Gå til innhold

Dumper prisen – Drive blir mye billigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke noe å skjule

 

Så fint for deg da ...

 

Men hvis NSA eller andre myndigheter har mulighet til å snoke i dine/mine private filer/dokumenter, er det en trussel mot, ja nettopp, privatlivet til folk. Det er ikke bare kriminell aktivitet som kan avdekkes, men også annen sensitiv informasjon de aktuelle myndigheter kan bruke for å kartlegge eksempelvis politisk tilhørighet, forretningshemmeligheter, bedriftshemmeligheter, patenter osv. Og hvis man ser på alt som er blitt avdekket via wikileaks og andre kilder, er det absolutt grunn til bekymring.

Endret av 96abrevs
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Har ikke noe å skjule

Så fint for deg da ...

 

Men hvis NSA eller andre myndigheter har mulighet til å snoke i dine/mine private filer/dokumenter, er det en trussel mot, ja nettopp, privatlivet til folk. Det er ikke bare kriminell aktivitet som kan avdekkes, men også annen sensitiv informasjon de aktuelle myndigheter kan bruke for å kartlegge eksempelvis politisk tilhørighet, forretningshemmeligheter, bedriftshemmeligheter, patenter osv. Og hvis man ser på alt som er blitt avdekket via wikileaks og andre kilder, er det absolutt grunn til bekymring.

Folk angriper alltid noen som sier de ikke har noe å skjule, og det er så feil. Kanskje for deg så er dette et problem, men du må huske på om det er dropbox eller skydrive, uansett hva det er så er det akkurat det samme! Om NSA driver med så store overvåkninger så er det på alle platformer. Dette er billig og jeg personlig bruker Disk til både jobb og private bruk. Legger jeg ut filer eller bilder som jeg mener INGEN skal ha tilgang til, så er du selv dum som legger ute noe sånt på nett.

Lenke til kommentar
Folk angriper alltid noen som sier de ikke har noe å skjule, og det er så feil.

 

Det er vanskelig å holde sympati for en gruppe som systematisk erklærer at noe ikke er et problem fordi de ikke kan se hvorfor det skulle gå utover dem.

 

Utover det gjør du et godt poeng; ikke last opp ting som ingen skal ha tilgang til.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har ikke noe å skjule

 

Du har masse å skjule. Det er da ikke som om du lar kontonumre, bankkortnumre, personnummer, uferdige prosjekter på jobb og skole, karaktérutskrifter, jobbsøknader, personlige brev, seksuelle fantasier, politisk vanskelige meninger og religiøse betraktninger til en hver tid være tilgjengelig for alt og alle, er det?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Er det ikke bare å lage sin egen sky i stedet for å legge dataene ut til andre "no-trust/control" steder?

 

ja det kan man, men skytjenester er enklere å skaffe seg.

Lenke til kommentar

Er det ikke bare å lage sin egen sky i stedet for å legge dataene ut til andre "no-trust/control" steder?

 

Spørs hva som er hovedpoenget med skyen. Ofte er et av det største poenget backup, og de fleste skytjenester har langt bedre prosedyrer som sikrer at dataene ikke går tapt enn du ofte selv kan ha hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...