Gå til innhold

Sniktitt: Diablo III: Reaper of Souls


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slapp av med superlativene, det er lov å kritisere et spill uten å gå helt bananas med overdrivelser og galle

Jeg synes Diablo 3 var et godt spill når det kom ut, men mye av kritikken var også berettiget. Blizzard KAN det med å lage godt gameplay, men always online og loot-systemet fortjente all kritikken det fikk. Nå er de i ferd med å fikse opp i mange av problemene, og det synes jeg de skal ha skryt for. Alt for mange store utgivelser blir forlatt når de verste bugsa er fikset, men Diablo 3 har fått mange nye features som har gjort spillopplevelsen bedre

Det er lett å glemme det, men Diablo 2 ble ikke klassikeren den endte opp med å være før Lord of Destruction kom ut.

 

Kall meg en forsiktig optimist :)

Endret av KAS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har de lagt til mer prefixes/suffixes på items, eller er de fortsatt like kjedelige med stacking av ett par attributes per character?

 

Det er flott de fjerner auksjonshuset, men jeg føler at Diablo 3 fortsatt blir kjedelig. Det er ett eller annet i essensen som er borte. D3 virker liksom mer barnslig og hjernedødt.

Lenke til kommentar

Slapp av med superlativene, det er lov å kritisere et spill uten å gå helt bananas med overdrivelser og galle

 

Jeg synes Diablo 3 var et godt spill når det kom ut, men mye av kritikken var også berettiget. Blizzard KAN det med å lage godt gameplay, men always online og loot-systemet fortjente all kritikken det fikk. Nå er de i ferd med å fikse opp i mange av problemene, og det synes jeg de skal ha skryt for. Alt for mange store utgivelser blir forlatt når de verste bugsa er fikset, men Diablo 3 har fått mange nye features som har gjort spillopplevelsen bedre

 

Det er lett å glemme det, men Diablo 2 ble ikke klassikeren den endte opp med å være før Lord of Destruction kom ut.

 

Kall meg en forsiktig optimist :)

De har enda ikke fikset holdingen med PC først Konsoll sist.

Diablo 3 var laget til konsoller ikke PC.

 

 

(edit)

 

Sjekk spoiler for og se Blizzard drite på draget.

Nah, it's not exactly the same nor is it completely different. Let me explain that further, though, since that's kind of a vague statement.

 

So, in the console version, items will drop less frequently, but will typically be of higher quality. There's a chance that when a white or gray item drops, that it will be automatically converted to gold too. These changes were made to help manage the flow of gameplay and keep players in the midst of combat (and out of their inventory screens) as much possible. Inventory management is a little more difficult on the console version than it is on the PC, where you have a mouse to quickly navigate through menus, so this was a pretty key tweak for the PS3 and Xbox 360. Crafting materials and costs were adjusted, as well, to accommodate for the fact that trading components isn't as easy on console as it is PC. Similarly, stats on crafted items were boosted to help smooth the leveling curve and ensure that players could reliably find upgrades.

 

Some of these adjustments are changes we'd like to make to PC, but many of them were inspired by plans we already had for improving itemization as a part of Loot 2.0 (for example, smart drops, Legendary items that can drop at all levels, and the whole "less, but better" strategy). The console team literally took elements of Loot 2.0 and added them to the PS3 and Xbox 360 experience, and then made some additional changes they felt best suited the console environment and playstyle.

 

Someone already asked in a different thread why we couldn't just get the changes that were added to console implemented for PC on their own right now, rather than waiting for Loot 2.0. That's a fair question and does relate to your original concern, so I've quoted it below (because, hey, why not make a long post longer):

 

I see everyone on streams and elsewhere saying the console has loot 2.0

 

I don't recall blizzard ever saying this is the loot system we on PC will be getting. Can i get a link if a blizzard employee or rep ever said that? Or can i have confirmation that the console loot system is completely different from the upcoming patch's system?

Also, since we use staggered development (meaning, the PC and console games more or less have separate teams and development cycles), though, it's possible that one game will receive changes before another. Over time, which game that is may switch back and forth depending on where each is in its development cycle. Even so, PC is the lead platform.

 

So, again: not completely the same, not completely different. The changes made to console contain elements of Loot 2.0, but the experience isn't identical nor is it as comprehensive (also keep in mind that some tweaks were specific to console and are not currently planned for PC).

 

Hope that helps!

09/03/2013 02:29 PMPosted by Lylirra

Something to keep in mind is that, not only does Loot 2.0 encompass a larger number of changes than those made for the console version, but it's also intended to complement other system updates that will likely have an affect on the item game, things like skill re-balancing, Paragon 2.0, and the addition of features like Loot Runs and Nephalem Trials (which are still in development, too). While we could implement some things here and there in a very piecemeal fashion, in the end it makes more sense--to us, at least (we understand if you might disagree)--that all the components of Loot 2.0 ship together, since they're so closely connected and are ultimately intended to support and build off one another. This does mean more of a wait, which we know isn't the perfect scenario for a lot of players, but it also means that, when Loot 2.0 does ship, it should be a much more fleshed out and complete experience than if various features were implemented on their own.

 

Fansen svarer tilbake og eier Blizzard så hardt.

 

Wow, that took a lot of words to say "Console is basically LOOT 2.0 only NOW". Minor changes for PC will take another SIX MONTHS!!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cliffs on what Lylirra said: We don't really care about PC players, we've strung you along this far with vagaries, you suckers can wait a few more months.

 

And you guys thought that it made sense to release Diablo 3 on the PC in the state that it was in, so excuse us for not caring about what you guys think "makes sense."

09/03/2013 06:23 PMPosted by Lylirra

in the end it makes more sense--to us, at least (we understand if you might disagree)-

 

Insert 100 andre forum tråder hvor folk klager om det samme, og blizzard ikke klarer og inrømme feil.

 

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Så innser man at det ikke fungerer så godt og gjøre endringer, flott. Problemet er at jeg ikke forstår hvorfor de gjør så enorme endringer. Totalt umulig å bytte loot? Drop som er retta inn mot din klasse? Det blir for mye.

 

Husker når jeg spilte Diablo 2 så var det ofte jeg bytta items med en kammerat av meg. Vi spilte for det meste sammen, men var også greit å kunne bytte hvis en av oss hadde fått noe fint solo.

Lenke til kommentar

Man må være veldig casual eller Blizzard-fanboy om man planlegger å punge ut for en utvidelse til denne middelmådigheten når man kan spille det ekte Diablo 3, Path Of Exile helt gratis.

Subjektivt. Spilte mye Diablo 3 når det kom ut, og hente det frem igjen nå nylig for å spille sammen med dama. Finner det veldig underholdende, men det er ikke laget for "old school gamers", men heller rettet opp mot de som liker nyere spill (Casual friendly). De som forventet at Diablo 3 skulle være Diablo 2 ver. 2 ble nok skuffet av Diablo 3.

 

De som liker veldig vanskelige spill eller spill som ikke er "casual friendly" må nok innse at denne tid er forbi. Kommer fortsatt spill som ikke er casual friendly, men hovedsaklig fra indie-utviklere. Om jeg er en "blizzard-fanboy" når jeg liker Blizzard spill, så er jeg vel det. Men de lager uten tvil veldig populære spill, og de legger veldig mye arbeid i å gi ut spill som oser kvalitet. Stort sett alt de kommer med selger i bøtter og span, og får gode reviews.

 

Har vært en gamer i 20 år nå, og har spillt veldig mange spill som har svært høy vanskelighetsgrad. Men i det siste finner jeg mye mere underholdning i spill som er relativt casual, med liten eller ingen "straff" for å dø og der man aldri blir sittende fast på et punkt. Har også flyttet PC'en opp i stuen og spiller stort sett bare spill som støtter kontroller, da jeg trives bedre i sofaen en i kjelleren.

Endret av Galen Absalom
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man må være veldig casual eller Blizzard-fanboy om man planlegger å punge ut for en utvidelse til denne middelmådigheten når man kan spille det ekte Diablo 3, Path Of Exile helt gratis.

 

Har i grunn planer om å fortsette å spille begge to.

 

Har ikke giddet D3 siden de annonserte RoS, siden det medfører en gear reset, men jeg ser fram til gjensynet i mars.

Lenke til kommentar

 

Man må være veldig casual eller Blizzard-fanboy om man planlegger å punge ut for en utvidelse til denne middelmådigheten når man kan spille det ekte Diablo 3, Path Of Exile helt gratis.

Subjektivt. Spilte mye Diablo 3 når det kom ut, og hente det frem igjen nå nylig for å spille sammen med dama. Finner det veldig underholdende, men det er ikke laget for "old school gamers", men heller rettet opp mot de som liker nyere spill (Casual friendly). De som forventet at Diablo 3 skulle være Diablo 2 ver. 2 ble nok skuffet av Diablo 3.

 

De som liker veldig vanskelige spill eller spill som ikke er "casual friendly" må nok innse at denne tid er forbi. Kommer fortsatt spill som ikke er casual friendly, men hovedsaklig fra indie-utviklere. Om jeg er en "blizzard-fanboy" når jeg liker Blizzard spill, så er jeg vel det. Men de lager uten tvil veldig populære spill, og de legger veldig mye arbeid i å gi ut spill som oser kvalitet. Stort sett alt de kommer med selger i bøtter og span, og får gode reviews.

 

Har vært en gamer i 20 år nå, og har spillt veldig mange spill som har svært høy vanskelighetsgrad. Men i det siste finner jeg mye mere underholdning i spill som er relativt casual, med liten eller ingen "straff" for å dø og der man aldri blir sittende fast på et punkt. Har også flyttet PC'en opp i stuen og spiller stort sett bare spill som støtter kontroller, da jeg trives bedre i sofaen en i kjelleren.

 

 

Jeg kunne gjerne tenke med noe "casual-friendly", synes ikke diablo 3 er så veldig casual-friendly, og det er ganske middelmådig i mine øyne. Som "casual-spiller"

 

AtW

Lenke til kommentar

Man må være veldig casual eller Blizzard-fanboy om man planlegger å punge ut for en utvidelse til denne middelmådigheten når man kan spille det ekte Diablo 3, Path Of Exile helt gratis.

 

Alltids morsom å lese sånt tøv fra fanboys. :p Torchlight og Marvel Heroes er begge laget av folkene som sto bak Diablo i første omgang, og begge er svært gode ARPGer. Path of Exile er laget av folk som aldir har hatt noe som helst med verken Blizzard eller Diablo å gjøre. Hvorfor mener du da PoE er det ekte Diablo 3? :p Det blir like teit som å si jeg har tenkt å lage det ekte Starcraft 2. Nei, jeg har aldri engang møtt noen fra Blizzard, har aldri laget spill før, og har slettes ikke noen lisens. Men hva så? Jeg bare slenger i hope et RTS, så har vi det ekte, dog uoffisielle, Starcraft 2.

 

Jeg gleder meg for øvrig til denne expansionen. Gikk fort lei Diablo 3 pga loot-systemet, men nå når det blir rettet lover det sævrt bra. Alt det andre er bare en stor bonus. :) Men blir rart å ikke ha noe Nightmare, Hell og Inferno å gå til. Kommer til å savne det.

Lenke til kommentar

 

 

Man må være veldig casual eller Blizzard-fanboy om man planlegger å punge ut for en utvidelse til denne middelmådigheten når man kan spille det ekte Diablo 3, Path Of Exile helt gratis.

Subjektivt. Spilte mye Diablo 3 når det kom ut, og hente det frem igjen nå nylig for å spille sammen med dama. Finner det veldig underholdende, men det er ikke laget for "old school gamers", men heller rettet opp mot de som liker nyere spill (Casual friendly). De som forventet at Diablo 3 skulle være Diablo 2 ver. 2 ble nok skuffet av Diablo 3.

 

De som liker veldig vanskelige spill eller spill som ikke er "casual friendly" må nok innse at denne tid er forbi. Kommer fortsatt spill som ikke er casual friendly, men hovedsaklig fra indie-utviklere. Om jeg er en "blizzard-fanboy" når jeg liker Blizzard spill, så er jeg vel det. Men de lager uten tvil veldig populære spill, og de legger veldig mye arbeid i å gi ut spill som oser kvalitet. Stort sett alt de kommer med selger i bøtter og span, og får gode reviews.

 

Har vært en gamer i 20 år nå, og har spillt veldig mange spill som har svært høy vanskelighetsgrad. Men i det siste finner jeg mye mere underholdning i spill som er relativt casual, med liten eller ingen "straff" for å dø og der man aldri blir sittende fast på et punkt. Har også flyttet PC'en opp i stuen og spiller stort sett bare spill som støtter kontroller, da jeg trives bedre i sofaen en i kjelleren.

 

 

Jeg kunne gjerne tenke med noe "casual-friendly", synes ikke diablo 3 er så veldig casual-friendly, og det er ganske middelmådig i mine øyne. Som "casual-spiller"

 

AtW

 

 

 

På hvilken måte mener du det ikke er casual friendly? Vet det blir ganske vanskelig fra og med de høyere vanskelighetsgradene, men de 2 første er ganske enkle selv på monster-level 10.

Lenke til kommentar

PS4 utgaven som kommer, er denne inkludert utvidelsen?

 

First, Diablo III on PS4 will be known as the Ultimate Evil Edition. In addition to the original game, it will include the Reaper of Souls expansion and DualShock 4 touchpad integration. The game will employ the touchpad "when it makes sense," (senior level designer Matthew) Berger said.

 

http://www.gamespot.com/articles/diablo-3-for-ps4-has-exclusive-features-runs-at-1080p/1100-6416082/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...