Gå til innhold

– 5G blir tusen ganger raskere enn 4G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette hjelper jo lite når de fleste leverandører ikke leverer full hastighet, og kutter hastigheten etter 5 GB...

Ikke sant. 10 Gbps i 4 sekunder, og så detter nettet ned til 0,000128 Gbps og holder seg der resten av måneden. :w00t: Akkurat hva vi trengte.

 

Men ærlig talt, de færreste husstander har vel mulighet for 1 eller 10 Gbps (eller noe i nærheten en gang). Og det må da være langt viktigere å få muligheten til å få slike hastighet på PCen(e) i huset, enn til den stakkars trege satanen av en mobil.

 

PCen er tross alt flere hundre til flere tusen ganger raskere/kraftigere enn mobilen. :hmm:

(PCen er ca 2000 ganger kraftigere, men så har jeg bare en Galaxy S2)

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke sant. Maksimalt feil prioritering.

I tillegg går jeg ut fra at de fleste også kobler mobilen opp til WiFi-nettet hjemme, for å slippe å bruke data.

 

Nå gikk jeg heldigvis fra 11 Mbps til 25 Mbps ved årsskiftet av ukjent grunn på linja hjemme, men før det så har selv 3G (HSDPA) -nettet vært raskere.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Synes det er bra med utvikling.

Er imidlertid veldig trist at det står svært dårlig til med 3G- dekningen her til lands. Selv i sentralliggende strøk går dekningen over til GPRS. 4G er en spøk uten like. Lite vits med slike nyvinninger når vi likevel ikke får nyte godt av det.

Endret av Vannlinjen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

För en gångs skull har man lyckats med riktigt mobilabb (ren flaks)

 

Fick med mig Netcom's kampanj med all ink utan gräns och på jobb är det full 4G täckning (till och med på lagret/källaren!!!) och det samma hemma, alltså de platser jag spenderar 90% av tiden. Då jag har all inkl, behöver jag aldrig heller tänka på wifi. Ligger på ca 30gb per månad men då går Wimp halva dagarna + en hel del Plex streams från hemmet. Nu när det är OL så tar nog Sumo en hel del tänker jag.

 

Men jag är enig, 3G borde vara minstakrav över hela landet där det bor folk. Satsa hellre på det,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at de ikke prioriterer å bygge ut fiber i stedet... er jo mye viktigere enn 3G eller 4G eller 5G.

 

3G holder mer enn nok for surfing på farten. Hvor ofte streamer man video ute uansett?

Skjønner ikke folk at andre kan ha helt andre behov?

Sitter nå å i felten og laster ned store filer til jobb. Og det går alt for sakte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4G og 5G har da dårligere rekkevidde enn 3G og 2G. Samt de studiene jeg kunne finne på nettet refererte til en 30års periode, og ikke noe spesifikt til 4G og 5G, som da egentlig burde ha mindre innvirkning når rekkevidden er begrenset.

Uansett, det er vel litt vell naivt å tro vi sitter uten mat fordi noen bier blir forvirret... Jeg har mat på bordet og vi har nå bombadert disse biene i over 30 år. For ikke å snakke om at vi har langt bedre systemer og full muligheter til å ta over bienes jobb. Vi blir mer og mer effektive til å produsere mat takker være automatisering og masseproduksjon og bedre beskyttelse mot vær og vind. Teknologien går raskere fremover enn eventuelle nedsider man måtte ha.

Selv om det kanskje i noen deler av industrien er billigere å satse på gratis arbeidskraft som bier.

Og så feite som folk blir, så tror jeg mindre mat bare hadde vært bra. :p

Lenke til kommentar

HVIS det er trådløse nettverk som tar knekken på bier bør nok noen og enhver tenke seg om...

Uten bestøvning av planter blir det ikke bare lite mat, det blir ingenting. Med mindre noen klarer å lage droner som gjør samme jobben.

Uten bier kreperer vi hele gjengen...

Hvis trådløse nettverk IKKE har noen innvirkning, gleder jeg meg stort til 4G på 800-nettet.

Lenke til kommentar

HVIS det er trådløse nettverk som tar knekken på bier bør nok noen og enhver tenke seg om...

Uten bestøvning av planter blir det ikke bare lite mat, det blir ingenting. Med mindre noen klarer å lage droner som gjør samme jobben.

Uten bier kreperer vi hele gjengen...

Hvis trådløse nettverk IKKE har noen innvirkning, gleder jeg meg stort til 4G på 800-nettet.

Innvirkning eller ei. Jeg ser ikke hvorfor det skal bli værre med 4G eller 5G.

 

Jeg synes det blir dumt å svartmale det sånn, samt skremme folk. Klarer uten større problemer å se for meg en flott verden helt uten bier, om vi virkelig skal dra den så langt. Det er de som lever i land uten, og har spist mat i årtusener (inkludert) hvor bier ikke har noen innvirkning. Inkludert norge. Vi kan klare å overleve selv på mars uten.

 

F.eks i Norge: Hvete, potet, det meste av kjøttet (som spiser gress eller annet vegetar som ikke trenger bier), fisk/sjødyr, alger osv... (og alt annet som kommer fra slike råstoffer). Så så ille kan det neimen ikke være. ;-)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

HVIS det er trådløse nettverk som tar knekken på bier bør nok noen og enhver tenke seg om...

Uten bestøvning av planter blir det ikke bare lite mat, det blir ingenting. Med mindre noen klarer å lage droner som gjør samme jobben.

Uten bier kreperer vi hele gjengen...

Hvis trådløse nettverk IKKE har noen innvirkning, gleder jeg meg stort til 4G på 800-nettet.

Innvirkning eller ei. Jeg ser ikke hvorfor det skal bli værre med 4G eller 5G.

 

Jeg synes det blir dumt å svartmale det sånn, samt skremme folk. Klarer uten større problemer å se for meg en flott verden helt uten bier, om vi virkelig skal dra den så langt. Det er de som lever i land uten, og har spist mat i årtusener (inkludert) hvor bier ikke har noen innvirkning. Inkludert norge. Vi kan klare å overleve selv på mars uten.

 

F.eks i Norge: Hvete, potet, det meste av kjøttet (som spiser gress eller annet vegetar som ikke trenger bier), fisk/sjødyr, alger osv... (og alt annet som kommer fra slike råstoffer). Så så ille kan det neimen ikke være. ;-)

Håper ikke det er så ille, men en del seriøse forskere og biologer påstår at det kan bli resultatet :(

Håper de tar feil, har ikke lyst til å gå rundt med q-tips for å sørge for pollen til de blomstene som ikke får via luften...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...