Gå til innhold

– Ny og billegare Xbox One kjem seinare i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En heldigital konsoll med doblet lagringskapasitet rimer jo i mitt hode. Det blir i så tilfelle veldig spennende å se hvordan markedet tar i mot en konsoll uten fysisk drev, og da vil vi vel også få bekreftet/avkreftet om massene er klare for en heldigital overgang? Vil den selger on-par eller mer enn standard utgaven (som jeg går ut ifra fortsatt vil være tilgjengelig) ?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Konsollen har jo ikke engang kommet i norge enda har den?

 

Stemmer :) Kun mulighet for import, samt Elkjøp og Lefdal + enkelte andre aktører gir muligheten for å kjøpe importversjonen :)

 

Så da blir denne versjonen den vanlige versjonen for oss når den endelig kommer til norge. Vurderer å kjøpe meg xbox one bare fordi jeg vil spille peggle 2. Utenom peggle er et nytt banjo spill det eneste som kan få meg til å kjøpe en

Lenke til kommentar

Liker ikke tanken på å være bundet til kun digital butikk.

Men vil jo være mer en bare den ene versjonen på markedet, så en vil jo ha mulighet til å velge dette selv. Bør dog være merket ettertrykkelig at den versjonen er uten drev, slik at folk vet hva de går til.

 

Få nå på plass mulighet for å sette i hvilken HDD folk vil ha selv, om de trenger 2TB kan de da bytte til dette. Eller bytte til SSD som jeg synes er et bedre alternativ.

 

Drevet blir flittig brukt her i hus, både på PS3 som står i stua, og på PS4 som bor på datarommet. Men det er vel en grunn til at MS prøver på dette, at mange ikke har det behovet lenger.

Lenke til kommentar

Liker ikke tanken på å være bundet til kun digital butikk.

Men vil jo være mer en bare den ene versjonen på markedet, så en vil jo ha mulighet til å velge dette selv. Bør dog være merket ettertrykkelig at den versjonen er uten drev, slik at folk vet hva de går til.

 

Få nå på plass mulighet for å sette i hvilken HDD folk vil ha selv, om de trenger 2TB kan de da bytte til dette. Eller bytte til SSD som jeg synes er et bedre alternativ.

 

Drevet blir flittig brukt her i hus, både på PS3 som står i stua, og på PS4 som bor på datarommet. Men det er vel en grunn til at MS prøver på dette, at mange ikke har det behovet lenger.

 

Se hva Steam har gjort for PC markedet, det er ganske utrolig.

Det fungerer så enormt bra nå at det har aldri vært lettere å spille på PC.

Konsoll?

Trege DVD-er og bluray som bråker når de leses, enorme lastetider, riper på plater som det alltid blir, grøss og gru. En heldigital konsoll er et skritt i riktig retning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Høres upraktisk ut å ikke ha optisk drev. Fint å ha muligheten til å kunne kjøpe og laste ned spill via internett, men hvis det er eneste muligheten man har så kan Microsoft styre prisene som de vil, og man har ingen andre alternativer å gå til.

Når man har optisk drev så har man jo i det minste muligheten til å skaffe seg spill fra andre kilder, og også kunne spille brukte spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

 

Se hva Steam har gjort for PC markedet, det er ganske utrolig.

Det fungerer så enormt bra nå at det har aldri vært lettere å spille på PC.

Konsoll?

Trege DVD-er og bluray som bråker når de leses, enorme lastetider, riper på plater som det alltid blir, grøss og gru. En heldigital konsoll er et skritt i riktig retning.

 

Om det er trege disk-drev og riper på diskene som bekymrer deg, er det neppe et problem på X1/PS4 i og med alle spill må installeres til og kjøres fra HDD-en, selv når man kjøper spillene på disk.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Ikke rart at det kommer en billigere Xbone når man ser hvor ufattelig elendig konsollen faktisk yter i Tomb Raider: DE sammenlignet med den billigere konkurrenten PS4:

 

gxflkf.png

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=758979

 

Grafikken er visst også dårligere i Xbone versjonen av Tomb Raider: DE...

 

Disse tallene viser vel bare at på Xbox One er det lagt opp til fast framerate på 30 fps (gjennomsnittlig avvik er bare 0,16 fps), mens på PS4 lar en fps gå som en jojo mellom 33 og 60 fps. Hadde man ikke låst frameraten på 30 fps på Xbox One så hadde jo Xbox One også hatt peaks på 60 fps og da også fått en høyere gjennomsnittlig framerate.

 

Tallene viser vel egentlig bare at PS4 ikke er kraftig nok til å kjøre Tomb Raider stabilt på 60 fps (gjennomsnittlig avvik er 9,02 fps). Hadde i grunn vært interessant å sett hva Xbox One hadde lagt på her dersom framerate ikke hadde vært låst, men i mine øyne er det riktig å låse framerate for å sikre en jevn flyt i spillet.

 

Den riktige sammenligningen her blir jo å se på laveste fps på begge konsollene. Dette blir 24 vs 33. Jeg vil ikke si at Xbox One da er ufattelig elendig i forhold til PS4.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Om det er trege disk-drev og riper på diskene som bekymrer deg, er det neppe et problem på X1/PS4 i og med alle spill må installeres til og kjøres fra HDD-en, selv når man kjøper spillene på disk.

 

Og disken må fortsatt være i for å få spilt, right?

Fjern nå den forbanna optiske leseren en gang for alle. Nedlasting og streaming er fremtiden, ikke kjøpe ting på plater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikke rart at det kommer en billigere Xbone når man ser hvor ufattelig elendig konsollen faktisk yter i Tomb Raider: DE sammenlignet med den billigere konkurrenten PS4:

 

gxflkf.png

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=758979

 

Grafikken er visst også dårligere i Xbone versjonen av Tomb Raider: DE...

Disse tallene viser vel bare at på Xbox One er det lagt opp til fast framerate på 30 fps (gjennomsnittlig avvik er bare 0,16 fps), mens på PS4 lar en fps gå som en jojo mellom 33 og 60 fps. Hadde man ikke låst frameraten på 30 fps på Xbox One så hadde jo Xbox One også hatt peaks på 60 fps og da også fått en høyere gjennomsnittlig framerate.

 

Tallene viser vel egentlig bare at PS4 ikke er kraftig nok til å kjøre Tomb Raider stabilt på 60 fps (gjennomsnittlig avvik er 9,02 fps). Hadde i grunn vært interessant å sett hva Xbox One hadde lagt på her dersom framerate ikke hadde vært låst, men i mine øyne er det riktig å låse framerate for å sikre en jevn flyt i spillet.

 

Den riktige sammenligningen her blir jo å se på laveste fps på begge konsollene. Dette blir 24 vs 33. Jeg vil ikke si at Xbox One da er ufattelig elendig i forhold til PS4.

 

 

Det er også kjent at det er to forskjellige studioer som har jobbet med de ulike versjonene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Om det er trege disk-drev og riper på diskene som bekymrer deg, er det neppe et problem på X1/PS4 i og med alle spill må installeres til og kjøres fra HDD-en, selv når man kjøper spillene på disk.

 

Og disken må fortsatt være i for å få spilt, right?

Fjern nå den forbanna optiske leseren en gang for alle. Nedlasting og streaming er fremtiden, ikke kjøpe ting på plater.

 

 

Jeg har kjøpt Forza 5 og Dead Rising 3 på disk til One, på PS4 er det BF4 og KZ: Shadow Fall. Jeg har kommet til en konklusjon at jeg kommer til å gå digital på begge konsollene heretter. Rimeligere spill får man på US butikkene på begge konsollene. Så ser jeg meg også ferdig med fylle opp hyllene med spill, de havner uansett i poser på loftet etterhvert. Selvfølgelig er det gode tilbud på fysiske titler med årenes løp, er det ikke umulig man kjøper ett par spill i ny og ne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikke rart at det kommer en billigere Xbone når man ser hvor ufattelig elendig konsollen faktisk yter i Tomb Raider: DE sammenlignet med den billigere konkurrenten PS4:

 

gxflkf.png

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=758979

 

Grafikken er visst også dårligere i Xbone versjonen av Tomb Raider: DE...

Disse tallene viser vel bare at på Xbox One er det lagt opp til fast framerate på 30 fps (gjennomsnittlig avvik er bare 0,16 fps), mens på PS4 lar en fps gå som en jojo mellom 33 og 60 fps. Hadde man ikke låst frameraten på 30 fps på Xbox One så hadde jo Xbox One også hatt peaks på 60 fps og da også fått en høyere gjennomsnittlig framerate.

 

Tallene viser vel egentlig bare at PS4 ikke er kraftig nok til å kjøre Tomb Raider stabilt på 60 fps (gjennomsnittlig avvik er 9,02 fps). Hadde i grunn vært interessant å sett hva Xbox One hadde lagt på her dersom framerate ikke hadde vært låst, men i mine øyne er det riktig å låse framerate for å sikre en jevn flyt i spillet.

 

Den riktige sammenligningen her blir jo å se på laveste fps på begge konsollene. Dette blir 24 vs 33. Jeg vil ikke si at Xbox One da er ufattelig elendig i forhold til PS4.

Du har helt rett at average fps er ikke sammenlignbart. Men det faktum at spillet rendrer på noe som ligner på oppskalert 1080p med dårligere grafiske effekter tyder tydelig på at det er stor forskjell i kraft mellom konsollene.

 

Ikke ta meg feil, begge konsollene ser ut til å ha elendig ytelse på høyde med en knapt mid-end PC. Disse konsollene kommer nok til å gå fort ut på dato sammenlignet med forrige generasjon. Jeg ler godt over nissene som trodde PS4/ Xbone kom til å yte på høyde med gode PCer. Nesten like mye som jeg ler av folk som tror på "power of the cloud" bedrageriet.

Endret av Allostasis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ikke rart at det kommer en billigere Xbone når man ser hvor ufattelig elendig konsollen faktisk yter i Tomb Raider: DE sammenlignet med den billigere konkurrenten PS4:

 

gxflkf.png

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=758979

 

Grafikken er visst også dårligere i Xbone versjonen av Tomb Raider: DE...

Disse tallene viser vel bare at på Xbox One er det lagt opp til fast framerate på 30 fps (gjennomsnittlig avvik er bare 0,16 fps), mens på PS4 lar en fps gå som en jojo mellom 33 og 60 fps. Hadde man ikke låst frameraten på 30 fps på Xbox One så hadde jo Xbox One også hatt peaks på 60 fps og da også fått en høyere gjennomsnittlig framerate.

 

Om Xbox One ville hatt peaks på 60 fps vet vi ikke, men ja den ville fått høyere gjennomsnittelig framerate. Men det samme ville PS4 versjonen fått da den er låst til 60 fps, og ikke usansynlig dermed fått et gjennomsnitt på 60+ og ikke 53 fps. I tillegg er det litt dårligere tekstur på Xbox One versjonen og mer effekter på PS4 versjonen, noe som tyder på at forskjellen er større enn hva de tallene sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...