Gå til innhold

Så mye større er Xbox One i forhold til PS4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett om du er sony eller MS, eller vel så flink ingeniør, så vil du fortsatt begrenses av at kjøling = areal * luftflyt. Og lite kjøleareal gir enten dårlig kjøling eller høy luftflyt (som igjen gir mer bråk). På kjølesiden så er det begrenset for hva som er forsvarlig (ja, vi husker vel alle Xbox 360?). Så da sitter vi igjen med en mer bråkete maskin.

 

Alternativet baserer seg egentlig på at MS har utnyttet plassen dårlig, og er alt for åpen innvendig (og ikke har brukt plassen til mer kjøleareal). For en liten og enkel maskin som skal selge i mange-millionantall så er vel dette ikke så alt for sannsynlig at de ikke har giddet å bruke ltit tid på å gjøre en god jobb på plasseringen.

 

Siste alternativ vil være at MS har MER utstyr/komponenter, men jeg kjenner ikke til XboxOne nok til å kunne fåstslå hva det kunne vært for noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Hvorfor er det viktig for folk at stasjonære spillkonsoller skal være små?

 

Fordi den da får plass i tv-benken min uten at jeg må fjerne noen av konsollene fra forrige generasjon.

Lenke til kommentar

Jeg snakket med representanter fra xbox one på spill expo, Og han sa rett ut at det er mye tomrom inni maskinen for å få bedre kjøling, og de var redd for red ring of death.

 

Virker litt merkelig for min del men microsoft har ikke mye erfaring med maskinvarer, mer på software.

 

Playstation 4 derimot har tilogmed visst fram innholdet av maskinen og er mer åpne for å vise innholdet. Det kan du se her.

 

De kjører på en taktikk hvor ps4 har et kjølelementet og deler er bra plasert. SMART

Lenke til kommentar

Begge ser bra ut på hver sin måte :).

Men, at Sony har pakket strømforsyningen inn i en såpass mye mindre konsoll viker nesten litt skummelt med tanke på varmeutviklingen.

MS har sikkert større vifter på lavere turtall =mindre støy, Sony mindre vifter på høyere turall=mer støy,

men dette vil vi jo snart finne ut av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg snakket med representanter fra xbox one på spill expo, Og han sa rett ut at det er mye tomrom inni maskinen for å få bedre kjøling, og de var redd for red ring of death.

 

Virker litt merkelig for min del men microsoft har ikke mye erfaring med maskinvarer, mer på software.

 

Playstation 4 derimot har tilogmed visst fram innholdet av maskinen og er mer åpne for å vise innholdet. Det kan du se her.

 

De kjører på en taktikk hvor ps4 har et kjølelementet og deler er bra plasert. SMART

Nå er dette den 3 konsollen deres, og xbox 360 gikk gjennom en rekke revisjoner for å forbedre kjøling og støynivået. Å påstå at de ikke har mye erfaring med maskinvare er vel ikke helt korrekt.

Lenke til kommentar

Jeg snakket med representanter fra xbox one på spill expo, Og han sa rett ut at det er mye tomrom inni maskinen for å få bedre kjøling, og de var redd for red ring of death.

 

Virker litt merkelig for min del men microsoft har ikke mye erfaring med maskinvarer, mer på software.

 

Playstation 4 derimot har tilogmed visst fram innholdet av maskinen og er mer åpne for å vise innholdet. Det kan du se her.

 

De kjører på en taktikk hvor ps4 har et kjølelementet og deler er bra plasert. SMART

Mangler link hvis du hadde det?

 

Microsoft har drevet en del med å utvikle en del sensorikk og elektronikk og annen maskinvareløsninger opp gjennom årene (langt fra bare xbox), så å si at de ikke har mye erfaring med maskinvare blir vel litt feil. :closedeyes:

Men om Sony kanskje har mer samlet erfaring kan jo hende.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...