Gå til innhold

HBO Nordic er solgt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så flott at streamingtjenesten til HBO har byttet eier, kanskje det er et lite - mikroskopisk - håp om at de blir bedre da. Det kan jo til pg med tenkes de får kloa i pengene mine, men det skjer ikke med det første.

 

Det er nok eldre menn i dress bak begge holding selskapene. Ikke hold pusten :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Høh, hadde ikke fått med meg at HBO Nordic ikke var HBO sjøl...

Ikke jeg heller. De har jo tross alt merkenavnet og logoen på tjenesten.

 

HBO Nordic nå er forresten mye bedre enn ved lanseringen. Begynner å komme endel gode serier som ikke er fra HBO også nå. For en stund siden kom f.eks. Battlestar Galactica og The Office, og nylig kom Misfits og Extras. Men den 12 mnd bindingstiden kunne de spart seg for.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke HBO selv lansere i norden på samme måte som netflix. Hadde vært mye bedre.

 

Det ville ikke bety mye. Netflix får heller ikke vise samme innhold i Norge som i USA fordi filmbransjen er organisert på en måte som vanskeliggjør dette. Her sitter det rettighetshavere i øst og i vest som dikterer som det passer seg.

 

Videre kan ikke filmer betales på en per. view basis, slik som med sanger på spotify. Netflix, og de andre, må vurdere hvilket innhold de skal kjøpe i hvert land da de forhåndsbetaler for hver film i en viss periode.

 

Dermed vil det også være svært vanskelig for en liten aktør å komme inn i markedet, ganske enkelt fordi det skal mye til å finansiere en tilsvarende filmbase som det netflix har, men med en brøkdel av kundene.

 

På samme måte vil netflix og andre drøye i det lengste før nytt innhold legges inn, så lenge brukermassen ikke stagnerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...