Gå til innhold

Esportfans forarget over StarCraft II- og Dota 2-krasj


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Én ting er å legge WCS til en dato der det er mindre turneringer eller noe sånt, det må man bare forvente, men å klare å legge alle WCS-finalene på samme dag, og la den samme dagen være finaledagen til en av esports største årlige begivenheter med en crowdfunda pott på over 10 millioner kroner er helt hinsides. Jeg er ihugga SC2-fan med null Dota-erfaring, og til og med jeg vurderer å droppe WCS-finalene for The International.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var bare SC2 fan før og så på spill som LoL og Dota 2 som noe merkelige greier. Det var helt til jeg satt meg foran youtube og lærte meg hva som egentlig foregikk på kartet :p Nå er jeg hekta og vært det en stund. Syns både LoL og Dota 2 er bra men syns Dota 2 er mer gjennomført og liker fysikken og det visuelle langt mer i Dota 2. Det ser bare rått ut når kampene står på som verst.

 

Jeg spiller ihvertfall begge spillene enda.

Lenke til kommentar

Datoen til TI3 har vært kjent i over et halv år, og innad i communitiet i ett år, så det at blizzard sier de ikke viste eller ikke klarte er bullshit, Blizzard gjør dette av en grunn og en grunn alene, prøve å forhindre tap av seere/spillere i Korea.

Det Blizzard ender opp med å gjøre er å skyte seg selv i foten, de fleste kommer til å se på TI3, det sier seg selv, det er den største eSports eventen i historien.

 

Good job Blizz, kværka Sc2 ganske effektivt der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Whine, whine, whine - for å si som gamerne ville sagt det. Vi overlever nok.

 

Tror ingen har sagt dette er snakk om liv og død? Hva er poenget ditt? Når de leverer uviktige tjenster, så må de også høre på tilbakemeldinger som handler om ting som er mindre alvorlig enn liv og død.

 

AtW

Lenke til kommentar

velg 1, se den andre senere....luksus problemmen det kunne vært helg inni mellom , men nå som esport er blitt sås tort at er nesten noe kver helg ein kver måned så må man bare gjøre som vanlig sport og velge

 

Ingen i hele America legger sportsbegivenheter på samme dag som Super Bowl, om du tenker at Dota2 er Super Bowl så skjønner du kanskje hvorfor man ikke legger eSports events til de dagene også, det er ikke "nå som eSports har blitt så stort", det er "forstår ikke blizzard at de taper på dette latterlige forsøket på å tviholde på Koreanske spillere?".

Lenke til kommentar

velg 1, se den andre senere....luksus problem

 

men det kunne vært helg inni mellom , men nå som esport er blitt sås tort at er nesten noe kver helg ein kver måned så må man bare gjøre som vanlig sport og velge

 

Det er luksusproblemer man må forholde seg til om man ønsker å selge luksusprodukter til markedet.

 

AtW

Lenke til kommentar
velg 1, se den andre senere....luksus problemmen det kunne vært helg inni mellom , men nå som esport er blitt sås tort at er nesten noe kver helg ein kver måned så må man bare gjøre som vanlig sport og velge
Ingen i hele America legger sportsbegivenheter på samme dag som Super Bowl, om du tenker at Dota2 er Super Bowl så skjønner du kanskje hvorfor man ikke legger eSports events til de dagene også, det er ikke "nå som eSports har blitt så stort", det er "forstår ikke blizzard at de taper på dette latterlige forsøket på å tviholde på Koreanske spillere?".

En helt latterlig sammenligning

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Dota-finalene er ikke SuperBowl, faktisk ikke i nærheten engang. Det er heller ikke uvanlig at sportsarrangementer må konkurrere mot hverandre. Bare for noen uker siden gikk Wimbledon(tennis) og Tour de France(sykkel) samtidig, begge kan sies å være årets høydepunkt for tilhengerne.

Trolig hadde ikke Blizzard så mange datoer å velge mellom. Etter at Blizzard nesten helt uventet lanserte sin omfattende World Championship-turneringen i vår, ble det plutselig svært trangt på kalenderen for SC2-tilhengere. Både denne uken og neste uke er opptatt av andre store SC2-turneringer.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Ingen i hele America legger sportsbegivenheter på samme dag som Super Bowl, om du tenker at Dota2 er Super Bowl så skjønner du kanskje hvorfor man ikke legger eSports events til de dagene også, det er ikke "nå som eSports har blitt så stort", det er "forstår ikke blizzard at de taper på dette latterlige forsøket på å tviholde på Koreanske spillere?".

 

les hele og det er fårsat eit luksus problem

 

Esport har blitt veldig stort siste årene i vesten om du fåt med deg, det er noe nesten kver helg om du går på twitch

 

superbowl er irrelevant siden det er så mye støre ein noe annet, jeg trur ikkje dota 2 er superbowl , så slutt med usaklig anklagelser.

 

som sakt om du leste alt ein bare det du ville, ville du fåt med at jeg er enig at var dumt av blizzard og ta det same helg, men at folk freaker ut er luksus problem siden man kan se den eine senere om man er intreesert.

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...