Gå til innhold

? Du blir ikke varm på øret av mobilstråling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ren logikk....

 

Sier seg selv at når man bruker noe elektrisk, så vil kilden til strømmen bli belastet og vil generere varme.

Under en samtale så vil telefonen sende og motta data i sanntid og det krever jo strøm!

Når du samtidig legger øret inntil så vil jo telefonen varme øret... varmen må ut et sted... og det er ikke direkte kjøling på en mobil...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

30 % av varmen kroppen utvikler stråler ut fra hodet. Legg hva som helst på øret, og varmeutstrålingen hindres, slik at øret varmes opp.

Om hodet stråler med ca 20 W, og mobiltelefonen stråler med i snitt 0,1-0,5 W, der mesteparten havner ut i "eteren", hvor kommer størstedelen av varmen i hodet fra da?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det de her nissene fra FELO burde gjøre er å ta seg et fysikkurs. Radiobølger er elektromagnetisk stråling, på samme måte som lys. Altså om man blir dårlig av den lille svake strålingen fra en mobil, så burde man jo få enorme problemer om man får lys på seg.

 

Si det til Bruce Banner. :D

 

Det er forskjell på ioniserende og ikke-ioniserende stråling. http://www.energifak...EMF_spekter.htm

Endret av ryback
Lenke til kommentar

Si det til Bruce Banner. :D

 

Det er forskjell på ioniserende og ikke-ioniserende stråling. http://www.energifak...EMF_spekter.htm

Ioniserende stråling er alt fra synlig lys og nedover, Ultrafiolett, røntgen og gamma, og det vet man allerede er farlig. Mobilstråling er over lys i spekteret. Her har effekten alt å si. Klart man brenner seg om man holder hånden veldig nært ild (infrarød) eller stikker den i microen (mikrobølger) men her er det også titusenvis ganger mer effekt enn en mobil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden det er vanskelig å påvise skader fra ikke-ioniserende stråling er det nå populært blant bekymrede eloverfølsomme å si at signalene/modulasjonen forstyrrer kroppen. De advarer om at TETRA som modulerer med 16Hz forstyrrer hjertet, dette er samme frekvens som den elektriske jernbanen har brukt i snart 100 år uten klager.

 

Likevel er det vanskelig å helt utelukke påvirkning av svake signaler, det er jo dokumentert at blinkende lys kan utløse epilepsianfall hos de som er disponert for dette, og allergiske reaksjoner mot ufarlige stoffer kan være kraftige selv ved ubetydelige mengder.

Lenke til kommentar

Jeg er alltid litt forsiktig med slike tema, men jeg kjenner selv en som har diagnosen...

 

Det som er litt foruroligende, er at....

 

En mobiltelefon vil alltid gi vedkommende plager, uansett frekvens, så lenge avstanden til terminalen er mindre enn fire-fem meter. Sett den samme telefonen i fly modus, uten å fortelle det til vedkommende, så forsvinner ikke plagene. Ta ut batteriet, så fortsetter plagene, om vedkommende ikke er klar over det. Vedkommende har en dualband (2,4/5GHz) router på kommoden en meter fra hodeputen, men plages ikke av sjenanse fra høgspentledningen nede i dalen etter at han kjøpe persienner i aluminium.

 

Denne fyren er ikke unik, for mange år siden prøvde jeg og noen venner av meg å hjelpe en medstudent med blindtester. Han ble med på blindtester mot forskjellig utstyr, og hadde ingen reaksjoner på dem. Vi skulle hjelpe han til å forstå at det var samme stråling, og at strålingen han "følte" var innbilt. Det endte imidlertid med at fyren ble mer og mer følsom, jo mer han lærte om strålekilder, jo sykere ble han, til han en dag ikke kom på skolen lenger.

 

Han jeg kjenner i dag kommer jeg til å ignorere, og håper han forelsker seg i en vakker psykiater en dag. Jeg er sikker på at det føles veldig vondt for ham, selv om jeg ikke tror at det kommer fra telefonen, så er det lite jeg kan gjøre for han.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

For noen år siden hadde jeg noen kompiser som jobba på ITavdeling på en skole. En elev som var eloverfølsom skulle begynne på skolen, så det måtte tas en gjennomgang på skolen sammen med en person som skulle gå rundt i bygget å kjenne på hvor det var mye stråling. Folka på IT tok da en haug med aksesspunkt, gjemte over himlinga i taket. Når personen passerte under aksesspunktene skrudde de på alle sammen på en gang, uten at personen merket noenting.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er skadelig rett og slett. Han har jo en annen sykdom som han ikke får diagnostisert fordi han er så bestemt på at det er stråling.Samme som med boreliose eller hva det heter, folk er overbevist om diagnosen og ser ikke at det kan være andre sykdommer somgjør det.

 

Jeg tenker at det her ikke er snakk om sykdom i det hele tatt, men bare ren placebo som forårsaker hodepine og litt kvalme og andre enkle symptomer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det hjelper jo lite å debattere dette her, selv om det forsåvidt er interessant. Dette bør publiseres i de store avisene, men der er jo debattfeltene fylt opp av stupide freppere og husmødre som tror at staten vil drepe de med vaksiner.

Er FRP spesielt overtroiske når det gjelder ny teknologi??
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, men mange av de er sementert fra nakken og opp. Bare se på klimadebatten hvor de "antar" at hele vitenskapen er en stor konspirasjonsteori. Man klarer alså ikke forholde seg til den virkelige verden når den ikke stemmer med ideologien om fri forurensning.

Stiller i samme kategori som sittende regjering, så er ikke så mye forskjell fra eller til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...