Gå til innhold

Nye topprodukter kommer med gull og vannkjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En sterkt voksende hva?

 

Utifra resten av setningen:

"En sterkt voksende trend med hovedkort..."

 

...men det var ikke godt å si. :)

 

 

Men håper ikke dette medfører samme prishopp som med tastaturer osv.: 500kr. ekstra for 20kr. med gull og et fancy navn.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

er ikke dette hardware.no ?

jeg ble utrolig overasket at forfatteren klarer å skrive:

 

-" Selve pinnene i prosessorsokkelen er her dekket av et tynt lag med gull, noe Gigabyte hevder skal gi hver enkelt pinne lenger levetid, uten at vi helt skjønner hvorfor."

 

når de fleste vet at gull er et edelt metall som fører til en problemfri overflate fri for oksidering og korosjon selv ved lekasje av vannkjøling eller omtrent det meste annet.

Endret av martin91
Lenke til kommentar

er ikke dette hardware.no ?

jeg ble utrolig overasket at forfatteren klarer å skrive:

 

-" Selve pinnene i prosessorsokkelen er her dekket av et tynt lag med gull, noe Gigabyte hevder skal gi hver enkelt pinne lenger levetid, uten at vi helt skjønner hvorfor."

 

når de fleste vet at gull er et edelt metall som fører til en problemfri overflate fri for oksidering og korosjon selv ved lekasje av vannkjøling eller omtrent det meste annet.

 

Og hvor mange har hatt problem med at pinsa på cpuen har blitt slitt?

Lenke til kommentar

problemet er ikke slitasje, for der kommer nokk gull til kort ettersom det er svært lite slitesikkert. men gull reagerer ikke med oksygen og vanndamp som er i luften. om overflaten var av kobber ville den kunne i løpet av bare noen uker reagere nokk til at kontaktpunktene ble helt sorte noe som garantert ville fått folk til å lure og redusere ledeevnen noe (uten at jeg vet den elektriske motstanden til irr). Også sølv reagerer, men bruker noe lengre tid. men mener og ha lest en plass at oksidert sølv har kraftig redusert ledeevne

Lenke til kommentar

problemet er ikke slitasje, for der kommer nokk gull til kort ettersom det er svært lite slitesikkert. men gull reagerer ikke med oksygen og vanndamp som er i luften. om overflaten var av kobber ville den kunne i løpet av bare noen uker reagere nokk til at kontaktpunktene ble helt sorte noe som garantert ville fått folk til å lure og redusere ledeevnen noe (uten at jeg vet den elektriske motstanden til irr). Også sølv reagerer, men bruker noe lengre tid. men mener og ha lest en plass at oksidert sølv har kraftig redusert ledeevne

 

La meg frase det anderledes. Hvor mange har hatt problemer med pins som ikke virker av andre grunner en fysiske påvirkninger (bøying etc)

Lenke til kommentar

hvordan skal jeg vite det? jeg jobber desverre ikke med hverken hovedkort eller prosessorer.

ta kontakt med produsent eller levrandør, kansje de kan finne slike tall om det er så viktig. men hvorfor vil du vite det?

 

dessuten må man huske at hovedkortet skal kunne brukes i fuktige miljø som feks rundt ekvator der luftfuktigheten er rundt 100%

 

det er ikke sikkert det er noe stort problem, men det utgjør heller minimalt på prisen, så hvorfor ikke?

 

 

edit: manglet et ord

Endret av martin91
Lenke til kommentar

hvordan skal jeg vite det? jeg jobber desverre ikke med hverken hovedkort eller prosessorer.ta kontakt med produsent eller levrandør, kansje de kan finne slike tall om det er så viktig. men hvorfor vil du vite det?dessuten må man huske at hovedkortet skal kunne brukes i fuktige miljø som feks rundt ekvator der luftfuktigheten er rundt 100%det er ikke sikkert det er noe stort problem, men det utgjør heller minimalt på prisen, så hvorfor ikke?edit: manglet et ord

 

Jepp, passer meg veldig bra det der, som har maskinen min plassert i en utvendig bod med murvegger og kun noen hull på veggen til ventilasjon. Skulle det blir noe fuktighet der så er det intet problem.

Nå skal det sies at min hjemmebyggede server basert på ett 4-5 år gammelt ultra-durable Gigabyte kort fremdeles ikke har fjusket en eneste gang. Men men, kjekt å ha :)

Lenke til kommentar

Ser jo greie ut de hovedkortene der, håper bare de små viftene ikke støyer som en annen jetmotor

 

Jeg kan ikke huske å ha sett en hovedkortvifte på mange år. Hadde en den gang jeg hadde en Athlon 1.3Ghz, men byttet den ut med en passiv ribbe grunnet støy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...