Gå til innhold

Alan Wake 2 lagt på hylla etter labert salg (Windows, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette sugde litt. Har en kopi på Xbox 360, en på Steam, og en uåpnet collectors edition til PC. Kjøpte også 3 nye (riktignok ikke for det helt store beløpet) på hundle igår. Alan Wake er trolig min all-time favoritt. American Nightmare var egentlig helt ræva. Gøy første gang, men når man spilte det samme flere ganger ble det veeeldig tørt. Håper det de jobber med blir bra.

Lenke til kommentar

De må da kanskje regne med at når man skal etablere en helt ny franchise, og hypen før spillslippet ikke har vært det største i historien (reklameringen har ikke vært altfor vellykket), så kan man ikke forvente å ha like salgstall som Call of Duty ved spillslipp... 3 millioner er et bra tall og håper ikke at de går i samme felle som Square Enix og har urealistiske forventninger til salgstallene til sine spill.... Men kan også hende at oppfølgeren, Alan Wake 2, ikke var så bra i forhold til eneren, og at det derfor ikke møtte investorene sine forventninger. Sikkert mange som mener at investorer er noe herk, men ofte så er de med på å "teste"/garantere at vi spillere får det best mulig produktet som utviklerne kunne ha laget, nettopp ved å investere i noe slikt;)

Lenke til kommentar

Investorene er der for å forsikre seg selv om at de vil tjene penger på det ferdige produktet. Dessverre er ikke hva som selger bra, nødvendigvis noe tegn på at spillet er bra. Innen spill vil det å tjene penger ofte bety å lage actionspill, mens en rævkjører kundene med DLC og annet dritt.

 

Men for min del er det nå ikke noe tap at vi ikke får mer Alan Wake. Helt greit spill, ofte med god stemning, men med alt for mye repetisjon og action. Etter å ha skutt hundrevis av besatte skyggemennesker er det hverken gøy, spennende eller skummelt.

Lenke til kommentar

Dette sugde litt. Har en kopi på Xbox 360, en på Steam, og en uåpnet collectors edition til PC. Kjøpte også 3 nye (riktignok ikke for det helt store beløpet) på hundle igår. Alan Wake er trolig min all-time favoritt. American Nightmare var egentlig helt ræva. Gøy første gang, men når man spilte det samme flere ganger ble det veeeldig tørt. Håper det de jobber med blir bra.

 

American nightmare var elendig ja. Man gikk jo fram og tilbake i det samme omgivelsene og pratet med de samme folka hele tiden. Spillet var også kjempe kort. Runna på et par timer

Lenke til kommentar

American Nightmare var bra som DLC, men det hadde ikkje historien til AW. Eg hadde heller sett at dei laga det som ein episode til AW. Litt mykje repetisjon, men det gjekk greit når du hadde Alan og gameplayet.

 

Det er trist at AW ikkje solgte godt nok til at dei satsa vidare. Ingen krise så lenge det blir tatt opp igjen seinare. Quantum Break blir forhåpentlegvis eit godt alternativ.

Lenke til kommentar

Var ikke American Nightmare et sånn 15$- spill da det kom? Isåfall syntes jeg det var god verdi for pengene.

Jeg kjøpte det i den første Humble Bundle de var med på. Og jeg syntes nesten det var gøyere enn Alan Wake. Kanskje fordi jeg spilte sisnevnte på 360, mens jeg spilte AN på PC...

 

Ja, for dårligere grafikk og lavere FPS gjør et spill mer "gøyere" :p

Hvis du ikke hadde en ræva pc da, med elendig fps og grafikk. Alan Wake er et av de mest vakre spillene jeg har spilt. Makan til detaljer og atmosfære skal man leke lenge etter.

Alan Wake vs American nightmare = 1 - 0

Lenke til kommentar

American Nightmare var bra som DLC, men det hadde ikkje historien til AW. Eg hadde heller sett at dei laga det som ein episode til AW. Litt mykje repetisjon, men det gjekk greit når du hadde Alan og gameplayet.

 

Det er trist at AW ikkje solgte godt nok til at dei satsa vidare. Ingen krise så lenge det blir tatt opp igjen seinare. Quantum Break blir forhåpentlegvis eit godt alternativ.

 

Til tross for lave forventninger så ble jeg skuffa. Spillet føltes så lite og klaustrofobisk ut og det at man måtte gå frem og tilbake mange ganger på det lille området gjorde at det ble fryktelig ensformig. Følte liksom at jeg aldri kom noe sted.

Kunne ønske de brukte tid på 2'ern istedenfor å sløse bort tiden med DLC.

Lenke til kommentar

Til tross for lave forventninger så ble jeg skuffa. Spillet føltes så lite og klaustrofobisk ut og det at man måtte gå frem og tilbake mange ganger på det lille området gjorde at det ble fryktelig ensformig. Følte liksom at jeg aldri kom noe sted.

Kunne ønske de brukte tid på 2'ern istedenfor å sløse bort tiden med DLC.

For serien sin del var det litt bortkasta. Som AW-fan likte eg det, men det var ikkje så veldig spanande. Etter kvart forsto ein kva det gjekk i.

 

Var ikke American Nightmare et sånn 15$- spill da det kom? Isåfall syntes jeg det var god verdi for pengene.

Jeg kjøpte det i den første Humble Bundle de var med på. Og jeg syntes nesten det var gøyere enn Alan Wake. Kanskje fordi jeg spilte sisnevnte på 360, mens jeg spilte AN på PC...

Eg spelte AW først på X360, så på PC. No har eg ikkje noko vidunder-PC, men eg skrudde ned grafikken og synest styringa var håplaus. På konsoll er det greit å ha litt lag og forskjellig aksellerering når du siktar, men på PC vart det berre rot. Eg er vane med spel der du har full kontroll over siktet med musa. Om det er dårleg porting eller om eg hadde satt det opp feil veit eg ikkje, men det fungerte i alle fall betre på konsoll for min del. Ein del grafikk går eg sjølvsagt glipp av, men eg har ikkje noko god PC til spel, så det måtte bli sånn.

Lenke til kommentar

Ja, for dårligere grafikk og lavere FPS gjør et spill mer "gøyere"

Jeg spilte AN på PC, med langt bedre grafikk enn AW på 360.

 

Eg spelte AW først på X360, så på PC. No har eg ikkje noko vidunder-PC, men eg skrudde ned grafikken og synest styringa var håplaus. På konsoll er det greit å ha litt lag og forskjellig aksellerering når du siktar, men på PC vart det berre rot. Eg er vane med spel der du har full kontroll over siktet med musa. Om det er dårleg porting eller om eg hadde satt det opp feil veit eg ikkje, men det fungerte i alle fall betre på konsoll for min del. Ein del grafikk går eg sjølvsagt glipp av, men eg har ikkje noko god PC til spel, så det måtte bli sånn.

 

Jeg hadde ikke noe problemer med styringa på AN på min PC. Det hadde jeg forsåvidt ikke med AW på 360 heller, dog som deg har jeg litt lavere krav der. Det sagt så syntes jeg styringa til AW var veldig god på 360.

Jeg tolker vel AN mer som en action- flick (som Gunslinger eller FC3: Blood Dragon), mens AW er mer "seriøst". Jeg syntes absolutt begge var veldig gode spill.

Lenke til kommentar

Det er jo trist at de ikke får drive med det de ønsker, men for min del er det nesten litt positivt at det blir med det ene spillet. Alt for mye får altfor mange oppfølgere, og jeg vil egentlig heller se noe helt nytt. Remedy er jo åpenbart flinke folk, så har absolutt troen på at de ordner flere kvalitetstitler etterhvert.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...