Gå til innhold

- Mer overvåkning er ikke svaret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+152
Ser du for deg en regjering uten AP og Høyre? De to store partiene på hver sin side er for.
Å velge mellom Høyre eller AP blir som å velge mellom en douche og en turd, fremdeles shit. Men med et borgelig sammarbeid vil vi hvertfall få noen endringer her i landet.

 

Sant nok, vi lever i et "demokrati" der vi kun velger hvilke partier som skal drive diktatur. Det så man jo tydelig med datalagringsdirektivet, der landsforæderne på sine høye hester i AP/Høyre tvang lovforslaget gjennom.

 

 

Edit: en faktafeil

Endret av Slettet+152
Lenke til kommentar

Kan jo håpe. Problemet er at både AP og Høyre vil ha dette, og det virker liksom ikke så lett å slippe unna de to der.

Høyre har hatt sine sjangser nå. Både i forhold til DLD og denne loven har de hatt muligheter til å påvirke og vise hva de virkelig mener. Ble ganske skuffet når de stemte for DLD merket jeg, fordi det er ikke veldig mange partier som har et "realistisk" partiprogram igjen..

Får håpe vi får en fra DLF på tinget som kan peke finger på all idiotien som foregår der! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser for meg at dersom private får disse rettighetene kommer di nok til å ta ut dei værste fildelerene. Noe som eg ikkje er imot i heiletatt, det eg er redd for er at denne makta skal bli missbrukt og brukt mot oss som tilfeldigvis laster ned et par musikkalbumer.(Alt fra fremmede som har hacka seg inn på nettverket, til et uhell fra datter/noen i familien som ingen er klar over før en får et brev om bot.)

 

Problematikken er det at dei værste filderene kommer bare til å gå over til VPN, og då er mesteparten av overvåking tilgjeves. Om du ikkje vil slå ned hardt på ein stakkars gutt på 10 år som tilfeldigvis lasta ned et pop album. Plateindustrien og fleire ønsker et perfekt system hvor piratkopiering ikkje skjer, dette vil aldri skje uansett hvor mye dei strever.

 

Smarte hackere og programmerer finner alltid ei løysing til å lure seg unna. Derfor vil eg heller oppfordre politikarar til å droppe dette vedtaket, og heller innse at piratvirksomhet kan både kan gi profitt og ta profitt.

Endret av Eslu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser for meg at dersom private får disse rettighetene kommer di nok til å ta ut dei værste fildelerene.

 

Erfaringsvis er det IKKE de verste fildelerne som blir tatt, det er bestemødre og elleveåringer. Det er ikke avskrekkende for deg og andre at Kim Dotcom blir tatt, det er avskrekkende for deg om vanlige folk blir tatt hardt. Hensikten er å skremme deg til å kun bruke lovlige betalingstjenester. Da hjelper det lite å sende piratebay-folka i fengsel, tydeligvis.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser for meg at dersom private får disse rettighetene kommer di nok til å ta ut dei værste fildelerene.

 

Det tror jeg absolutt ikke. Tror vi kan være rimelig sikre på at et stort flertall av de mest aktive fildelerne er flittige brukere av både Seedboxer og VPN, og da vil ikke dette tåpelige forslaget ha noen ting å si for dem.

 

De som hovedsakelig vil bli rammet av dette er folk som laster ned populære torrents fra norske rettighetshavere uten noen som helst peiling på hvordan nettverket egentlig fungerer og hvordan en kan skjule sporene sine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser for meg at dersom private får disse rettighetene kommer di nok til å ta ut dei værste fildelerene.

 

Nei, dessverre er det lagt mer avskrekkende og samfunsnyttig å ta "normale" folk, så får de muligheten ønsker de nok heller det.

 

Men det norske rettssystemet er uansett veldig ulikt det amerikanske, og til syvende og sist kan det nok vise seg vanskelig for dem med kjempekrav mot småfolk. I så tilfelle får du nok rett...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...