Gå til innhold

Derfor får du ikkenye filmer på Netflix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingen problemer med å skjønne at de ikke kan ha helt nye filmer liggende ute - da mister de store inntekter fra salg og utleie fra andre steder. Spørsmålet er vel om de ikke kunne leid ut nyere filmer (billigere enn apple), eller hatt differensierte medlemsskap. Ikke sikkert alle med Netflix bryr seg om filmavdelingen deres. Jeg ser så lite eldre filmer at den er sannsynligvis bortkastet plass for min del. På en annen side leier jeg lett en film i ny og ne fra Apple/iTunes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

mitt største problem med tjenester som netflix hbo er forskjellsbehandlingen regioner og land imellom. når de forskjellige selskapene får ordnet opp idet, da kan begynne å tjene masse penger!

Lenke til kommentar

Dette er helt og fullt filmbransjens eget problem, så da får de fikse opp i det selv. Innovasjonen har stagnert, og kundene forsvinner til ulovlige torrents o.l. Musikkbransjen har hentet seg fint inn igjen med strømmealternativer som Spotify og Wimp, men det kan ikke gjøres halvveis slik filmbransjen nå forsøker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Fin artikkel. Synd at filmbransjen er sånn, i fremtiden vil en større andel "TV" tittere forsvinne.

 

Bransjen burde finne på et god løsning (aka Spotify) for filmer og serier, hvis ikke kan det muligens bli tøft for dem etterhvert som flere og flere gjør det til en vane å få dette servert gratis over nettet pga. manglende tilbud.

Lenke til kommentar

Liker veldig godt løsningen de har på den Amerikanske versjonen. For $7.99 ekstra, kan du få så mange dvd-er du vil tilsendt. På den måten vil nyere tittler bli tilgjenglig for en rimelig penge.

 

I Norges langstrakte (og ikke-private) postservice vil det selvfølgelig bli vanskeligere, men å lufte idéen tror jeg ikke hadde vært dumt!

Lenke til kommentar

Liker veldig godt løsningen de har på den Amerikanske versjonen. For $7.99 ekstra, kan du få så mange dvd-er du vil tilsendt. På den måten vil nyere tittler bli tilgjenglig for en rimelig penge.

 

I Norges langstrakte (og ikke-private) postservice vil det selvfølgelig bli vanskeligere, men å lufte idéen tror jeg ikke hadde vært dumt!

Bruker US Netflix nå via add-on selv om jeg betaler for den norske, og har sett dette tilbudet de har for amerikanerne.

 

Er det grunnet rettighets-tullet som nevnes i artikkelen at de sender ut de nyeste på DVD og ikke streamer? For det er som mange andre sier helt på trynet at de må være på dvd først, og så vente for å bli tilgjengelig for streaming. Dvd er ut, streaming er inn. Skal noe være på fysisk medium må det være blu-ray, eller til nøds minnepenn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Liker veldig godt løsningen de har på den Amerikanske versjonen. For $7.99 ekstra, kan du få så mange dvd-er du vil tilsendt. På den måten vil nyere tittler bli tilgjenglig for en rimelig penge. I Norges langstrakte (og ikke-private) postservice vil det selvfølgelig bli vanskeligere, men å lufte idéen tror jeg ikke hadde vært dumt!

 

Det ville vert totalt idioti. Hvorfor skal postman pat kjøre rundt med DVD'er når en server for det han har i årslønn, kan "streame" ut 1000 vis av filmer ilp. av 1 mnd?

Lenke til kommentar

Er ikke rart folk ikke går over til strømmingstjenester, meg selv inkludert. De må få orden på sakene før folk gidder å gå over, de jobber mot seg selv. Hadde de fått nye filmer ut på nett så hadde de fått mange til å gå over til strømming permanent i stedet for å laste ned og de ville tjent tilsvarende bra uansett.

 

Personlig gjorde jeg det med musikk da spotify kom til en grei pris, gikk helt over til strømming. Riktignok skal det sies at da sanger begynte å forsvinne en etter en fra spillelistene mine så gikk jeg tilbake til gamle vaner, da kunne jeg ihvertfall få det jeg ville ha.

Endret av multisync
Lenke til kommentar

 

 

Det ville vert totalt idioti. Hvorfor skal postman pat kjøre rundt med DVD'er når en server for det han har i årslønn, kan "streame" ut 1000 vis av filmer ilp. av 1 mnd?

 

Tror det har med rettigheter å gjøre.. På DVD/blu-ray vil filmen bli leid ut til kun en stk. Ved leie via server kan de ta priser nærmet lik Apple, tror det er en dårlig løsning!

 

Noe annet enn retighetsproblemet kan jeg nesten ikke tenke meg, da netflix er herlig enkelt å koble til tv, enten via mobil, pc eller annen kompatibel boks!

 

Hadde jeg bodd i USA, ville jeg gjerne betalt for de nyere filmene sendt i posten!

Lenke til kommentar

Har ingen problemer med å skjønne at de ikke kan ha helt nye filmer liggende ute - da mister de store inntekter fra salg og utleie fra andre steder.

 

Hvis ellers man skal tro påstandenene deres om trilliarder i tapt inntekt pga ulovlig nedlasting, så hadde det kanskje vært bedre å tilby de til streaming med en gang. De aller fleste vil nok fortsatt besøke kino pga opplevelsen, men fysiske utleie-butikker og TV-kanaler er veldig 80-tals og noe som bør dø ut.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gleder meg til den dagen serier blir lagd for streaming og ikke reklamefinansiert TV.

 

Er dritlei av "Previously on..." , "Tonight on...." , "Coming after the break" , "So far on tonights...". osv osv. Et halvtimes program minus reklamepauser: 22 minutter. Minus alt nevnt ovenfor: nærmere 15 minutter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som motsier en del av artikkelen er at Netflix i USA har Death Race 3: Inferno tilgjengelig for streaming, det er en film som kom i 2013.

 

Billig søppel film?

Lettere å få sånne filmer enn de som sendes på kino først

 

Netflix sender gammelt dritt i dårlig kvalitet

HBO sender i dårlig kvalitet

(i forhold til blu-ray plater)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...