Gå til innhold

AMD har lansert «Radeon HD 8000» for stasjonære


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

I dag hest, i morgen marsvin. Ny topping gir ny kake. Innen markedsføring er sjelden en spade en spade.

 

Noen av oss synes slikt bare er tåpelig.

Lenke til kommentar

Hva i all helvete skal dette ligne for noe da? Rebranding over nesten hele fjøla (!)

I og med at det ikke engang selges i "løs vekt" tilsier vell at dette er et slags hodeløst stunt for å "booste" salget av ferdigkomponerte stasjonære maskiner?

 

Ting som dette er til å spy av, det er jo ingenting annet enn et desperat forsøk på å regelrett lure kunder til å tro at det er noe nytt og noe bedre enn det faktisk er.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Hva i all helvete skal dette ligne for noe da? Rebranding over nesten hele fjøla (!)

 

Svindel og bedrag... :thumbdown: hadde gledet meg litt til denne serien. det gikk rykter om at det skulle skje det samme mellom 7xxx til 8xxx som AMD gjorde mellom 58xx og 68xx, nemmelig at det ble pusset litt på arkitektur noe som gav litt bedre ytelse og ganske mye bedre TDP

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vell ATi vil jo prøve å ta Nvidia på flere omeråder.

Nv har hatt mye "monopol" eller mangel på konkurranse på ett felt i de siste åra, og det er renamingsbransjen.

 

Nå skal ATi slå til og prøve å slå Nvidia på dette feltet også.

 

Synd at enkelte felt ikke kan få stå urørt, er nesten så vi må få regulering på slikt forsøk på forretningslureri.

Altså tvinge dem til å beholde samme navnet om de ikke gjør store forandringer.

Hvor man da slenger på en bot på 120% av inntekten av svindelforsøket, da vil slikt snusk forsvinne raskt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt overraskende at nykommerne har en brikke kalt Oland, ettersom det har gått ørten rykter de siste 6 månedene om hvordan 8800-linja skulle være basert på Oland. Heldigvis viser det også hvor liten grunn det er til å stole på slike rykter.

 

 

At du faktisk kan ende opp med et 5-serie kort når du kjøper en maskin med 8-serie er jo helt latterlig. Rebranding har blitt gjort lenge, men en hel serie er vel å ta i litt. Får håpe detta bare er for å vinne litt tid før dem slepper neste serie (9xxx?)

Geforce 9000-serien, 100-serien og 300-serien til Nvidia var ikke stort bedre. At HD 8350 og HD 8400 er rebrands er egentlig ganske forståelig med tanke på at ytelsen og salgene til disse kortene er såpass lav at det ikke er økonomisk fornuftig å lage en ny brikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De blir nok kun til OEM-maskiner, fordi kunder som kjøper slike maskiner ofte ikke har veldig peiling på PC, og klarer heller ikke å bygge selv. Så når de kjøper en slik maskin med et AMD 8***-kort så trur de at det er et helt nytt kort, og at de har gjort et røvekjøp. Snakk om lureri.

 

Husker forresten at Nvidia gjorde det samme med 2**M serien for bærbare. Endret navn på alle sammen til 3**M. Til og med butikkene ble forvirret og trudde at dette var neste gen. skjermkort, og skrev at disse kortene støttet DX11 på nettbutikkene sine. Rebranding er ikke noe jeg støtter.

Endret av Tobeass
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, de vet at de fleste av menneskene som kjøper ferdigskrudd merkevare er den vanlige mannen i gata som ikke har peiling og i grunnen ikke bryr seg så lenge maskinen sviver og gjør det brukeren ønsker av den. Klart noen vil kanskje få øynene åpnet om de faktisk blir gjort oppmerksom på det, men det er vel bare en liten promille.

Lenke til kommentar

"i henhold til Moores lov kommer det ikke helt nye produkter før hver 16 ? 18 måned"

Dette har aldri Moore sagt. Han har sagt noe om ytelse, ikke produktlanseringer! Hvor Moore kommer inn her klarer jeg ikke se.

I alle fall liker jeg ikke "tåkelegging" som denne AMD- manøveren er. Dette er relativt usjarmerende, og skaper bare mer forvirring. Jeg må stadig sjekke ut hva som egentlig er produktet, og dette er bare tidstyveri.

Da blir der nVidia ved neste korsvei. Det blir min stille protest mot slik tøv!

Har de ikke "krympa" GPU-er en gang?

Utrolig tøvete!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...