Gå til innhold

Test: Sony Xperia V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Men hvorfor er det så vanskelig å lage et kamera som ikke hakker når man filmer? Har sett etter et alternativ til iPhone 4S i lange tider, men 4S er så knallbra på videoopptak at ingen kommer i nærheten.

 

Hva er det som gjør at bare Apple får til akkurat det?

Lenke til kommentar

Så lenge man kan roote og legge inn vanilla android så kommer den til å bli kjøpt.

 

AFAIK så har Sony sendt flere medlemmer i FXP (Free Xperia Project) gratise Xperia V'er, så de kan utvikle CM for den. Sony-telefoner er ekstrem enkle når det gjelder å åpne bootloader og flashe ROMs, så du burde ikke ha noen problemer der ;)

Endret av skifyr
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men hvorfor er det så vanskelig å lage et kamera som ikke hakker når man filmer? Har sett etter et alternativ til iPhone 4S i lange tider, men 4S er så knallbra på videoopptak at ingen kommer i nærheten.Hva er det som gjør at bare Apple får til akkurat det?

 

Synes du det er viktig å kunne filme med mobilen?

 

trur nokia 920 vil passe deg godt da, knuser 4S mange ganger på video/foto. Alt annet vil nog vaere en oppgradering det å..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men hvorfor er det så vanskelig å lage et kamera som ikke hakker når man filmer? Har sett etter et alternativ til iPhone 4S i lange tider, men 4S er så knallbra på videoopptak at ingen kommer i nærheten.

 

Hva er det som gjør at bare Apple får til akkurat det?

 

Eh... var dette ironisk ment ??

 

Om du tror att 4S er bra på video tror jeg du må oppdatere deg litt på mobilfronten Mr ;)

Hørt om Nokia 808 ?? Den spiser 4S til frokost når det gjelder multimedia, den får 4S til å virke som "fossil" i forhold, hehe...

 

Til og med Nokia`s Lumia 920 er nok noe bedre enn 4S selvom den mangler zoom og kun har mono opptak..

Endret av leirdueredet
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651
Men hvorfor er det så vanskelig å lage et kamera som ikke hakker når man filmer? Har sett etter et alternativ til iPhone 4S i lange tider, men 4S er så knallbra på videoopptak at ingen kommer i nærheten.Hva er det som gjør at bare Apple får til akkurat det?
Synes du det er viktig å kunne filme med mobilen?trur nokia 920 vil passe deg godt da, knuser 4S mange ganger på video/foto. Alt annet vil nog vaere en oppgradering det å..

 

Ja, jeg synes det er veldig viktig. Har ikke så lyst på WP, men Nokiaen ser ut til å være bra på dette. Bare så dumt at produsenter av Androidtelefoner ikke klarer å få til dette skikkelig.

Har utrolig mange gode minner filmet fordi jeg hadde med meg iPhonen min. Har ikke lyst å oppleve at jeg går glipp av masse slikt fordi telefonen ikke fikset det helt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

[Eh... var dette ironisk ment ??Om du tror att 4S er bra på video tror jeg du må oppdatere deg litt på mobilfronten Mr ;)Hørt om Nokia 808 ?? Den spiser 4S til frokost når det gjelder multimedia, den får 4S til å virke som "fossil" i forhold, hehe...Til og med Nokia`s Lumia 920 er nok noe bedre enn 4S selvom den mangler zoom og kun har mono opptak..

 

For det første blander du ironisk og sarkastisk.

 

For det andre anser jeg ikke en Symbiantelefon som en smart-telefon. Man går ikke 4-5 år tilbake i tid softwaremessig frivillig.

Lenke til kommentar

LOGIMAN: Rettet opp i testen ang. Smart Tags :)

 

Eplekjekkas: Skjermen fremstår som svært lyssterk ved siden av f.eks. Galaxy S III. Det har imidlertid vært litt vanskelig å få tak i solen i Oslo-området de siste dagene, så hvor god den er i direkte sollys kan jeg ikke si noe om foreløpig. Det er mulig kollega og testforfatter Espen har mer info om dette - hvis ikke må vi se om vi kan få målt den mot noen lagelige mistenkte i løpet av en dag eller to :)

Lenke til kommentar
Det finnes ytterligere to alternativer for den som vil ha 4G på mobilen . Samsungs variant er en Galaxy SIII med LTE, mens Nokia har LTE-modul i sin Lumia 920 (Windows Phone 8).

HTC One SV er vel rett rundt hjørnet for de som foretrekker HTC: http://www.prisjakt....t.php?p=1483551

Dårligere speced på enkelte punkter enn HTC One S (som har falt veldig mye i pris siden sommer), så kanskje den blir den billigste LTE telefonen tidlig neste år?

Endret av mandela
Lenke til kommentar

For det første blander du ironisk og sarkastisk.

 

For det andre anser jeg ikke en Symbiantelefon som en smart-telefon. Man går ikke 4-5 år tilbake i tid softwaremessig frivillig.

 

Om din Iphone har større utvalg i apps. og er veldig populær så betyr vell ikke det automatisk att Iphone er noen bedre smart-telefon enn Nokia vell ??

 

Om jeg skal gi deg fakta så kan man gjøre langt flere "smarte" operasjoner med 808 enn man kan med en Iphone. Eller 920 for den del, selvom den ikke er like god på multimedia...

 

Du kan gjerne forklare oss andre her på forumet hva som er så mye bedre med Iphone enn Nokia du da ?

 

Uansett hva du skulle lire av deg så kommer du ikke bort ifra det faktum att Iphone blir slått ned i støvlene når det gjelder video/multimedia/lyd osv.... Det er skivebom :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg synes det er veldig viktig. Har ikke så lyst på WP, men Nokiaen ser ut til å være bra på dette. Bare så dumt at produsenter av Androidtelefoner ikke klarer å få til dette skikkelig.

Har utrolig mange gode minner filmet fordi jeg hadde med meg iPhonen min. Har ikke lyst å oppleve at jeg går glipp av masse slikt fordi telefonen ikke fikset det helt.

 

Helt enig!

Video syns jeg også er viktig på en mobil, uunnværlig å ha med seg ett godt kamera i lommen til enhver tid :) Rart hvordan alle som har mobiler med dårlig kamera skal nedvurdere viktigheten av ett godt kamera, hehe....

 

Btw: Lumia 920 er ikke noe supergod på kamera, helt greitt men ikke noe mer enn det. Skal du virkelig ha gode konsertopptak kjøper du Nokia 808, da er du milevis fra alt annet av mobiler, og det meste av kompaktkamera, lydkvaliteten får du ikke engang på dyre videokamera.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...