Gå til innhold

Test: Sony Xperia V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdatering til Android 4.1 er nå mulig å laste ned gjennom Sony PC Companion. Ble raskere i menyene, men kan ikke si jeg helt likte endringen av fargevalget fra svart til hvit/beige i telefon listen, anrop etc... Kansje jeg bare innbiller meg dette, men batteriet virker å vare mindre etter oppdateringen. Noen andre som synes det?

 

Sitter med det samme inntrykket her etter oppdatering egentlig. Har prøvd og få tilbake mørk bakgrunn på telefonmeny, men uten hell, så tips mottas med stor takk. Føler batteritiden har gått drastisk ned. Tidligere kunne jeg ha 40-50% igjenn etter en dags normal bruk, men nå klokken 14 er jeg nede på 65%.

 

Edit: Ser ut til at det er flere som sliter med batteritiden. : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2137465

Noen sier at dette bedrer seg etter en ukes tid, mens andre mener at Google Now og Maps er synderen.....

Endret av nisak80
Lenke til kommentar

ANTENNE; Finnes det ingen skikkelige gode parametre nå som vi har trillet baklengs inn i 2013, på å måle anntenne,dekning på tlf. Norge er et f....ings langt land. Har min 4 android tlf nå, og ser til min forskrekkelse at min "UtPåByen" gamle SonyEr C905 har mye bedre dekning en både Samsung note1 og 2 galaxy 2 og 3 ...?? Irriterende når er en gadget friiiiik...

Takk for fin test av Sony xperia v. Spennende at Sony sparker ifra seg igjen.. sikle sikle

Lenke til kommentar

Hei, jeg greide utrolig nok etter mindre enn to måneder å miste telefonen i asfalten da jeg skulle gå ut av bilen(mobilen falt ut av lommen). Telefonen fikk kun et lite hakk i metallet øverst til høyre.

 

Men etter dette skjedde har det jeg opplevd at telefonen uten videre når jeg er i menyene slår seg av og starter på nytt av seg selv. Er dette en bug med telefonen som følge av den nyeste oppdateringen eller kan dette være pga den fikk et møte med bakken? Noen andre som har telefon som har slått seg av og på automatisk mens man bruker den?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne mobilen basert på anmeldelsen her på amobil.. Ganske utrolig at dere greier å skryte denne skjermen så til de grader opp i skyene. Sortnivå og innsynsvinkel er helt tragisk ræva. Ser ut som et TN panel fra slutten av 90-tallet.. Min går rett tilbake på angrefrist.. :(

Kan ikke si at jeg er helt i dette. Innsynsvinkelen er kjip, men den skal visstnok være noe bedre når man fjerner det ytterste plastbelegget (som er for å forhindre cracks). Har ikke gjort det endal selv. Skjermen er skarp, har varme og spenstige farger.

 

Om noen har funnet en god rom til denne med JB hadde det forøvrig vært interessant. Eneste jeg har sett har vært i development.

Lenke til kommentar

Selv om dette isolert sett er en meget god telefon som er rask, har gode funksjoner, god lyd, god talekvalitet og slikt, sliter den med to store problemer.

For det første er batteriet/batterilevetiden ustabil. Noen ganger trekker den usedvanlig mye strøm, blir glovarm og tømmes fort (type halv dag)

Andre ganger holder batteriet plutselig dobbelt så lenge som dagen før, med samme bruk. Flere ganger har jeg også opplevd at batteri indikatoren fordobler seg ved å skru av og på telefonen. F.eks. gikk jeg nettopp fra 28% til over 50% etter en restart.

 

Det absolutt største problemet er dog "Sleep of Death". Dvs. at telefonen ikke våkner fra standby modus. Dette skjer typisk under nattladning. Når man da forventer at alarmen skal ringe og vekke deg på morgenen, så er telefonen i steden "død". Eneste måten man får liv i telefonen er ved å ta av bakdeksel, ta ut - og inn batteriet, og skru telefonen på igjen. Dette skjer noen ganger flere ganger daglig, og har hendt meg type 3 av de 5 siste nettene. Er nå nødt for å ha "backup alarm" for å ikke forsove meg til jobb. Etter det jeg leser på nett er det mange som opplever dette, og Sony har foreløpig ikke gitt noe svar på hvorfor dette skjer. Folk mistenker dette er hardware relatert da det ikke er dukket opp noen "fiks" foreløpig.

 

Anbefaler derfor folk å vente med å kjøpe Sony Xperia V inntil disse to problemene er løst.

Lenke til kommentar

Hvilken versjon av Android kjører du? Stock?

Har ikke merket noe til ustabil batteritid eller at den blir spesielt varm selv. Har hatt den ca. en uke. Du kjenner gjerne at den blir litt varmere om du f. eks laster ned og installerer mye etter hverandre, men det er ikke uvanlig for smarttelefoner og det er ikke ubehagelig, farlig eller skadelig for telefonen de temperaturene jeg har sett i alle fall.

Lenke til kommentar

Hvilken versjon av Android kjører du? Stock?

Har ikke merket noe til ustabil batteritid eller at den blir spesielt varm selv. Har hatt den ca. en uke. Du kjenner gjerne at den blir litt varmere om du f. eks laster ned og installerer mye etter hverandre, men det er ikke uvanlig for smarttelefoner og det er ikke ubehagelig, farlig eller skadelig for telefonen de temperaturene jeg har sett i alle fall.

 

Min telefon er helt stock med Android 4.1.2, altså siste tilgjenglige oppdatering for telefonen. Den var helt lik med forrige versjon også.

 

Er fullstendig klar over at "mye bruk" generer en del varme, men at den blir så varm at det er ubehagelig å ta på den - det er ikke normalt.

"Sleep of Death" er uansett det største problemet, og min blir returnert om jeg ikke ser en løsning på dette problemet snart.

Lenke til kommentar

Min telefon er helt stock med Android 4.1.2, altså siste tilgjenglige oppdatering for telefonen. Den var helt lik med forrige versjon også.

Jeg kjører 4.0.4 pga. problemene som er blant annet nevnt i denne tråden. Er ganske fornøyd med stock egentlig, og det er ingen andre roms som frister veldig så venter sikkert på CM10.1. Da er det forhåpentligvis noe bedre på Xperia V.

 

Er fullstendig klar over at "mye bruk" generer en del varme, men at den blir så varm at det er ubehagelig å ta på den - det er ikke normalt.

Har nok ikke opplevd dette selv. Testet et litt krevende spill og merket ikke at den ble ubehagelig varm. Kanskje hardware-relatert?

 

"Sleep of Death" er uansett det største problemet, og min blir returnert om jeg ikke ser en løsning på dette problemet snart.

Den høres veldig kjipt ut. Håper jeg slipper å oppleve dette.

Benekter ikke at de andre problemene du har gjelder Xperia V, men hittil har jeg vært heldig nok til å ikke oppleve de i alle fall. Så får jeg se hvor lenge det varer eventuelt..

 

Edit:

Kan forresten være en god idé å skru av LTE om man ikke har en leverandør som tilbyr dette. Jeg har Talkmore, men den prøvde likevel å bruke LTE. Usikker på om den faktisk får koblet til Talkmore (les: Telenor) eller ei, men det er i alle fall bortkastet batteri :p

Endret av Occi
Lenke til kommentar
Min telefon er helt stock med Android 4.1.2, altså siste tilgjenglige oppdatering for telefonen.

Jeg hadde som jeg skrev tidligere også veldig mye problemer med ustabilt batteri etter oppdatering til 4.1.2. Dette løste seg etter at jeg gikk inn på

Innstillinger --> Programmer --> Alle --> Maps

Der er det en knapp som sier fjern eller avinnstaller oppdateringer.

Har også skrudd av Google Now da jeg ikke føler at den er nok utviklet til at jeg bruker det enda, vet ikke om denne kan skrus på igjen etter fjerningen av Maps oppdateringen uten og miste alt av kraft i batteriet.

 

Høres jo veldig kjedelig ut med den sleep of Death og har til dags dato (bank i bordet), ikke opplevd dette. Men om det hadde vært min telefon som hadde oppført seg slik hadde jeg garantert levert den tilbake.

Har du aktivert noen form for smart connect profil forresten?

Jeg har disablet alle funkjsonene i denne og har heller lagd meg noen egne greier vha Tasker da jeg opplevde at Smart Connect rotet med mer enn jeg hadde satt den opp til. Som ett forsøk kan du jo prøve og disable alle disse "profilene" i Smart Connect.

 

Heller ikke at den skrur seg av i tide og utide slik superto har opplevd etter uhellet sitt.

Endret av nisak80
Lenke til kommentar

Har opplevd veldig mye "sleep of death", mens en jeg kjenner som ikke har oplevd det en eneste gang. I tillegg opplevde jeg to ganger at telefonen tappet batteriet i løpet av få minutter og ble glovarm (luktet smeltet plast. Ble sendt på reparasjon og har nå fått følgende servicerapport:

 

Nullstilt og lagt inn fabrikk innstillinger på nytt. I tillegg til ovennevnte har vi oppgradert telefonen til Android 4.1. NB! Hvis Kunden ikke får sendt MMS, brukt WAP så må dette legges inn på nytt avhengig av operatør. NB! Mobiltelefonen er ikke åpnet og kontrollert for eventuell væskeskade eller fysisk påført skade.

 

Skeptisk.

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...