Gå til innhold

Test: Sony Xperia V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen flere som sliter med at Xperia V blir veldig varm og går tom for batteri på null tid?

Gikk fra 75% til 20% på en knapp times bruk.

 

Feil på min kanskje?

Min blir ikke varm i det hele tatt, å batteriet er noe av det bedre jeg har var borte i.

Faktisk så holder batteriet 2-3 dager under "hjemme" bruk og 2 dager ved jobb bruk ( mye mobilt nett da som se ut at trekke ekstra strøm ).

 

Pleier ikke å spille på telefonen så det er mulig det trekker mye strøm og at telefonen blir veldig varm av det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Denne mobilen har alt? Ikke egen kameratast som dere er så glade i. Video opptak hakker. Ikke så sikker på at denne fortjener terningkast 6 altså.

Lenke til kommentar

Gøy å se en Sony-telefon som kan gi Samsung og gjengen litt grunn til å skjelve.

 

Det virket genialt at den kan kobles trådløst til PS3en for å vise bildet på TV-skjermen, og et mobilkamera som kan matche Nokia N8 sin bildekvalitet virker også spennende.

 

Det eneste som jeg er littegrann skeptisk til, er skjermen. Den er ikke OLED, som Samsung ofte bruker. Jeg tenker da på den kjappe responstiden en OLED-skjerm kan gi kontra en tradisjonell LCD-skjerm.

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med min Xperia V sålangt. Den blir varm rundt kamera når man driver med tunge oppgaver feks spilling. Dette er vel ikke annerledes enn feks Galaxy SII og min tidligere mobil LG Optimus One. Har aldri merket den har blitt varm ved ringing, men har foreløpig ikke ringt lenger enn 15 min.

 

Batteriet holder i litt over 2 dager for meg. Surfer nok en time dagen, sender sms, ringer og har push varsling på gmail. Sjeldent jeg spiller på den.

 

Eneste negative sålangt er litt knirking i dekselet som jeg trodde ikke var tilfelle på en toppmobil?

Lenke til kommentar

Det eneste som jeg er littegrann skeptisk til, er skjermen. Den er ikke OLED, som Samsung ofte bruker. Jeg tenker da på den kjappe responstiden en OLED-skjerm kan gi kontra en tradisjonell LCD-skjerm.

 

Det virker som om mange ikke er klar over at OLED har betydelig kortere holdbarhet, og dessuten mindre korrekt fargegjengivelse enn en høykvalitets LCD-skjerm. Faktum er at LCD-skjermene på Sonys modeller (og iPhone!) er et sterkt argument til fordel for disse telefonene.

Lenke til kommentar

Det var en bruker på gsm arena som nevnte det samme at mobilen ble varm og batteriet tømmes utrolig raskt. Jeg har bestilt den selv nå, men usikker om jeg heller sender den i retur om den blir veldig varm ved ringing og batteriet er dårlig

 

Min Xperia V blir ikke varm (men jeg bruker den ikke spill), faktisk ble min HTC Legend varmere under samtaler. Batterilevetiden er nok kortere enn på Legend, men et par-tre dager holder den fint med mitt noe moderate bruksmønster. Jeg hører mye på musikk, men det ser ut for at det ikke trekker spesielt mye strøm.

Lenke til kommentar

Veldig usikker om jeg skal gå til innkjøp av xperia v eller galaxy s3.. Noen erfaringer/tips/hjelp?

Jeg vurderte også disse to, men valgte Sony. Hovedsakelig fordi den subjektivt sett har bedre skjerm, er vanntett, har mindre plastfølelse, og er litt mindre. Så langt er jeg veldig fornøyd med Xperia V.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hæ... Du mener man kan flytte de som støtter det til minnekort?

 

Nei. På min forrige mobil kunne jeg flytte dem til minnekortet, altså støtter appene det. Men på xperia v kan man bare flytte dem mellom intern lagring og telefon lagring som. Flytting til minnekortet støttes ikke, selv med programmet som app 2 sd

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...