Gå til innhold

Test: Sony Xperia V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en xperia Arc og er veldig fornøyd med den. Men når jeg har lastet ned en del apper som ikke støtter minnekortet og jeg bl.a. får oppdateringer og telefonminnet er fullt, får jeg beskjed om at jeg ikke kan laste oppdateringen ned. Får ikke flyttet apper som ikke støtter minnekortet. Liker ikke det.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne mobilen basert på anmeldelsen her på amobil.. Ganske utrolig at dere greier å skryte denne skjermen så til de grader opp i skyene. Sortnivå og innsynsvinkel er helt tragisk ræva. Ser ut som et TN panel fra slutten av 90-tallet.. Min går rett tilbake på angrefrist.. :(

Lenke til kommentar

man må ha mine kort får og bruke fordi man får ikke brukt hele innbygget mine på sony xepria v og den er ikke så bra jeg håper at sony kommer med en windows 8 mobil en den møkka android som henger seg og er så tregt system og aldri mere android mere og sony xepria v er ikke så bra jeg den selv og jeg har solgt den og jeg kjøpt meg windows 8 mobil som er mye bedre en android ..jeg har nokia lumia 820 med 64 gig og meget fornøyd rask som bare det

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med min Xperia V sålangt. Den blir varm rundt kamera når man driver med tunge oppgaver feks spilling. Dette er vel ikke annerledes enn feks Galaxy SII og min tidligere mobil LG Optimus One. Har aldri merket den har blitt varm ved ringing, men har foreløpig ikke ringt lenger enn 15 min.

 

Batteriet holder i litt over 2 dager for meg. Surfer nok en time dagen, sender sms, ringer og har push varsling på gmail. Sjeldent jeg spiller på den.

 

Eneste negative sålangt er litt knirking i dekselet som jeg trodde ikke var tilfelle på en toppmobil?

knirker på min og:/. Noe varm av og til. Får holde ut med det til xperia z kommer:)
Lenke til kommentar

Jeg har tydeligvis vært uheldig med min telefon, for før det har gått en måned har jeg opplevd gjentatte ganger at telefonen ikke har vært mulig å vekke fra standby, og nå i helgen skjedde det to ganger at telefonen tappet hele batteriet på kort tid og ble så varm at det luktet smeltet plastikk. Kjøpte telefonen fra Dustin, og de har henvist meg videre til Deltaservice (som jeg har hørt folk har heller ymse erfaringer med). Blir sendt inn i dag, så da er det vel bare å se frem til en melding om "ingen feil funnet" eller lignende. Jeg håper selvsagt det går greit.

 

Utover det var jeg egentlig veldig fornøyd med telefonen. Den erstattet en Galaxy SII som døde noen måneder etter en ganske tøff drukning. Førsteinntrykket av skjermen er at sortnivået er litt dårligere enn SII, mens andre farger virker mer balanserte. Den høyere oppløsningen er absolutt et pluss når det gjelder lesing av tekst.

 

Ser noen nevner varme, men SII-en ble mye fortere varm ved bruk av krevende apps enn denne. (da ser jeg selvsagt bort fra hendelsene i helgen)

 

Slenger med noen bilder av batteristatistikken fra opphetingen:

 

Første gang. Andre gang.

Lenke til kommentar

Oppdatering til Android 4.1 er nå mulig å laste ned gjennom Sony PC Companion.

 

Ble raskere i menyene, men kan ikke si jeg helt likte endringen av fargevalget fra svart til hvit/beige i telefon listen, anrop etc... Kansje jeg bare innbiller meg dette, men batteriet virker å vare mindre etter oppdateringen. Noen andre som synes det?

Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd med telefonen så langt. Hadde en HTC One S før det, og har beholdt den som ekstra telefon, noe som visste seg å være lurt.

 

Bestilte Xperia V for en mnd siden, og alt virket gulle godt da jeg fikk den. Etter ett døgns bruks ble skjermen plutselig helt svart. Jeg trodde det var et engangstilfelle, og tok ut batteriet og prøvde å slå på tlf igjen. Ingenting skjedde. Syns nesten litt synd i han som mottok min samtale på mpx den dagen; "hatt telefonen i ett døgn å så klikker den, jeg blir så forbanna!" osv..

 

Tok en uke å fikse den, og har hatt den snart en uke. Veldig kjipt at en helt ny tlf (toppmodell visst nok), tar kvelden etter bare 24 timer. Burde benyttet meg av angrefristen, men samtidig liker jeg tlf veldig godt.

 

En annen ting som er irriterende, er minnet. Syns det er rart at de lager en tlf med så lite internminnet! Min One S har i det miste 8GB int minne, men her kan man dog ikke ha minnekort ved siden av. Men 8GB holdt lenge for meg, til mitt bruk

 

Grunnen til at minnet plaaager meg, er fordi jeg bruker Spotify hver dag. Da jeg lastet ned appen til Spotify på tlf, tok det ikke lang tid før jeg fikk meldingen at tlf ikke har mer plass. Visstnok kan enkelte apps flyttes til mcard minnet, men Spotify er ikke en av disse. Så da jeg fikk tlf tilbake, lot jeg Spotify være og bruker Walkman som er på tlf. Det går greit, men er ikke helt happy for det og jeg spør meg selv: HVORFOR så lite internminne på en toppmodell???

 

Utenom DET er jeg super fornøyd. Rask prosessor, skjermen er klar og fin, menyene oversiktelige og enkle å bruke, og lyden er god. Har også sett på nedlastede serier, og det funka bra (dog er det ikke plass til mye på 32GB minnekort).

 

En bra tlf! .. Så langt.

Lenke til kommentar

Du har hatt telefonen i noen dager, den har allerede vært til reperasjon en gang, 1/4 av tiden du har hatt den, du har allerede møtt på begrensningene og fylt den... Du irriterer deg over at det ikke er en skikkelig toppmodell...

 

Og likevel er du superfornøyd.

 

Hva skal til for at du blir bare sånn lunkent fornøyd? At den eksploderer og brenner av deg hånda?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kontaktene i seg selv trenger ikke være vanntett, det er kapslingen innenfor kontaktene som må ha en fuktighets-barriere. En kontakt er bare metall og tåler fint fuktighet :)

Luker foran kontaktene er mer nyttig om du skal ha beskyttelse mot støv/fremmedlegeme inn på selve kontakten, men det er noe annet...

Vet du noe om det er noe spesielt gjort på kontaktene til Xperia V utover dekselene? F. eks på minijacken?

 

Hva er deres erfaringer med dekslene til kontaktene? Spesielt da minijack og lader. Har de knekt, eller tror dere at de vil knekke tidlig? Vurderer denne modellen, men var og tittet på den på elkjøp og ble ikke videre imponert over løsningen på dekselet til minijacken. Irriterende om den brekker og du får et stort, rart, utettbart hull på toppen av mobilen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...