Gå til innhold

Heart of the Swarm får dato på Battle.net (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å dette er noe en gleder seg til. Kommer nok ikke til å spille så veldig mye multiplayer da jeg ikke helt har sansen eller evnen til RTS, men å se på turneringer, det er verdt det.

 

Vil også anbefale folk å titte innom på Battle.net World Championship nå til helgen, i både WoW og SC2. http://us.battle.net/bwc/en/

 

Edit: Ser at dere nevner at samlepakken gir deg et Zerg-kjæledyr til WoW, dette er en Baneling da. Kanskje greit å legge til.

Endret av Gausland
Lenke til kommentar

40 Euro? Ganske dyrt til å være "priced as an expansion", i mine øyne, får se hva det blir i butikk, kanskje ned i 200 på de billigste stedene om man er heldig.AtW

 

Nettbutikken til Blizzard er jo som regel kraftig overpriset. Sist jeg sjekket solgte de Diablo II uten expansion til rundt 150 kroner. Ganske mye, med tanke på at man ofte finner spillet med expansion til under hundrelappen.

Lenke til kommentar

40 Euro? Ganske dyrt til å være "priced as an expansion", i mine øyne, får se hva det blir i butikk, kanskje ned i 200 på de billigste stedene om man er heldig.AtW

 

blizzard store er veldig dyr, når SC2 kom så var den opp i 400kr på standard så 300 er ikkje

 

men tanke på DLC som gir deg par gjenstander eller 1 mer oppdrag som er over på time for 100-150 kr i andre spill, så klager jeg ikkje for valutan ;)

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Noen som vet om en liknende deal ala det Amazon.com har.

Beta Access for Starcraft II: Heart of the Swarm

Pre-order Starcraft II: Heart of the Swarm and get beta access. We will email your code within 4 business days after you place your pre-order for Starcraft II: Heart of the Swarm Standard or Collector’s Edition. Offers are valid when shipped and sold by Amazon.com. This offer will be extended to all existing pre-orders. Limit one per customer. Amazon reserves the right to change or terminate this promotion at any time.

?

Endret av heanwi
Lenke til kommentar

Enig i at prislappen er vel stiv om dette er en ekspansjon da det har prisnivået til en ny AAA utgivelse. Fansen vil uansett punge ut og jeg skal ikke se bort i fra at jeg legger fra meg en MMO for å plukke opp SC2 igjen.

 

En ny "historie" vil være en fin motivasjonsfaktor om ikke annet for å få alt tilbake i fingerne igjen.

 

Men, har Blizzard brukt alle krefter og ressurser på D3 og WoW Pandas slik at det eneste nye med denne ekspansjonen er en ny historie fra den andre siden og deretter nye kart? Ingen annen generell oppgradering av spillet? :hmm:

 

EDIT:

Dette "race mot klokka" fokuset er nok fordi PvP dreier seg mye om hvem som kan utføre micro/macro raskest i tillegg til taktikk og strategi og er sikkert noe ment for å klargjøre spilleren til de laveste PvP nivåene. Riktignok burde det likevel vært mer variasjon her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva blizzard har tenkt, men om de har tenkt å forberede folk på MP så mener jeg de gjør en dårlig jobb:

 

1. Man blir godt nok forberedt uansett med disse practice-brettene man kan ta, og man bør fokusere på en bra SP-opplevelse i seg selv.

2. Brettene er svært lite representative for MP uansett, sånn sett vil jeg si mere tradisjonelle missions er mere representative, selv om heller ikke de passer så veldig godt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Der man har dårlig tid får man mer insentiv til å lære seg micro/macro godt som er en viktig grunnleggende faktor i SC2 PvP.

 

Jeg er ikke spesielt enig, riktignok har man ett visst insentiv, men det har man med vanlige missions også, spesielt med en ikke-passiv motstander. De tidsbegrensede missionene innskrenker strategien ganske kraftig og man får i mindre grad tillært seg egenskapene som trengs for å møte en uforutsigbar motstander. I tillegg er det masse annet som ikke er likt i SP som MP, jeg tror ikke de har det som noe særlig stort mål, og har de det, så burde de gjort det på en annen måte.

 

AtW

Lenke til kommentar

ATW:

Begrenset tid er en av faktorene man må lære seg å håndtere i dette spillet (akkurat som i Speed Chess) men det utgjør ingen betydelig del av SP biten så jeg ser ikke problemet :). Kan ikke huske mange brettene i historien som var vanskelig pga. tid. I tillegg kan man hoppe rundt i forskjellige oppdrag.

 

Ja dårlig tid setter press på deg som spiller og er et konkuranseelement og absolutt noe man må lære seg å håndtere ift. PvP.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

ATW:

Begrenset tid er en av faktorene man må lære seg å håndtere i dette spillet (akkurat som i Speed Chess) men det utgjør ingen betydelig del av SP biten så jeg ser ikke problemet :). Kan ikke huske mange brettene i historien som var vanskelig pga. tid. I tillegg kan man hoppe rundt i forskjellige oppdrag.

 

Ja dårlig tid setter press på deg som spiller og er et konkuranseelement og absolutt noe man må lære seg å håndtere ift. PvP.

 

Man har ikke begrenset tid i MP som sådan, man må bare være bedre enn motstanderen. Poenget er ikke om det er vanskelig, poenget er at det tvinger deg til å spille på en spesiell måte. Av 22 missions i campaing som ikke er dungenon crawlers (mengden av de i seg selv, og det faktumet at du har masse units som ikke brukes i MP taler imot at å forberede deg for MP har vært noe hovedmål med campaign), så teller jeg 15 missions med en eller annen tidsfrist (enten en ren klokke, eller noe annet som i praksis setter en klokke på hvor raskt du må jobbe), og 7 uten. Det er en vesentlig mengde, og det er i mine øyne forstyrrende for spillingen, og det er ihvertfall forstyrrende for læring, om det er målet. En gang i blant? Greit nok. Så mye som i WoL? Da blir jeg fort lei.

 

AtW

Lenke til kommentar

Den begrensede tiden man har i MP er at man må være raskere enn eller omtrent like rask som motstanderen :) Er man vesentlig tregere enn motstandere kan man ofte regne med å tape. De som har dette i fingrene og er raske er også som regel gode på de andre aspektene.

 

Selv kan jeg ikke huske mer enn 1 oppdrag i WoL SP som var knotete ift. tid. Men det er en stund siden jeg har spilt og kan være jeg har glemt div. Men at SC2 er et spill hvor rekkefølge og hastighet er et moment er helt klart.

 

Det er ikke uten grunn at man optimaliserer byggrekkefølger ned til sekunder. Google "SC2 builds" og les litt om dette, meget tidsorientert på sekundnivå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Den begrensede tiden man har i MP er at man må være raskere enn eller omtrent like rask som motstanderen :) Er man vesentlig tregere enn motstandere kan man ofte regne med å tape. De som har dette i fingrene og er raske er også som regel gode på de andre aspektene.

 

Selv kan jeg ikke huske mer enn 1 oppdrag i WoL SP som var knotete ift. tid. Men det er en stund siden jeg har spilt og kan være jeg har glemt div. Men at SC2 er et spill hvor rekkefølge og hastighet er et moment er helt klart.

 

Det er ikke uten grunn at man optimaliserer byggrekkefølger ned til sekunder. Google "SC2 builds" og les litt om dette, meget tidsorientert på sekundnivå.

 

Det er allikvel ikke sånn at du har tapt om det har gått over 10 minutt, eller 20 for den saks skyld, det er ikke tiden i seg selv som er relevant, det er hva du gjør i forhold til motstanderen. Ingen vil være i nærheten av ett nivå der man trenger sekundoptimaliserte builds etter kun single-player-campaign heller. Det er sant at det selvfølgelig hjelper å være rask, men det må ikke være missions med tidsfrist for å få til dette, og det er også lite som tyder på å gjøre folk best mulig til MP har vært noe mål i singleplayer-campaign (og om det er det, så bør de kanskje revurdere)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...