Gå til innhold

10 000 artister vil bruke The Pirate Bay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må føles som nåler i øynene på plate-/filmbransjen å lese slikt.

Nå var jo saken hvordan små og nye artister gjerne vil ha større oppmerksomhet. Har du null salg fra før taper du jo ikke noe på å gå til tpb. Ironien her er jo at de fleste artister oppsøker plateselskaper. De som blir rejected kommer mulig tuslende til tpb og håper på bedre suksess der. Så tror ikke plateselskapene blir så veldig lei seg.

Lenke til kommentar
Interesant.Hvordan er terskelen til å også komme seg inn i tjenester som Spotify ol.? Ikke alle synes det er komfortabelt med torrentnedlasting av musikk med tanke på fokuset det har fra visse instanser.
http://www.youtube.com/watch?v=Sr9KcBuW95UTja denne er på spotify au.

Haha! Point highlighted. Tydeligvis ikke høy terskel spotify:track:1b5MHhqMieQMjUoSVXSNdz

Tror heller ikke plateselskapene blir så lei seg om han her dukker opp på tpb.

Ironi 2: Hvis en artist etterhvert blir kjent vil vel artisten selv i 99% av tilfellene ha et plateselskap. Naivt å tro at personen selv/bandet skal håndtere millionomsetning på egenhånd.

Lenke til kommentar
De som blir rejected kommer mulig tuslende til tpb og håper på bedre suksess der.
Hvorfor tror du at disse artistene har blitt rejected hos tradisjonell platebransje? Kom gjerne med en kilde på det...

Jeg tror ingenting. Alt jeg vet er at platebransjen mottar flere tusen demoer hver uke. Og det er ikke så rart. For blir du signet får du promoteringsjobb verdt flere hundretusen kroner. Og det viktigste for en artist er å bli kjent.

Lenke til kommentar

Interesant.Hvordan er terskelen til å også komme seg inn i tjenester som Spotify ol.? Ikke alle synes det er komfortabelt med torrentnedlasting av musikk med tanke på fokuset det har fra visse instanser.

 

Alt du treng er ein konto på ei side som til dømes tunecore.com eller reverbnation.com. Dei kan få musikken din ut på eit mylder av tenester, inkludert Spotify. Kostar naturlegvis litt pengar i året, men ikkje all verda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ingenting. Alt jeg vet er at platebransjen mottar flere tusen demoer hver uke. Og det er ikke så rart. For blir du signet får du promoteringsjobb verdt flere hundretusen kroner. Og det viktigste for en artist er å bli kjent.

Ok, så mao har du ingen grunn til å tro eller vite at de som velger å satse på The Pirate Bay, har vært hos platebransjen først og blitt avvist... Du har ingen grunn til å tro eller vite at de ikke gjør dette nettopp fordi de har mer tro på den uavhengige modellen enn det å bli "signet".

Endret av Visjoner
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som artist vil jeg si at slik "oppmerksomhet" gjennom TPB er bare tull og illusjoner, og ikke bidrar til annet enn gratis reklame for TPB.

Godt mulig det er det for deg, men når ble du talsmann for alle band/artister/musikere? Med tanke på at det lages mer musikk enn noensinne, vil jeg tro at all form for promotering er verdifullt, å skille seg ut og bli lagt merke til er alfa omega.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Godt mulig det er det for deg, men når ble du talsmann for alle band/artister/musikere? Med tanke på at det lages mer musikk enn noensinne, vil jeg tro at all form for promotering er verdifullt, å skille seg ut og bli lagt merke til er alfa omega.

Hva var det du ikke skjønte med "vil jeg si"? Det er da åpenbart at jeg ikke uttaler meg på vegne av noen andre enn meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, så mao har du ingen grunn til å tro eller vite at de som velger å satse på The Pirate Bay, har vært hos platebransjen først og blitt avvist... Du har ingen grunn til å tro eller vite at de ikke gjør dette nettopp fordi de har mer tro på den uavhengige modellen enn det å bli "signet".

Godt mulig endel artister vil gjøre mest mulig selv. Men store artister/band har alltid et apparat i ryggen. Om du kaller det management eller plateselskap er et fett. Men uansett, jeg mener det er bra at artister har mange kanaler for å markedsføre seg selv på og der er jo internett glimrende.

Lenke til kommentar

Hva var det du ikke skjønte med "vil jeg si"? Det er da åpenbart at jeg ikke uttaler meg på vegne av noen andre enn meg selv.

Måten du formulerte deg på ga et inntrykk av at du mente at "oppmerksomheten" bare er tull og illusjoner, på bakgrunn av at du selv er en "artist". Noe som er en litt arrogant måte å si at du selv ikke ser noe nytte/potensial/etc. så hvorfor skulle noen andre se det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Uderzo: Arrogant kan du selv være. Det er heldigvis ikke ofte man ser at folk blir forsøkt angrepet og diskreditert fordi de uoppfordret flagger sine interesser eller bakgrunn ifb. med saken. Med denne mistolkingen og persondiskusjonen du bedriver scorer du ikke annet enn selvmål. Diskusjon slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Uderzo: Arrogant kan du selv være. Det er heldigvis ikke ofte man ser at folk blir forsøkt angrepet og diskreditert fordi de uoppfordret flagger sine interesser eller bakgrunn ifb. med saken. Med denne mistolkingen og persondiskusjonen du bedriver scorer du ikke annet enn selvmål. Diskusjon slutt.

Jeg har ikke noe problemer med verken dine interesser, eller din bakgrunn. Jeg har heller ingen problemer med at du ikke synes tpb sitt promoprogram ikke er noe for deg personlig. Men å kalle det tull og avfeie det som en illusjon, er for meg et arrogant utsagn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...