Gå til innhold

Kommentar: - Filmbransjen tror de ennå har monopol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de små musikerne kan streamingtjenester være en gedigen markedsføringskanal i seg selv, som fører til mersalg. På en annen side kan det virke mot sin hensikt. Det er noe som skal klaffe og strømme-markedet er fortsatt veldig ferskt og trenger å utvikle seg over noen år til slik at de som sitter på pengesekken også blir med. De må bare tenke nytt så løser det seg for alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen ulemper med piratkopering (for oss)

men mange ulemper med å kjøpe en film

 

Som du selv sa, de fleste filmer har advarsler mot piratkopiering som du ikke kan hoppe over, reklame??? og trailere FØR filmen starter

Pirat-kopier har ingen av de, noe som er et stort pluss for pirat

 

Filmer på plate har idiotiske menyer, hvor det kan ta en evighet bare å starte filmen

Pirat filmer starter med en gang

 

Filmer kommer ut på dvd i USA, før de kommer på kino i europa

Piratene vinner igjen !

 

Jeg vil BARE ha filmen, ikke noe annet

woho, piratene..

 

kan faktisk ikke finne en eneste grunn til å kjøpe noen filmer som kommer ut på HD før de kommer på kino i Norge

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Piratkopiering er ett tjeneste problem, det kan ikke bortforklares samme hvor mye man prøver.

Prisen må være korrekt og tilgangen må være der, Ventilen som styrer Damp (Litt Norsk Sprakrad må vi ha ser du.) har allerede bevist dette.

 

Mange har handlet titler der som de har piratkopiert under sommersalget for eksempel, så bare prisen er korrekt og det er lett å få tak i slik som Steam så utkonkurreres piratene.

Verre er det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble rimelig irritert på filmbransjen når Ringenes Herre kom ut på Bluray. Jeg trodde faktisk at det ville være den komplette utgaven der alt av ekstramaterialle var med , men tror du ikke jaggu meg at de utspekulerte jævlene faktisk har to versjoner på bluray også der ekstrautgaven kom senere med alt ekstrainnhold.

Heldigvis så ble kua bare melket to ganger her, jeg var på kino sammen med kona og kjøpte både første utgaven av ringenes herre på dvd og så ekstrautgaven , film 2 og 3 var jeg mer bevist og ventet litt lengre på å kjøpe inntil vi fikk dvd'en med ekstrautgaven.

 

Samme skjedde med Avatar, her skal man selvsagt først gi ut 2d versjonen, melke så mange som mulig og så gi ut enda en 2d versjon med masse ekstrainnhold. Det er kanskje ikke rart at mange filmentusiaster laster ned utgaven de så på kino og så kjøper senere når selskapet har fått ut fingeren og lansert en bra utgave for de som ønsker å ha den på dvd / bluray.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg ble rimelig irritert på filmbransjen når Ringenes Herre kom ut på Bluray. Jeg trodde faktisk at det ville være den komplette utgaven der alt av ekstramaterialle var med , men tror du ikke jaggu meg at de utspekulerte jævlene faktisk har to versjoner på bluray også der ekstrautgaven kom senere med alt ekstrainnhold.

Heldigvis så ble kua bare melket to ganger her, jeg var på kino sammen med kona og kjøpte både første utgaven av ringenes herre på dvd og så ekstrautgaven , film 2 og 3 var jeg mer bevist og ventet litt lengre på å kjøpe inntil vi fikk dvd'en med ekstrautgaven.

 

Samme skjedde med Avatar, her skal man selvsagt først gi ut 2d versjonen, melke så mange som mulig og så gi ut enda en 2d versjon med masse ekstrainnhold. Det er kanskje ikke rart at mange filmentusiaster laster ned utgaven de så på kino og så kjøper senere når selskapet har fått ut fingeren og lansert en bra utgave for de som ønsker å ha den på dvd / bluray.

 

Haha! Ingen fan av melking altså?

 

Hvakrg: Ja, dette kunne jo vært en løsning, men blir jo veldig vanskelig å gjennomføre, for ikke å si umulig

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

1) Dersom du ikke liker forretningsmodellen til en innholdsprodusent så demonstrerer du ved å la være å kjøpe produktet deres, ikke ved å stjele det.

 

2) Støtteapparatet rundt skapere av åndsverk er ikke synonymt med snyltere. Det er fint få her i verden som kan lage en film som Avatar uten å få hjelp av andre, og disse skal ha sin del av kaka. Tilsvarende: Skaper du en bedrift uten å finansiere alt selv kan du ikke forvente å stikke av med hele fortjenesten - så enkelt er det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

1) Dersom du ikke liker forretningsmodellen til en innholdsprodusent så demonstrerer du ved å la være å kjøpe produktet deres, ikke ved å stjele det.

 

2) Støtteapparatet rundt skapere av åndsverk er ikke synonymt med snyltere. Det er fint få her i verden som kan lage en film som Avatar uten å få hjelp av andre, og disse skal ha sin del av kaka. Tilsvarende: Skaper du en bedrift uten å finansiere alt selv kan du ikke forvente å stikke av med hele fortjenesten - så enkelt er det.

 

1. Hvor effektivt er det egentlig? Virker ikke som bransjen er så god til å forstå dette signalet.

 

2. Det er ikke synonymt med snyltere, men det er en bransje som henger etter, og som gjør sitt for å hindre en utvikling der de totalt sett er mindre nyttige enn før.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ruarcs: Hva forventer du, at man skal sette utviklingen på vent? Gå bakover i tid?

 

De små artistene har også andre kanaler å promotere seg gjennom. Internett, TV, radio, konserter osv. Og i tillegg blir jo fortjenesten større og større med tjenester som Spotify, WiMP, iTunes etc. Hvis folk får opp øynene så vil artister en gang kunne leve på slike tjenester.

Lenke til kommentar

Hva med de små musikerne som er avhengi av å selge cder og ikke har tid til å vente på intektene som blir spredd utover flere år slik det blir med streaming tjenester osv...

 

Dette finnes ikke lengre. Ingen små musikere selger CD'er, fordi de ikke tjener penger på det. De tjener penger på å legge ut skiva si som "Pay what you want". Mange betaler kanskje 1 dollar (eller 1 krone) men det er massevis med folk som betaler 100 kr og mer. Det finnes ingen fortjeneste i CD industrien, ihvertfall ikke for indie artister.

Lenke til kommentar

Hva med de små musikerne som er avhengi av å selge cder og ikke har tid til å vente på intektene som blir spredd utover flere år slik det blir med streaming tjenester osv...

 

Dette finnes ikke lengre. Ingen små musikere selger CD'er, fordi de ikke tjener penger på det. De tjener penger på å legge ut skiva si som "Pay what you want". Mange betaler kanskje 1 dollar (eller 1 krone) men det er massevis med folk som betaler 100 kr og mer. Det finnes ingen fortjeneste i CD industrien, ihvertfall ikke for indie artister.

 

Du kjenner musikkermiljøet veldig godt skjønner jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen ulemper med piratkopering (for oss)

men mange ulemper med å kjøpe en film

 

Som du selv sa, de fleste filmer har advarsler mot piratkopiering som du ikke kan hoppe over, reklame??? og trailere FØR filmen starter

Pirat-kopier har ingen av de, noe som er et stort pluss for pirat

 

Filmer på plate har idiotiske menyer, hvor det kan ta en evighet bare å starte filmen

Pirat filmer starter med en gang

 

Filmer kommer ut på dvd i USA, før de kommer på kino i europa

Piratene vinner igjen !

 

Jeg vil BARE ha filmen, ikke noe annet

woho, piratene..

 

kan faktisk ikke finne en eneste grunn til å kjøpe noen filmer som kommer ut på HD før de kommer på kino i Norge

Jeg kjøpte faktisk en bluray film her om dagen, men snakk om bortkasta penger :)

Tror dere at det bare er å kaste den i blurayen på pcn så tar dere feil! Man må jo selvfølgelig ennå i tillegg kjøpe seg ett program som kan spille det av eller rippe blurayen som faktisk tar like lang tid som å laste ned filmen. Ja så var det jo reklame da? Hvorfor reklame når vi har betalt så mye allerede?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...