Gå til innhold

Kommentar: - Filmbransjen tror de ennå har monopol


Anbefalte innlegg

Jeg synes egentlig ikke streaming er bra nok heller. Alle skal ha tilgang på maksimal kvalitet, selv om de ikke har kapasitet til å streame den oppløsningen. I disse dager er det liten grunn til å nekte folk å lagre innhold. Det blir det som den gamle og tapte kampen mot kassettopptak på audio og video.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Filmbransjen bør innse at dagens system ikke vil virke, selv ikke med Ultraviolet. Streaming er greit nok for de aller fleste, men noen av oss ønsker 108p med DTS-HD/True-HD. Det finnes ingen gyldige argumenter for DRM i dagens marked. Og eneste måten å få inn de kundene som faktisk vil kjøpe filmene er å tilby BD-remuxer uten DRM for de som vil ha det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har jeg først kjøpt full HD TV, surroundanlegg, satt på gode kabler og lagt til rette for en høyoppløst filmopplevelse, så mater jeg ikke dette med lavoppløst camopptak fra en kinosal. Om man får streamet full HD, og ettrehvert UHD med 4K og 8K samt HD surroundlyd, med et godt filmutvalg som støtter dette, og man har linjer til alle hus slik at slike datamengder kan streames med 3-4-5 filmer samtidig på TVer rundt om i huset så er det klart at det begynner å bli aktuelt.

 

Med dagens system, så blir det for dårlig.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hva med de små musikerne som er avhengi av å selge cder og ikke har tid til å vente på intektene som blir spredd utover flere år slik det blir med streaming tjenester osv...

 

Aldri før har det vel vært større muligheter for musikere å bli kjent og annerkjent som det er i dag. Det betyr jo selvsagt at de lager noe bra som folk ønsker å høre på. Har dem dette, så har man i dag mange medier og muligheter som man kan bruke for å promotere sin musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...