Gå til innhold

Slik får du en ekstra time på batteriet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Adblock plus er nærmest påkrevd for alle nettlesere jeg bruker. Sider laster raskere, bruker mindre maskinkraft, du irriteres ikke ihjel av tullete reklamer, og ikke minst så blir nettsidene mye mer kompakte og leselige etter at reklamene er luket vekk.

 

noscript er også en addon jeg vil annbefale for de som har litt mer peil. mens adblock plus er rimelig helautomatisk og bare påvirker reklamer så gir noscript deg total kontrol på hvilke aktive elementer som skal vises og brukes. Dens viktigste funksjon er uten tvil innenfor sikkerhet. Med noscript aktivert og en rimelig oppegående bruker bak spakene så har du nesten perfekt beskyttelse for alle web-baserte angrepsvektorer.

 

-Stigma

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dere ville ikke anbefale Adblock, nei :D

 

Urk nei... de har nok konflikterende selvinteresser i forhold til reklame. Forståelig forsåvidt, men det er dumt at det skal oppstå en slik konflikt mellom redaksjonen og formidlingen av det som er både meget nyttig og relevant informasjon i forhold til temaet i artikkelen. Det er ikke alltid like åpenbart som dette tilfellet når slikt skjer...

 

Jeg husker også denne store irriterende banneren de satte opp som reagerte på når du luket vekk reklamene i et forsøk å få folk til å ikke gjøre det. Det var ingen knapp eller noe sånt for å skjule den slik at du kunne kjøre "ja, jeg ser og forstår problemstillingen men velger å fortsette å fjerne reklamene". Det var litt skuffende. Heldigvis så har adblock plus en ekstra element-blocker som du kan definer egne elementer som skal fjernes også - så forsiden endte opp med å bli leselig igjen til slutt.

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er jo bare å deaktivere på "manage AddOns" Da forsvinner hele det toppbanneret som flytter overskriftene på det du egentlig vil lese ned på mitten.

De som fremdeles beveger seg er GIF, og kan stoppes med Esc-knappen. Flere Ad-blockere fjerner hele reklamen slik at den blir verdiløs for annonsøren, Esc-knappen stopper bare bevegelsen.

Så er det vel opp til bladet hvordan de vil legge ut annonsen ?

Lenke til kommentar

Flash har vært avinnstallert i lang tid, adblock er på og ghostery innstallert.

Og jeg kjører stasjonær, så batteritiden er ikke grunnen for min del.

 

Jeg har dog Chrome som en backupløsning for de ytterst få gangene en eller annen gammeldags dusteside krever Flash. Jeg tror jeg bruker Chrome ca. en gang i måneden, eller deromkring :)

Lenke til kommentar

Hva med "Enable plugins only on demand" i Opera? Helt genialt, og har vært der lenge. Dessuten tar den alle plugins, f.eks. java som også kan suge ut en del.

Jepp, Firefox for det også snart: https://wiki.mozilla.org/Opt-in_activation_for_plugins

 

 

Flash har vært avinnstallert i lang tid, adblock er på og ghostery innstallert.

Er det noe poeng i å ha ghostery installert hvis man abonnerer på EasyList + EasyPrivacy?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...