Gå til innhold

NRK og TV 2 bekrefter Netflix-samtaler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hvis Netflix kommer til Norge, vil tjenesten konkurrere mot Comoyo, Headweb, Voddler, ViaPlay, film2home, Canal Digital GO og flere om de norske forbrukernes gunst."

 

Her ligger mye av problemet. Det finnes mange forskjellige løsninger. Det blir en dyr og dårlig løsning for kunden. Hadde Netflix fått avtale med alle så hadde det vært suverent, men jeg spår at det kommer neppe til å skje. Ønsker definitivt Netflix velkommen, regner med å bli abonnent der. Sirumpa selskap som sitter tungt på egne rettigheter og tar seg rikelig betalt støtte jeg ikke ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her listes det opp en god del nett-tjenester for TV-titting, og det er fint. Eneste problemet er at de hver for seg er ubrukelige innholdsmessig, og samlet er de irriterende mangelfulle. Og veldig dyrt.

 

Nei, gi meg en tjeneste som har alt av rettigheter, så skal jeg gladelig betale for det. Ikke sikker på hva en slik tjeneste kan være verdt, men hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å betale 400kr/mnd. Det er vesentlig mer enn underholdningsbudsjettet mitt er idag.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at ikke filmbransjen, (og TV-bransjen), gjør som musikkindustrien ha rgjort med spotify.

 

Konkurranse er greit nok det, men et produkt/tjeneste som er så bra og billig at konkurranse er tilnærmet umulig, så er et monopol likebra for forbrukerene.

 

Men Jeg vil dra fram ViaPlay som jeg betaler for, de har en OK tjeneste eneste er at ikke alle programmene blir lagt ut, plutselig mangler episode 3-7 av en serie som Luksusfellen. Det blir for dumt.

 

En stor tjeneste som tilbyr alle TV-kanaler Live, med lagrede programmer er løsningen, (som TV2 Sumo, bare for 100-vis av kanaler)

 

-frank

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom Netflix kommer med et solid og suverent tilbud har jeg ikke noe problem med å betale opptil 3-400kr i måneden. Dette er litt i underkant av hva jeg betaler pr dags dato for en standart pakke med noen enkelte kanaler.

 

Noe av grunnen til at jeg ikke har vurdert de eksisterende tjenestene som et alternativ til dekoderen er at brukergrensesnittet er svært dårlig. Innholdsmessig kan det være ok, men de er ofte mangelfulle.

Lenke til kommentar

En stor tjeneste som tilbyr alle TV-kanaler Live, med lagrede programmer er løsningen, (som TV2 Sumo, bare for 100-vis av kanaler)

 

Litt av poenget med Netflix er jo at man slipper reklamesøppelet som er på Live kanalene..

Så lenge reklamen er relevant er det ikke en dårlig ting. Reklame er det som gjør internett lønsomt. Uten reklame ville internett fortsatt vært et kjedelig sted slik det var i 1990.

 

Det som ville vært greit var om man hadde relevant reklame, og at man kunne "blokkere" irelevant reklame, for jeg trenger ikke å se 3 forskjellige reklamer for bind, barnetøy, og inkontines-bleier. Men reklame for barnberhøvler, dressmann, og TV-programmer VIL jeg se. ;)

 

-frank

Lenke til kommentar

Jeg betaler i underkant av 50kr i mnd for Netflix ifra USA. Hundrevis av filmer og serier til prisen av ca 1 leie film på endel av dem Norske tjenestene.

 

Tipper dem fleste Norske tjenestene kommer til å få drastiske forandringer og mange vil nok bli borte når Netflix kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Netflix i litt over et år nå, bor i usa, og er storfornøyd. Masse filmer, og mye bra serier til den nette sum av $7.99 per måned. Ikke er det reklame heller ;)

 

Så lenge de får et brukbart bibliotek og grei pris tror jeg dette vil funke flott i norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...