Gå til innhold

Apple ? det lukkede selskapet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er så strengt er det nok neppe noen som noen gang har "glemt" en iphone på en bar. Da er det nok et kjøpt og betalt pr stunt av apple

Tja, uansett hvor strengt det måtte være så har noen tilgang til mobilproduktene før lansering, og noen har gjort testing av telefoner ute i felten. Det er ingen ting som tyder på at disse menneskene er ufeilbarlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, vedkommende ingeniør ble jo oppsagt på dagen ...

 

Har de navngitt hvem som ble sparket?

Den uheldige Apple-ingeniøren som glemte igjen en iPhone 4 prototyp på en bar skal visstnok ha vært Gray Powell. Han skal visstnok ikke ha mistet jobben, fordi det var et uhell, og ikke en bevisst lekkasje.

http://www.nowpublic.com/tech-biz/who-gray-powell-apple-worker-loses-new-iphone-4-0-bar-2607669.html

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, vedkommende ingeniør ble jo oppsagt på dagen ...

 

Har de navngitt hvem som ble sparket?

Den uheldige Apple-ingeniøren som glemte igjen en iPhone 4 prototyp på en bar skal visstnok ha vært Gray Powell. Han skal visstnok ikke ha mistet jobben, fordi det var et uhell, og ikke en bevisst lekkasje.

http://www.nowpublic...ar-2607669.html

 

Hahaha, ja de har vel betalt han for å være syndebukk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde ALDRI jobba der, uansett om det var flere millioner i lønn. Jeg kan ikke fordra en slik bedriftskultur, og folk som deltar og underbygger den. Min religion er MITT liv, ikke å fylle en annen manns lommebok. Det er fint å gjøre sitt beste på jobb. Arbeidsgiveren blir på mange måter en kunde, så av selvrespekt er det viktig at man som arbeidstaker leverer et godt "produkt". Det betyr ikke at jeg skal la meg bli behandlet som mindreverdig. Tvertimot; et slikt miljø Apple tydeligvis har er en indirekte måte å fortelle arbeidstakere at de bare er dritt på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå er det vel god grunn til å ta mye av artikkelen med en stor klype salt, siden det framgår så tydelig at det er mye basert på rykter og sladder. Mange liker åpenbart å jobbe hos Apple, og gjør det i årevis - andre passer ikke inn eller opplever at det stilles for store krav. Kan godt hende at Apple ikke noe ideelt sted for puddinger fra Norge, dvs. middelmådige mennesker, med en middelmådig utdannelse, som presterer sånn helt middels, men likevel forventer god betaling, mye fritid og frynsegoder... ;P

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Hmm..."strebere" er et ord jeg knapt har hørt siden ungdomsskolen - da gjerne ytret av de største taperne. Men joda, Apple er sikkert et fint sted for de du kaller "strebere", som du oppfatter som patetiske...eller de jeg kaller dyktige, kreative, ambisiøse, velutdannede mennesker, som har litt mer å bidra med og ikke er redde for å stå på. ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Et firma som er så hemmelighetsfullt som Apple er dømt til å få konspirasjonsteorier slengt i trynet. Erfaringen min er at virkeligheten er litt annerledes. Historiene som kommer ut fra et firma som prøver å holde det meste hemmelig er jo helst historier fra folk som har negative opplevelser. Kall meg gjerne naiv, apple-elsker eller hva du vil for å få utløp for ditt eget hat over Steve Jobs som person eller Apples produktstrategi, men prøv gjerne å se objektivt på det. At Google som er såpass åpent rundt en del ting havner under Apple på en slik undersøkelse sier jo litt synes nå jeg. Er du interessert i konspirasjonsteorier så ta en kikk på DNs artikkel er enda mer hemmelighetsfullt enn Apple, men absolutt ikke like mye i vinden ettersom alle kundene er bedrifter. De ble vel faktisk 3.plass blant mest populære arbeidsplasser?

I McKinseys mektige nett

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm..."strebere" er et ord jeg knapt har hørt siden ungdomsskolen - da gjerne ytret av de største taperne. Men joda, Apple er sikkert et fint sted for de du kaller "strebere", som du oppfatter som patetiske...eller de jeg kaller dyktige, kreative, ambisiøse, velutdannede mennesker, som har litt mer å bidra med og ikke er redde for å stå på. ;)

 

Hvilke andre enn meg som bruker ordet streber i forskjellige sammenhenger kan ikke jeg ta ansvar for, spesielt ikke når det brukes av ungdomsskoleelever.

Jeg påpekte i min tidligere post at det er forskjell på å gjøre en god jobb, og på strebere. Strebere er folk som aksepterer å bli behandlet som mindreverdige fordi de har et håp om å klatre karrierestigen så raskt som mulig, gjerne i et selskap som Apple. Slike folk finnes det mange av. Som regel streber de for å komme så raskt som mulig vekk fra en stilling hvor de faktisk skaper noe (hvis de i det hele tatt gjorde det i utgangspunktet), så at disse er så voldsomt positive å ha i samfunnet sliter jeg med å forstå.

 

de jeg kaller dyktige, kreative, ambisiøse, velutdannede mennesker, som har litt mer å bidra med og ikke er redde for å stå på

Perfekt eksempel på nytale. Når en leder bruker substantiver som "ambisiøs", "ikke redd for å stå på" osv. så er det strebere de snakker om. Desverre eksisterer det en del folk uten baller som sørger for at brønnen med "amisiøse arbeidstakere" aldri går tom.

 

Lykke til videre med din totalt ukritiske holdning.

Endret av hardrock_ram
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...