Gå til innhold

Apple ? det lukkede selskapet


Anbefalte innlegg

Hvilke andre enn meg som bruker ordet streber i forskjellige sammenhenger kan ikke jeg ta ansvar for, spesielt ikke når det brukes av ungdomsskoleelever.Jeg påpekte i min tidligere post at det er forskjell på å gjøre en god jobb, og på strebere. Strebere er folk som aksepterer å bli behandlet som mindreverdige fordi de har et håp om å klatre karrierestigen så raskt som mulig, gjerne i et selskap som Apple. Slike folk finnes det mange av. Som regel streber de for å komme så raskt som mulig vekk fra en stilling hvor de faktisk skaper noe (hvis de i det hele tatt gjorde det i utgangspunktet), så at disse er så voldsomt positive å ha i samfunnet sliter jeg med å forstå

 

Det finnes også mange flinke fagfolk som rett og slett ønsker å gjøre en god jobb uten noe mål om å komme seg oppover. Er du en skikkelig dyktig produktingeniør kan det fort være givende nok i seg selv å jobbe med såpass gode produkter som Apple lager, uten at man trenger å være sjef eller ha noen illusjoner om at man er viktigere enn man er.

 

Slike folk har en plass hos Apple, men ikke i mange andre store bedrifter der den eneste karrieremuligheten er å havne i en lederstilling, noe mange rett og slett ikke ønsker.

 

Du beskylder folk for "nytale" når de bruker positive ord på det samme som du omtaler som negativt, når ingen av de to tolkningene nødvendigvis er rette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...