Gå til innhold

Anmeldelse: Yesterday (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke veldig heldig å dra inn to DS-utviklere, en QTE-fabrikk og en utvikler som har gått inn i casual-bransjen for å beskrive eventyrspillenes inntog i den moderne tidsalder. :p (Selv om det kanskje er å kunne spille i blinde som er moderne?)

 

Hadde vært bedre å nevne Daedalic, Cranberry, King Art og kanskje nettopp Pendulo i stedet.

 

Anmeldelsen er bra skrevet forøvrig, selv om 6 kanskje høres litt lite ut hvor det som trekker mest ned er spillets sjokkerende lengde. Det er jo ikke noe kortere enn et random FPS som får 9ere her på Gamer. (I rettferdighetens navn ikke skrevet av deg, så takke meg til en 6er i stedet)

 

Tror forøvrig det skal være 4 slutter i spillet. Leste ikke om dette var sant eller ikke fordi jeg var redd for spoilere. :p

 

Adventuregamers gav forøvrig 8/10 som folk kan lese her for en mening nummer 2.

 

http://adventuregamers.com/article/id,1435

 

Kommer til å plukke opp spillet når det blir billig nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg synes det er unødvendig å la spilleren bestemme slikt selv i et pek-og-klikk-spill. Jeg ser heller at spillets utviklere skaper én definitiv slutt, i stedet for å la meg velge en av tre.

Haha. Skulle trodde det var en annet spill som ble anmeldt her. :p

 

Bra anmeldelse da. Jeg likte TNBT, så får prøve denne etterhvert også. Høres iallfall ut som jeg kommer til å like stemningen i spillet, minimalistisk og dyster.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke veldig heldig å dra inn to DS-utviklere, en QTE-fabrikk og en utvikler som har gått inn i casual-bransjen for å beskrive eventyrspillenes inntog i den moderne tidsalder. :p (Selv om det kanskje er å kunne spille i blinde som er moderne?) Hadde vært bedre å nevne Daedalic, Cranberry, King Art og kanskje nettopp Pendulo i stedet. Anmeldelsen er bra skrevet forøvrig, selv om 6 kanskje høres litt lite ut hvor det som trekker mest ned er spillets sjokkerende lengde. Det er jo ikke noe kortere enn et random FPS som får 9ere her på Gamer. (I rettferdighetens navn ikke skrevet av deg, så takke meg til en 6er i stedet) Tror forøvrig det skal være 4 slutter i spillet. Leste ikke om dette var sant eller ikke fordi jeg var redd for spoilere. :pAdventuregamers gav forøvrig 8/10 som folk kan lese her for en mening nummer 2. http://adventuregamers.com/article/id,1435Kommer til å plukke opp spillet når det blir billig nok.

 

Jeg har lengte ment at DSen er skreddersydd for pek og klikk-eventyr, som er grunnen til at Level 5 og Cing ble nevnt. Men jeg vil ikke påstå at Telltale har gått inn i "casual-bransjen". Puzzle Agent, Sam & Max-episodene og Back to The Future: The Game er jo prototypiske pek og klikk-spill!

 

Personlig mener jeg 6/10 er en god karakter. Det betyr at spillet er over gjennomsnittlig godt. Sammenlignet med andre peke-eventyr i samme stil (Broken Sword springs to mind) holder det ikke til noe høyere. Og det faktum at hvordan spillet slutter koker ned til et binært valg av tre. Det synes jeg er latterlig.

 

Men hvis det lages en oppfølger, som er lengre, gir oss mer detaljer om The Order of the Flesh, samt mer bakgrunnsstoff om John Yesterday vil jeg gladelig spille det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men jeg vil ikke påstå at Telltale har gått inn i "casual-bransjen". Puzzle Agent, Sam & Max-episodene og Back to The Future: The Game er jo prototypiske pek og klikk-spill!

 

Puzzle Quest og Sam & Max, ja, men disse begynner jo å bli ganske gamle. Back to The Future har jo knapt noe som kan kalles en gåte. Jurrassic Park har jo "gåter" som et spedbarn kan løse, og det virker som Walking Dead får det samme. CSI-spillene er vel også blottet for utfordringer.

 

Personlig mener jeg 6/10 er en god karakter. Det betyr at spillet er over gjennomsnittlig godt. Sammenlignet med andre peke-eventyr i samme stil (Broken Sword springs to mind) holder det ikke til noe høyere.

 

Er da knapt nok noe spill som kan få høyere enn 6 om man sammenligner med Broken Sword: Shadow of the Templars! Det er jo barnelærdom. ;)

 

Og det faktum at hvordan spillet slutter koker ned til et binært valg av tre. Det synes jeg er latterlig.

 

Kan du anmelde Bioware-spill? :p Da hadde det blitt gøy på landet på forumet. :p (Jeg er forøvrig helt enig med deg om du skulle lure på det.....)

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Jurrassic Park har jo "gåter" som et spedbarn kan løse, og det virker som Walking Dead får det samme.

 

Uhørt! Har du ikke sett Walking Dead gameplay-videoen der du må snu radioen og åpne opp lokket bak for så å flytte batteriene så polene blir riktige? Det er skikkelig gåte det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Takket være Telltale Games, Cing, Level Five og Quantic Dream har sjangeren blitt brakt tilbake i den moderne tidsalder.

 

Cing var virkelig en fantastisk utvikler. Utrolig trist at de gikk konk. Another Code: R, Hotel Dusk og The Secret of Cape West er alle spill jeg elsket.

 

Ellers var det en fin anmeldese. Gleder meg veldig til å teste spillet selv.

Lenke til kommentar

Spennende, pek-og-klikk (som vel i fremtiden blir pek-og-trykk nå som touch-enheter overtar mer og mer) var viktigere i min oppvekst enn skole og idrettslag kombinert ^^

 

(selv om det tok lang tid før jeg klarte å omstille meg fra Sierras "skriv hva du vil gjøre"-løsning)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og det faktum at hvordan spillet slutter koker ned til et binært valg av tre. Det synes jeg er latterlig.
Kan du anmelde Bioware-spill? :p Da hadde det blitt gøy på landet på forumet. :p (Jeg er forøvrig helt enig med deg om du skulle lure på det.....)

 

Har ikke spilt Mass Effect 3 enda, så kan ikke uttale meg om slutten(e) der er noe god(e). Men i et pek og klikk-spill, som alltid har hatt narrativer der slutten styres av historiefortellere og man aldri har måttet velge sin egen slutt synes jeg det er latterlig at man plutselig skal måtte gjøre det.

 

Ikke alle av dagens spill trenger å ta hensyn til spillerens valg. Noen ganger vil vi spille gjennom noe som er skrevet på forhånd, der detaljene vil være de samme hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...