Gå til innhold

Du kan finansiere Tim Schafers neste pek-og-klikk (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lenge ment at crowdfunding blir det neste virkelig store blant film,spill og tv(nett)-serier. At Tim Scahfer klarer å karre til seg $400000 på under et døgn (om donasjonene fortsetter som de gjør) er helt fantastisk. Da er liksom ikke firefly sesong2 laget av joss og finanisert av oss så utenkelig. Samme med Introversion som har slitt økonomisk den siste tiden som sier de vil gjøre som Notch, å selge prison architecht fra og med alpha-stadiet for å finansiere spillet. En veldig fin måte for oss spillere å ta tilbake kontrollen. La oss direkte gi penger til utviklerne for å få nettopp de produktene vi vil se.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er lett for et stort navn som Tim Schafer (som har bygd seg opp på tradisjonelt kjøp&salg) å karre til seg noen millioner på Kickstarter. Det betyr ikke nødvendigvis at en hvemsomhelst som har en god prosjektide kan klare det samme.

 

Hvis du har en god ide og klarer å legge det fram på riktig måte er kickstarter genialt. Samtidig så er det jo vi forbrukerne som har makten her. Jeg støtter da ikke hvilke som helst prosjekter sånn uten videre. Og om du har en genial ide, men ikke klarer å uttrykke det på en god nok måte kan du jo heller ikke forvente at folk kaster penger etter deg.

Lenke til kommentar

Hvis du har en god ide og klarer å legge det fram på riktig måte er kickstarter genialt. Samtidig så er det jo vi forbrukerne som har makten her. Jeg støtter da ikke hvilke som helst prosjekter sånn uten videre. Og om du har en genial ide, men ikke klarer å uttrykke det på en god nok måte kan du jo heller ikke forvente at folk kaster penger etter deg.

Poenget er at jeg tror det er først og fremst navnet og ikke prosjektideen som trekker penger her. Hvis en nøyaktig identisk prosjektide ble lagt frem men uten det samme navnet, ville de da klart å samle inn like mange penger?

Lenke til kommentar

Kan man tjene noe på dette selv? :D

 

Du får ikkje royalties akkurat, men kan få diverse goodies frå DoubleFine avhengig av storleiken på donasjonen din.

 

Eller tenkte du å starte ditt eiget crowdfunda prosjekt? :p

 

 

Hadde jeg ikke vært så trøtt så hadde jeg nok merket at det sto donasjon ja :p

 

Kanskje jeg skal det? :O Og så bare investere alt i ett annet spill og si det var meg som lagde det :hmm:

Lenke til kommentar

Hvis du har en god ide og klarer å legge det fram på riktig måte er kickstarter genialt. Samtidig så er det jo vi forbrukerne som har makten her. Jeg støtter da ikke hvilke som helst prosjekter sånn uten videre. Og om du har en genial ide, men ikke klarer å uttrykke det på en god nok måte kan du jo heller ikke forvente at folk kaster penger etter deg.

Poenget er at jeg tror det er først og fremst navnet og ikke prosjektideen som trekker penger her. Hvis en nøyaktig identisk prosjektide ble lagt frem men uten det samme navnet, ville de da klart å samle inn like mange penger?

 

Navnet trekker jo selvfølgelig, og nå er jo Tim Schafer en legende som ville fått finansiert prikkete nonstop om det så var om å gjøre, men gode prosjekter som er framstilt riktig får pengene de behøver. Jeg sier ikke at ukjente folk ville klart å trekke like mye penger på like kort tid med samme prosjekt, men jeg hadde iallefall ikke hatt problem om å støtte opp rundt de.

 

 

 

Og fortsetter pengene å strømme inn som det her så slipper snart Notch å finansiere PsychoNotch 2. https://twitter.com/#!/TimOfLegend/status/167414305808072704 ;)

Lenke til kommentar

At Tim Scahfer klarer å karre til seg $400000 på under et døgn (om donasjonene fortsetter som de gjør) er helt fantastisk. Da er liksom ikke firefly sesong2 laget av joss og finanisert av oss så utenkelig.

 

Dette prøvde Firefly fansen (Browncoats) i fjor, men de fikk beskjed av Fillion at de ikke måtte sende inn noe penger. Whedon sa vell også at han ikke støttet den ideen.

Men han har også sagt at han ikke har gitt opp Firefly, så alt håp er ikke ute :)

 

 

Men nå er jeg off-topic.

Har nettopp sendt en donasjon, så jeg gleder meg til å se hva de kommer opp med.

 

$583,601 for øyeblikket, og det stiger stadig. Blir spennende å se neste twitteroppdatering fra Schafer nå :D

Endret av Sveinboer
Lenke til kommentar

Så morsomt at pek og klikk fans all over the world støtter opp om dette så mye :)

Er visst Gabe nevell fra Valve og Felicia Day fra, hmm tja "The internets?" som har gitt 10 000$ hver, samt Minecraft's Notch har gitt 2x 5000$.

Tenk nå er vi snart oppe i 700 000, går jo oppover i rakettfart.

Bare jeg venter noen min og refresher kickstartsiden er det jo allerede gått opp igjen.

Vil de nå 1 million før 24 timer er omme?

Så spennende dette!

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Har donert, og anbefaler alle andre om å gjøre det. Dette er en legende innen spillindustrien som lenge har slitt med gode verdenes fanget i middelmådig gameplay. Dette gir Schafer endelig muligheten til å igjen lage det vi vet han mestrer - nemlig pek- og klikkspill. Fantastisk, rett og slett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...