Gå til innhold

Anmeldelse: Saints Row: The Third (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i karakteren, klarte ikke å komme meg inn i dette spillet engang..

 

For useriøst for min smak.

 

Dette spillet er jo selve essensen til useriøst så da har du rett og slett kjøpt feil spill...

 

På Metacritic ligger spillet litt over det Gamer her gir så en ganske jevn mening rundt dette spillet fra anmeldere. Synes IGN sin anmeldelse summerer det bra opp.

 

På tide dinosauren Gamer.no kommer med video anmeldelser snart....

 

 

Lenke til kommentar

Har alltid vært en stor fan av GTA-serien, men Saints Row har aldri fristet. Spilte igjennom SR2 med en kompis; masse morsomme moments, men nådde aldri helt opp.

 

I et hav av gode titler som har blitt sluppet siste året så blir nok "the third" en tittel som plukkes opp i hundrekronersbingen hos Elkjøp om noen år...

 

Har satt av tid til Skyrim og Deus Ex HR i jula :) (internett er endelig friskmeldt så blir noen runder BF3 og WoT også)

Lenke til kommentar
Enig i karakteren, klarte ikke å komme meg inn i dette spillet engang..For useriøst for min smak.
Dette spillet er jo selve essensen til useriøst så da har du rett og slett kjøpt feil spill...På Metacritic ligger spillet litt over det Gamer her gir så en ganske jevn mening rundt dette spillet fra anmeldere. Synes IGN sin anmeldelse summerer det bra opp.På tide dinosauren Gamer.no kommer med video anmeldelser snart....

 

Jepp, no more saints row for me.

Lenke til kommentar

Er ikke enig med anmeldelsen, og så syntes jeg generelt det var en dårlig anmeldelse.

 

For useriøst? come an, når det stod i lanseringen teksten fra thq med teksten strap it on, så skjønner de hvor de går hen. Har selv lagt ned 40+ timer pluss i dette spillet, da det er enkel morro, der jeg kan slappe av og ha det gøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt skuffa over den nesegruse sammenligningen med GTA, Saints Row gjorde det rimelig klart at den er noe eget og definerer sandkassesjangeren på sin måte forrige runde.

 

Blant annet har SR 3 (og SR 2) flere ting jeg lenge har savna i andre sandkasser, for eksempel en GPS som fungerer som via en slags "augmented reality" hvor pilene kommer opp foran bilen, og også at GPS'en oppdateres etterhvert som man selv finner snarveier.

Oppdragene er ikke lenger spredd rundt på brettet, men aktiviseres gjennom telefonen når man føler for det.

Muligheten for å ringe etter kjøretøy, alt fra biler til VTOL.

Muligheten til å be om hjelp fra diverse folk, avhengig av hvem du ønsker å alliere deg med utover i historien-

Enkle valg i slutten av noen oppdrag, for eksempel sprenge en bygning å få en økning i all respekten du tjener eller beholde bygningen og tjene mer penger.

 

Saints Row 3 er i mine øyne bedre enn det Jentoftsen mener, men det er et par ting jeg misliker. Historien er alt for svak, og fryktelig dårlig skrevet. Karakterer kommer og går uten noen videre forklaring, og oppdragene er litt kjedelige.

Det største problemet er derimot at galskapen er gjort normal. Ingenting er spennende når det er helt normalt, og jeg endte opp med å late som karakteren min var den eneste som beholdt roen i en verden hvor alt var gått av skaftet. I Saints Row 2 var alt normalt, men The Saints ønsket å forandre på dette, og oppdragene var hakket vassere, historien litt sprøere men også mer sammenhengende og med et større "bilde".

 

Det jeg derimot liker (utover sandkasseforbedringene) er fargebruken, Steelport er en veldig levende og frodig by. Stemmeskuespillet er kjempebra, og enkelte karakterer er ganske friske. Jeg likte særlig Zimos, halliken med autotune voicebox og Oleg Kirrlov, russeren kidnappet av The Syndicate. Selv syns jeg kjøringen er perfekt lagt opp, veldig enkel og de fleste biler går såpass fort at du ikke føler du bruker lang tid på å komme noe sted. Vider liker jeg animasjonene veldig godt, og jeg elsker snarveiene som kommer når man sprinter, særlig bilkapringsmanøveren. Også ballespark-knappen er velkommen, og sammen med muligheten for å ta menneskelige skjold syns jeg ikke kampene er så forbanna vanskelige, selv om de kan være uoversiktelige i starten.

 

Spillets humor er stort sett konge, det sparker litt hit og dit men jeg skulle gjerne sett flere sleivspark. Enkelte oppdrag benytter seg av meget gode sangvalg, og oppdraget hvor man skal ta over penthouse-leiligheten til Kanye Wests Power stikker seg veldig godt frem. Allikevel er det det aller siste oppdraget som dro frem det største gliset, og det føltes latterlig teit å fly rundt guns blazing til Bonnie Tyler og hennes Holding out for a hero. Det blir stående som ett av årets desidert største øyeblikk på skjermen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Litt uenig her ja. Spillet går ut fra start med ekstrem mangel på alvor, og det er akkurat det jeg vil ha i hvert fall.

"Det kan likevel bli i meste laget, og logikken i måten samfunnet fungerer på brister flere ganger, med mindre du tar spillets handling med en solid klype salt." Hvordan i all verden kan man ta denne historien med noe annet enn en Hiace fylt med salt? Egenskapene til folk, handling, våpen og kjøretøy er så vanvittig over-the-top at jeg anbefaler anmelder å handle inn en container med salt med en gang.

Jeg kan skjønne at humoren i spillet ikke er for alle, absolutteli. Den er for oss som fiser høyt blandt kompiser og ler av det.

Lenke til kommentar

Greitnok at spillet skal være useriøst men det forsvarer ikke mangelen på grafikk, lyd, gameplay og modeller generelt. Jeg syns dette var ræva utført. Jeg quitta spillet etter 15 minutt, jeg klarte ikke mer. Hele verdenen var så uinteressant. Det minnet meg mest om en slags mod av San Andreas, GTAIV er generasjoner over dette spillet.

Endret av Avean
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...