Gå til innhold

Ekstremt RAM-sett fra G.Skill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du bare bruk for 64GB minne og ikke 64GB ekstrem-minne så har newegg.com sett til $599, eller 3600 kr før moms osv. Helt greit at det finnes sett til 25000, men du trenger ikke bruke så mye...

Nå er vel ikke DDR3-1600 CL10-10-10-30 særlig ekstremt lengre. Det mest ekstreme med disse settene er vel antallet moduler.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Man får jo Corsair Vengeance og Dominator - brikker med 8 gig til 650 - 700 kr. Jeg tror jeg senest i går så på et sett med 32 gig til 2500 kr. Disse er på 1600Mhz med helt kurante timings. Man kan fint sette sammen to identiske sett. At brikkene MÅ være så like som overhodet mulig er viktig kun når frekvens og timings skal presses i været.

Skal man kjøpe settet i artikkelen til den prisen, så bør ALLE andre komponenter være helt i toppen, med flere skjermkort og hele pakka, for her får man MINIMALT igjen for pengene man putter i!

Lenke til kommentar
Nå er kanskje 64GB ram litt i overkant for de fleste, men min neste PC skal iallefall ha 24. 12 Er ikke nok lenger ;)

Jeg bruker i praksis ikke mer enn 4 GB hjemme, men med så latterlig lave priser som nå så kjøper jeg nok likevel 16 neste gang. Aner jeg en boble i markedet for ram i hjemmemaskiner som kommer til å sprekke snart?

 

Prosessorprodusentene kjenner sikkert sin besøkelsestid og integrerer passe mengde ram i prosessorene om ikke så lenge. (Multi chip moduler)

Lenke til kommentar

Er det ikke på tide snart at RAM kommer integrert i CPU?

En av tingene jeg har ventet på lenge...

 

Tja, vi har jo "Cache" som faktisk er integrert i CPU , dette er minne som er beregnet for de aller raskeste oppgavene der cpu behøver "litt" arbeidsminne.

Men om du tenker på generell OS minne så er det fortsatt ikke så veldig hensiktsmessig å integrere minnet direkte på Cpu'en enda , om noen år når vi også bygger Vertikalt så er det godt mulig at det dukker opp flere lag med minne mellom hvert cpu lag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...