Gå til innhold

Skyrim-utviklerverktøy neste måned (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Årets største begivenhet, det beste single player jeg har spillt noensinne!

 

Interface, gameplay, historie, underholdning, alt klaffer.

 

Karakter 10/10 - imponerende. At noen kan gi et slikt spill dårligere enn 9/10 - 10/10 er direkte underlig. Men alle har jo forskjelig smak, men får et godt overblikk over hvor godt et spill er på metacritic, uansett hvilken underlig og merkelige ting du foretrekker.

Lenke til kommentar

Er jo kanskje ikke så rart at spillutviklerne fokuserer mer på "trygge" markeder enn de gjør på pc med tanke på hvor kjipe vi kan være :

 

*Kjøpe oss mega super duper pc til 25K for å spille BF3 / MW3 eller Wow og så har man selvsagt ikke råd til å kjøpe flere spill så man "kopierer" disse isteden.

 

Nå, jeg legger ikke all skylden på Piratkopiering, men det finnes gode titler der ute som har kun vært for Pc som World of Goo som var både underholdende og ikke minst nyskapende og om jeg ikke husker rett så endte man opp med at de fleste hadde piratkopiert spillet :-( og et fåtall kjøpte det.

 

Men som Pc spiller så har jeg god forståelse for hvor problemet ligger og det er nok ikke kun i Piratkopiering, det er også i måten spillene blir pakket på og gitt ut til oss spillerne, innholdet og ikke minst spillbarheten som nå i det siste i det minste har fått seg en kraftig smekk pga at det er klart at spillene har vært utviklet med spillkonsoler hovedsakelig som "target".

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å være en av de få som kommenterer den konkrete saken, vil jeg si at jeg gleder meg stort til dette. Det synd at det kommer i januar siden jeg hadde håpet romjula kunne brukes til å lage mods. Jeg mistenker denne steamworks implementasjonen for å forsinke Creation Kit, men får bruke de 10 dagene jeg har på å modde førejeg må i militæret :/

Lenke til kommentar

Du høres ut som om Skyrim stjelte kjæresten din og fikk deg sparket fra jobben din.

 

Skyrim er et enormt vakkert spill, og tilbyr hundrevis av timer med underholdning. At teksturen ikke er på høyeste nivå er irrelevant, da vi har mange frivillige personer som lager høyoppløslige teksturer for oss. Menyene vil også bli fikset.

Håper du får rett ang. menyen. Noe ala Fallout 3 hadde vært meget bra, og dratt opp brukeropplevelsen (iallefall min) kraftig.

Lenke til kommentar

For bedre grafikk: Det finnes muligheter for å tweake settings utenom selveste GUIen(det er lagt inn DX10 av en eller annen grunn i pakken som de ikke bruker) og det kommer DX11 patch.

 

Dette har eg ikkje høyrd noko om, har du fleire detaljar eller ein URL så eg kan lese? Ikkje at eg er misnøgd med grafikken på PC - tweaks og mods gjer ein god jobb med å kompensere for at X360 var lead platform - men DX11-effektar hadde vore kjekt. :)

 

Om ein skal klage på noko i Skyrim, så det mykje å ta føre seg, men eg opplev det visuelle uttrykkjet som vellukka og motoren som imponerande i høve til at det er ein DX9-konstruksjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For bedre grafikk: Det finnes muligheter for å tweake settings utenom selveste GUIen(det er lagt inn DX10 av en eller annen grunn i pakken som de ikke bruker) og det kommer DX11 patch.

 

Dette har eg ikkje høyrd noko om, har du fleire detaljar eller ein URL så eg kan lese? Ikkje at eg er misnøgd med grafikken på PC - tweaks og mods gjer ein god jobb med å kompensere for at X360 var lead platform - men DX11-effektar hadde vore kjekt. :)

 

Om ein skal klage på noko i Skyrim, så det mykje å ta føre seg, men eg opplev det visuelle uttrykkjet som vellukka og motoren som imponerande i høve til at det er ein DX9-konstruksjon.

 

Jeg har lest kommentarer enten her eller annet sted om at det vil komme DX11 patch, men først om en god stund. Du får google det opp ;)

 

Det jeg ikke forstår er hvorfor det ligger DX10 biblioteker i datafolderen, når den bruker DX9. Noen som vet om dette? Min 9600 drar jo DX10, hihi :p

 

 

Btw, til dere som vil ha mer bedre grafikk:

 

Her det er tweaks som kan gjøres for å forbedre grafikken enda mer:

http://www.ign.com/wikis/the-elder-scrolls-5-skyrim/Graphical_Tweaks

 

Deretter er det bare å leke seg(endre på diverse verdier, prøv 2048 eller 4096 på vann). Ikke glem at du kan endre visse innstillinger på driverne, via ATI/Nvidia CC f.eks. som kan forbedre grafikken noe.

 

Sjekk pakken som siden linker til der innstillingene er hentet i fra.

Lenke til kommentar
7 år gammel grafikk? har du prøvd å skru ALT på ultra? spillet er jo fantastisk ut, pc versjonen er jo noe helt annet enn konsollgrafikken. Hvilket rollespill har bedre grafikk?

 

"Ultra" gir ikke flere polygoner til modellene i spillet, og det spillet her trenger mange flere polygoner for å se bra ut.

 

Teksturene er også dårlige selv på ultra. Akkurat som med Oblivion, så må du laste ned en HD pakke med større teksturer for at det skal se brukbart ut. Vi er så heldige at den er der ute allerede:

http://skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=607

 

Både Two Worlds 2 og Witcher 2 har bedre grafikk og begge er i samme sjanger, siden du ville ha eksempler.

Two Worlds 2 og Witcher 2 er vel ikke akkurat x360 porter, og er heller ikke like store og åpne spill, spesielt ikke The Witcher 2. De kan derfor ikke sammenlignes med Skyrim i det hele tatt. Skyrim er et stort åpen verden-spill med svært mange NPCer og skal fungere også på PS3 og X360. Det er da ikke mulig å lage grafikk ala BF3 eller Crisis (grunnet konsolllenes svake hardware og lite minne). Jeg har selv kritisert Skyrim for diverse ting som er viktige for opplevelsen i et action-RPG, men utseendet og grafikken er absolutt ikke dårlig selv om det på det området ikke kan konkurrere med mindre og mer lineære spill. Det kan rett og slett ikke forventes og er vel rimelig useriøst etter min oppfatning.

 

Flott av Bethesda at de gir ut alt utviklerverktøyet. Jeg er rimelig sikker på at modder-miljøene vil få Skyrim til å bli et mye bedre spill, og at mange blant oss som har vært temmelig kritiske vil se på spillet med blidere øyne når den tid kommer. Dessverre kan de nok ikke gjøre det til mer av et rollespill, da det ville bli en for omfattende jobb. Men jeg ser frem til bedre UI og forhåpentligvis bedre kampsystem, samt retting av diverse bugs. Litt bedre grafikk er selvfølgelig også hyggelig, men absolutt ikke et must - da den er helt ok (bortsett fra småting som neser osv.)

Endret av casemodd
Lenke til kommentar

Lite intreser å modde spill :ph34r: sikkert flott for spesielt intreserte :hmm:

 

Det er ikke akkurat slik at du må lage modifikasjonene selv. Det finnes tusenvis av moddere der ute, som er glade for å gjøre jobben for deg. Alt du trenger å gjøre, er å legge de rette filene i de rette mappene, så får du en fornyet glede ut av spillet, selv lenge etter at du har fullført alle de offisielle oppdragene..

 

Med mods får du alt fra forbedrede teksturer, rikere og mer variert landskap, mer realistiske character-models, nye quests, områder, våpen, rustninger og fiender, mer variasjon, bug-fixes, nye funksjoner, forbedret kamp, justert balanse, forbedret HUD og menysystem, bedre ytelse, til og med nakne damer, om du skulle trenge det.

 

Du må faktisk være spesielt uinteressert for å si nei takk til alle slike ting. Særlig når du får dem 100% gratis.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...