Gå til innhold

Den beste nettleseren til Android?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan finner jeg Dolphin 6, hvis det ikke er den jeg har?

 

Har ingen oppdateringer tilgjengelig, og finner heller ikke noe når jeg søker på Dolphin Browser 6.

 

Edit: ser at jeg har versjon 4.3.0.

Endret av DBM
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan mulighetene for å åpne "vanlige" nettsider med denne. jeg sitter på en S II og iriterer meg stadig over å ikke få opp annet en mobilversjonen av nettsider

I Androids stock nettleser er dette et valgalternativ.

Gå inn på innstillingene i nettleseren. Der kan du huke av mobilvisning.

Lenke til kommentar

Jeg av installerte den da jeg fant ut at den leser og bruker dine personlige data!!

 

Dette opplyser de også om da du installerer den

 

READ SENSITIVE LOG DATA

Allows an application to read from the system's various log files. This allows it to discover general information about what you are doing with the device, potentially including personal or private information.

 

:(:(:(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurer på hvordan mulighetene for å åpne "vanlige" nettsider med denne. jeg sitter på en S II og iriterer meg stadig over å ikke få opp annet en mobilversjonen av nettsider

 

Du kan sette "User agent" som Desktop, Android, iPhone osv.

 

For informasjonens skyld så kan man også gjøre dette med Androids standardnettleser ved å gå til "about:debug" (i søkefeltet), og derfra gå inn i nettleser-innstillingene :)

Lenke til kommentar

Jeg av installerte den da jeg fant ut at den leser og bruker dine personlige data!!

 

Dette opplyser de også om da du installerer den

 

READ SENSITIVE LOG DATA

Allows an application to read from the system's various log files. This allows it to discover general information about what you are doing with the device, potentially including personal or private information.

 

:(:(:(

 

Vel det betyr ikke at programmet gjør det og at de bruker data. Når utviklerne bruker ulike deler av android sin API blir det opplyst om i market. Det der er en standardbeskjed som genereres av google market, og er ikke skrevet av utvikleren. Det betyr bare at programmet har TILGANG til denne informasjonen, og den behøver sannsynligvis denne tilgangen for å gi all funksjonalitet. Det betyr IKKE at de misbruker informasjon, men at programmet potensielt kan gjøre det.

 

Det er ganske naturlig at en browser har tilgang til mobilens logg. Opera mobile har tilgang til det samme.

Lenke til kommentar

DINE PERSONLIGE OPPLYSNINGERLESE NETTLESERENS LOGG OG BOKMERKERTillater programmet å lese alle nettadresser nettleseren har besøkt, og alle nettleserens bokmerker.SKRIVE TIL NETTLESERENS LOGG OG BOKMERKERTillater et program å endre nettleserens logg og bokmerker som er lagret på enheten. Skadelige programmer kan bruke dette til å fjerne eller redigere nettleserens data.LES SENSITIVE LOGGDATATillater programmet å lese fra diverse loggfiler i systemet. Disse inneholder generell informasjon om hva som gjøres med telefonen, og kan inneholde personlig eller privat informasjon.

Vel, enten kan du være litt paranoid og droppe hele nettleseren, eller du kan stole på dem - noe jeg gjør. Jeg har fulgt disse gutta (utviklerne) i en periode nå og har betatestet ulike versjoner. De har også en tråd på XDA, og der har ingen funnet noen ulumskheter. Er det noen som kan og er generelt opptatt av slike ting, så er det folk på XDA.

Men det er helt opp til deg selv å bestemme om du stoler på dem eller ikke :)

Edit: Steike denne posten ble merkelig formatert.... Putt putt, dere klarer å lese det :p

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan mulighetene for å åpne "vanlige" nettsider med denne. jeg sitter på en S II og iriterer meg stadig over å ikke få opp annet en mobilversjonen av nettsider

 

Du kan sette "User agent" som Desktop, Android, iPhone osv.

 

For informasjonens skyld så kan man også gjøre dette med Androids standardnettleser ved å gå til "about:debug" (i søkefeltet), og derfra gå inn i nettleser-innstillingene :)

 

jeg skjønte ikke helt dette. kan noen ta seg tid og forklare det step by step. på forhånd takk.

Lenke til kommentar

Hva tenker du på? User agent i Dolphin?

 

User agent = Det du vil at nettsider skal oppfatte telefonen din som. Velger du "Desktop" så tror f.eks Amobil at du sitter på en PC, og dermed vil telefonen laste inn hele nettsiden og ikke mobilversjonen. Velger du "iPhone" så vil den laste inn iPhone-versjonen av siden.

 

Du kan velge user agent i Dolphin ved å navigere til Menu (knappen) -->More --> Settings-->Dolphin settings-->User Agent

 

Bruker du derimot ikke Dolphin så kan du fortsatt endre user agent med Androids standard nettleser.

 

- Da åpner du nettleseren som vanlig, men i søkefeltet (der du taster inn adresser) så skriver du "about:debug" og trykker Enter som vanlig.

 

Ingenting spesielt vil skje, men trykker du nå på meny-knappen på telefonen så vil du nå se at det har kommet et par nye valg som "Dump navigation cache" og "Dump V8 counters". Gå inn på "settings" og skroll ned til "UAString". Der kan du velge mellom flere User Agents.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...