Gå til innhold

Ville svarteliste Duke-slaktere (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Duke Nukem Forever er et prakteksemplar av dårlig prosjektstyring. Dette gjenspeiles i en evig lang utviklingsprosess med et resultat som ikke engang er middelmådig.

 

Spillet har 5-6år gammel grafikk og en fysikkmotor som ikke lever opp til dagens standard.

 

Leveldesign og gameplay er kjedelig.

 

Selvfølgelig hadde vi forventet nogenlunde de samme våpnene, den samme humoren og en latterlig story. Selvom vi har forventet manglende kreativitet på de punktene så gjennomfører de alt på en elendig måte.

 

Å spille dette spillet er like kjedelig og intetsigende som å jobbe i kassa på kiwi. Noe jeg aldri har gjort men jeg kan ikke forestille meg noe mer kjedelig her i verden.

Lenke til kommentar

Har ikke kommet så langt i Duke Nukem Forever enda, men hittil har jeg bare positivt å si. Det er et spill som skal tas slik det er, og ikke for å sammenlignes med andre.

Jeg er veldig enig. Det eneste jeg ikke liker med spillet er "kjør radiostyrt bil"-delen, de er rett og slett kjedelige. Bortsett ifra det, så er DNF et skikkelig Duke Nukem-spill.

Lenke til kommentar

Har ikke kommet så langt i Duke Nukem Forever enda, men hittil har jeg bare positivt å si. Det er et spill som skal tas slik det er, og ikke for å sammenlignes med andre.

Jeg er veldig enig. Det eneste jeg ikke liker med spillet er "kjør radiostyrt bil"-delen, de er rett og slett kjedelige. Bortsett ifra det, så er DNF et skikkelig Duke Nukem-spill.

 

Hør hør!

Eg har spillt meg en god times tid inn i spillet i mitt tempo, og det har så langt gitt meg noen gode lols og banning av dårlig styring eller gameplay, noe som stemmer på en prikk med den duke eg kjenner fra duke 3d. dette er ultraeasy underholdning, og kommer i massevis. men man må ha sansen for noe dukeshowenistisk humor og splatting av udyr i stor stil. Dette er det spillet duke 3d hadde lyst å være =)

 

/bunn

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bruke energien deres på å heller lage interessante spill folkens... sheesh.

 

Det ligger jo litt i reklamefolks rolle at de ikke gjør noe ærlig nyttig for samfunnet :)

 

AtW

 

Har ikke kommet så langt i Duke Nukem Forever enda, men hittil har jeg bare positivt å si. Det er et spill som skal tas slik det er, og ikke for å sammenlignes med andre.

 

Javel? Hva slags spiller det som ikke kan sammenliknes med andre? Et produkts kvalitet erjo i høyeste grad avhenigg av konkurrentene.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bortsett ifra det, så er DNF et skikkelig Duke Nukem-spill.

 

Dette er det spillet duke 3d hadde lyst å være =)

 

Det er ikke inntrykket jeg sitter igjen med - snarere tvert i mot, jeg synes DNF tar ørten skritt tilbake i framskrittets navn. Duke 3d foregikk kanskje primært i korridoraktige interiøromgivelser, men de bød fremdeles på mer vertikalitet, åpenhet og oppfordringer til å utforske enn DNF, der man er fanget i en sammenhengende korridor hele veien.

 

Det komiske misforholdet mellom hva Duke burde representere designmessig og hva DNF faktisk er illustreres kanskje best når Duke i kjent stil gjør narr av "konkurrerende" franchiser, mens han samtidig danser etter deres pipe med sitt regenerende egoskjold og arbitrære bæregrense på to våpen. I tillegg kommer alle de late, irriterende og oppbrukte konvensjonene man finner i andre moderne FPS-er, som Duke 3d var kjemisk fritt for - tung scripting, usynlige vegger som holder deg på plass mens du "opplever noe cinematisk", kjedelige turret-sections, knappehamring for å simulere handling, også videre.

 

DNF har kanskje størst verdi som en dokumentarisk reise gjennom FPS-ens utvikling - med gimmicker, nyvinninger, og "ting som bare må være med" - fra 1997 til sent på 2000-tallet. Det verste er at den grunnleggende mekanikken - skytingen - er bunnsolid. Jeg har veldig lyst til å like DNF, men det er vanskelig å se annet enn utrolig mye bortkastet potensiale. De hadde både IP-en, folkene, kunnskapen og ikke minst tiden som skulle til for å lage et skikkelig oldschool-throwback FPS, og dermed plassert seg selv i en ideell posisjon for å gjøre narr av de latterlige moderne tropene.

Endret av Zealuu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pfff.

 

Her skrives det om korporativ sensur og alt dere presterer å diskutere er hvorvidt Duke Nukem er bra eller dårlig!?

 

 

At det er mye korrupsjon i spillanmelderbransjen er det nok liten tvil om. Jeg synes det er tøft gjort av gamer å skrive en så oppriktig kritisk artikkel om fenomenet. Denslags stoff kan i alle fall jeg tenke meg å lese mer om. Jeg husker for eksempel en skribent på gamespot.com, som fikk fyken, fordi han var "for negativ" til et spill som hadde reklame på gamespot.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Pfff.

 

Her skrives det om korporativ sensur og alt dere presterer å diskutere er hvorvidt Duke Nukem er bra eller dårlig!?

Muligens fordi ingen er overrasket over dette lenger. Det tidligste eksempelet jeg personlig husker er han typen i Gamespot som på mystisk vis fikk sparken rett etter han slakta Kane & Lynch mens de kjørte reklame der.

 

Selv da ble jeg ikke spesielt overrasket.

Lenke til kommentar

Pfff.

 

Her skrives det om korporativ sensur og alt dere presterer å diskutere er hvorvidt Duke Nukem er bra eller dårlig!?

 

Som andre har nevnt, relasjonene mellom utvikler/utgiver-spillpresse (og alle mellomleddene, som PR-selskaper) er notorisk lugubre greier, og det er ikke særlig oppsiktsvekkende lenger. Den oppdaterte artikkelen viser jo det i enda større grad. 2k ga PR-selskapet her fyken fordi de gikk ut offentlig og bekreftet at det eksisterer en svarteliste, ikke fordi konseptet i seg selv er ... Udelikat. Svartelisten til 2k lever fremdeles i beste velgående, og både Eurogamer og Ars Technica pryder den sikkert.

 

Ser forsåvidt svartelister andre veien også - Kotaku har jo nektet å omtale (ikke bare anmelde, men i det hele tatt nevne) noe produkt hvor Warner Bros er involvert.

Lenke til kommentar

Duke Nukem Forever er totalt sett et fryktelig skuffende spill.

Noen ganger glimter det til med god gammel Duke, mens det desverre andre ganger faller gjennom og blir lite morsomt og bare teit. Og det kommer fra noen som liker orginale Duke Nukem 3D og ikke minst over the top kommentarene du finner i Shadow Warrior.

 

Du merker alt for godt at spillet har vært gjennom både flere forskjellige spillmotorer og utviklere. Det ligger igjen rester som strengt talt ikke burde vært der.

 

Det Gearbox skulle gjort var å se på hva de syns var morsomt og startet helt fra grunnen av igjen i Unreal Engine 3 i motsettning til modifisert Unreal Engine 2.5.

Ikke fordi at grafikken på det beste i DNF nødvendigvis er dårlig, men for å få en fersk start.

 

Det Gearbox har gjort er bare å gjøre spillet ferdig og få det ut til massene i stedet for å gjøre det ordentlig. Så nå sitter vi her da med et lappeteppe uten like. Noe som i seg selv nødvendigvis ikke trenger å være en dårlig ting, men når spilleren selv merker at det er et lappeteppe, da har de desverre bommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...