Gå til innhold

– PlayStation 4-utvikling i gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvsagt blir det Cell. Sony har brukt nærmere 4 milliarder USD på utvikling og produksjon av Cell (og kjøpte nylig tilbake en Cell fabrikk fra Toshiba for 400 millioner GBP). Videreføring av Cell sikrer også enkel bakoverkompatibilitet, mindre produksjons og utviklingskostnader, enklere for spillutviklere å gjøre bruk av eksisterende kunnskap, etc. etc.

 

Og det blir vel neppe noe støtte for "OtherOS" nei... (trist)

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at jeg gidder å kjøpe denne.

 

Jeg kjøpte PS3 for nesten 8000 når den var ny, og den har stått relativt mye ubrukt. Det jeg gjorde med PS2 var økonomisk. Jeg kjøpte den først når PS2 Slim kostet 999,- og da kunne jeg støvsuge markedet for gode spill og nyte 7 år med utvikling på noen måneder.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor liberale de forskjellige plattformene vil være med tanke på tredjepartier sine programmer. Det finnes litt nå, med tanke på Netflix, Opera, Facebook etc. (mye mer i Ameriken!), men jeg fortsetter å innbille meg selv at det vil komme noe alá iPhone, Android og WP7 sine programbutikker. Sony kunne nok inkorporert Android Market uten de helt store problemene, og det samme med Microsoft og deres WP7-programbutikk. Tror det er noe de vurderer ganske seriøst! :)

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at jeg gidder å kjøpe denne.

 

Jeg kjøpte PS3 for nesten 8000 når den var ny, og den har stått relativt mye ubrukt. Det jeg gjorde med PS2 var økonomisk. Jeg kjøpte den først når PS2 Slim kostet 999,- og da kunne jeg støvsuge markedet for gode spill og nyte 7 år med utvikling på noen måneder.

 

Å kjøpe en PS3 til 8000,- er i seg selv ganske dumt. PS3 kostet rundt 6000,- da den først ble lansert i Norge. At du i tillegg ikke brukte den til å spille gjør at dette argumentet ditt for å ikke kjøpe PS4 ganske verdiløst. Sorry, men syns dette var et svært dårlig argument.

Lenke til kommentar

Får se hva slags nytt neste generasjons konsoller kommer med :)

Selv om jeg mest sannsynlige ender opp med en X720 enn en ps4 :)

 

Men, Nintendoen frister jo litt og, så det er stort mulig det blir fler konsoller :yes:

 

Det bør komme noe veldig nytt og spennende synes jeg, med motion-kontrollene alle konsollene nå har så vet jeg ikke hva nytt de kan tilføre bortsett fra en kraftigere maskin.

Lenke til kommentar

La oss håpe Sony er litt innovative denne gangen. Markedet har vel vist ganske grundig denne generasjonen, at enda kraftigere grafikk likevel ikke har så stort salgspotensiale som kreative måter å spille på, så dermed burde det vel også være i Sonys egen interesse i å gå (etter Nintendo) i å få litt egne veier.

Lenke til kommentar

Sony har da vært ganske innovative maskinvaremessig, det er utnyttelsen det har stått på.

 

Dette har du helt sikkert rett i, men som gamer (og ikke tech-freak), så har jeg ikke merket det, så da tyder det vel på at du har rett også i at utnyttelsen ikke har vært god nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Å kjøpe en PS3 til 8000,- er i seg selv ganske dumt. PS3 kostet rundt 6000,- da den først ble lansert i Norge. At du i tillegg ikke brukte den til å spille gjør at dette argumentet ditt for å ikke kjøpe PS4 ganske verdiløst. Sorry, men syns dette var et svært dårlig argument.

Syns du leser litt vel mye i at en person ikke gidder å kjøpe oppfølgeren til en konsoll han sjelden bruker. Det kan vel umulig være et "dårlig argument".

 

Kommer nok til å gå ei stund før jeg kjøper PS4 også gitt, om jeg gjør det i det hele tatt. For det første koster nye konsoller ganske mye (jaja, mindre enn pc etc etc), og for det andre så koster spillene en del mer enn på PC. Jeg spiller såpass mye at det ikke blir økonomisk å kjøpe nytt, så det er fordel å la det komme ut en del tilbudstitler. Er vel faktisk billigere for sånne som meg å spille på PC uansett grunnet prisen på konsollspill.

Lenke til kommentar

La oss håpe Sony er litt innovative denne gangen. Markedet har vel vist ganske grundig denne generasjonen, at enda kraftigere grafikk likevel ikke har så stort salgspotensiale som kreative måter å spille på, så dermed burde det vel også være i Sonys egen interesse i å gå (etter Nintendo) i å få litt egne veier.

 

Syns ikke at man skal måle innovative/kreative måter å lage en konsoll på etter salgskvantiteter. Wii har helt klart solgt mer enn PS3, men er foreksempel minstselgende nå fordi den nesten ikke har spill, og er ganske gammeldags i hardware. Den har f.eks. ikke Blu Ray. Wii er den type konsoll som er gøy de første tre måneder man eier den, men så samler den støv. PS3 fortsetter å få masse nye titler derimot, og gjør det interessant å bruke den. Wii selger også mye dårligere enn PS3 nå på verdensbasis.

Lenke til kommentar

 

Syns ikke at man skal måle innovative/kreative måter å lage en konsoll på etter salgskvantiteter. Wii har helt klart solgt mer enn PS3, men er foreksempel minstselgende nå fordi den nesten ikke har spill, og er ganske gammeldags i hardware. Den har f.eks. ikke Blu Ray. Wii er den type konsoll som er gøy de første tre måneder man eier den, men så samler den støv. PS3 fortsetter å få masse nye titler derimot, og gjør det interessant å bruke den. Wii selger også mye dårligere enn PS3 nå på verdensbasis.

 

Du har rett i at grunnen til at PS3 fortsatt selger (til forskjell fra Wii), er at den faktisk får en masse nye, bra spill, og det overrasket meg at du ikke drar dette poenget over til Wii, som selger mindre nå, fordi den ikke får mye ny software, ikke først og fremst fordi den ikke har blu-ray. Det jeg mente, var at det faktum at kontrolleren til Wii gjorde Wii til en såpass mye mer populær konsoll enn både PS3 og 360 i fire år, viser at grafisk ytelse ikke er så viktig for å lykkes som det var i de foregående generasjonene, og derfor burde det også være i Sony sin interesse å fokusere på noe mer enn bare kraftigere maskinvare.

 

Ellers tar du feil (og sporer av) når du skriver at Wii bare er gøy de tre første månedene, for som med PS3, så avhenger også det av de spillene som er tilgjengelig, ergo er den gøy så lenge du finner interessante spill til den (akkurat som med PS3).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Faen også! PS3 er jo mer enn god nok. Tar meg nok ikke råd å bytte ut PS3'n(som fungerer optimalt. Hatt den siden PS3 kom til Norge), dessuten, hvor skal jeg gjøre av PS3?

 

Latterlig å hive/pakke ned en ufattelig god konsoll for å få en litt nyere.

 

 

Synes de kunne gitt faen i dette iallefall såpass lenge til ps3n min tok kvelden :p (Noe jeg tviler på skjer?!).

Lenke til kommentar

Å kjøpe en PS3 til 8000,- er i seg selv ganske dumt. PS3 kostet rundt 6000,- da den først ble lansert i Norge. At du i tillegg ikke brukte den til å spille gjør at dette argumentet ditt for å ikke kjøpe PS4 ganske verdiløst. Sorry, men syns dette var et svært dårlig argument.

 

Inklusive idiotforsikring, frakt og opprunding så ble det fort nesten 8000 i totalkostnad.

 

Konsollen har stått ubrukt fordi det ikke blir laget gode spill. De aller fleste er like innholdsrike og dype som en gjennomsnittlig andedam. Der hvor gameplay en gang var viktig er det nå satt inn store eksplosjoner og kjendisvoices for å lokke de unge og de dumme til kjøp.

 

Hvor ble det av artistene og historiefortellerne? Jeg har vel spilt ca. 5 gode spill på PS3 så lenge jeg har eid den... Resten har jeg kjøpt på PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...