Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Blir mer og mer betenkt på SGX2 når jeg leser om alt styret med å oppdatere telefonen. Hadde tenkt å anskaffe denne, men lurer på om jeg heller skal gå for Sensation. Har hatt både Desire og Desire HD og har aldri hatt problemer med OTA-oppdateringer. Hva er poenget med Kies?? Høres ut ut som det bare er trøbbel. Så mye styr!! Er det slik Samsung er?

Eller hva sier dere som allerede har vidunderet og driver på med disse oppdateringene?

 

 

Nå har ikke jeg Galaxy S2, men jeg har hatt Galaxy S siden i høst.

 

Jeg har opplevd to problemer, det ene er Kies som er et møkkaprogram, det andre er filsystemet på telefonen som gir den lagproblemer.. (Jeg vet ikke om dette også gjelder Galaxy S2, men håper da ikke det)

 

Jeg valgte meget tidlig å bruke Odin for oppdateringer, og jeg konkluderte ganske tidlig med at en standard-ROM fra Samsung ikke duger, så jeg har byttet til en annen ROM med lagfix. Da stiger ytelsen vesentlig.

 

Uansett, Kies er i bunn og grunn det eneste å være misfornøyd med, Odin funker derimot bra, og er et enkelt lite program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Tenke jeg fikk legge inn batteri modden og CRT animasjonen igjen også ^^

 

Legger du inn filene som er i første posten, eller de samme som du brukte sist som er langt ute i posten et sted? De er vel gjerne ikke støttet i KE7, så en må vel gjerne gå for disse, men alle tre?

 

 

unsignedframework-res KE7

SystemUI KE7

framework-res KE7 battery mod and CRT fixed.zip

 

Om du ikke alt har gjort det vil jeg anbefale deg å legge inn denne:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=780828

 

Gjør organiseringen av widget mye bedre:-)

 

Testet denne forresten?

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074628

Endret av svortevik
Lenke til kommentar
Uansett, Kies er i bunn og grunn det eneste å være misfornøyd med, Odin funker derimot bra, og er et enkelt lite program.

 

Er mange som sier det der...

 

Virker som et lite itunes wannabie app spør du meg.

 

Kies ... Odin... Hva er poenget? Som sagt har jeg aldri sjenket oppdateringer på HTC en tanke bare lastet de ned trådløst ... og ferdig! Kan ikke bli enklere.

Trodde en av fordelene med Android (i forhold til iPhone) var at man slapp å forholde seg til PC'en (iTunes)...

Lenke til kommentar

Gå for 'XWKE7 Stock Kernel' du. Er den jeg bruker og ser ut til å funke meget bra så langt.

 

Jeg har flashet ny KE7 firmware, så flashet den med den samme gamle root kernelen som sist (XWKDD_insecure.tar) for så å dra en tur innom SuperOneClick.. for så til slutt flashe den med XWKE7 Stock Kernel til slutt...

 

Tenke jeg fikk legge inn batteri modden og CRT animasjonen igjen også ^^

 

Hvordan skrur man roaming på denne mobilen? Er i utlandet nå og vil ikke ha uventet dyr telefon regning :-)

 

Innstillinger > Trådløs og nettverk > Mobilnettverk

 

Ta vekk hake for dataroaming

 

Done :whistle:

Du kan faktisk gjøre alt med kun Odin. Jeg skal finne linken som faktisk gir deg root og ny kernel i samme fil. Så vent litt mens jeg finner linken.

 

Ok, her er hva du trenger å gjøre.

 

Part 1.

 

1. Last ned Odin her. Så extracter du .zip filen og får en ny mappe ut av .zip filen.

 

2. Last ned XWKE7 firmwaren her. Og extract .tar filen til en mappe.

 

3. Så laster du ned XWKE7 Stock Kernel'en her. Passordet på filen her er: intratech@XDA. Så extracter du .tar filen i fra .zip filen til en mappe.

 

4. Så slår du av telefonen. Og når den er helt av, så holder du VOLUM NED knappen og Home knappen inne mens du trykker på Power knappen. Og hold de 3 knappene inne helt til du ser Odin menuen. Etter dette trykker du på VOLUM UP tasten for å fortsette.

 

5. Start så Odin programmet i den mappen du extractet tidligere.

 

6. Ikke trykk på noe som helst utenom der hvor det står PDA. Trykk der og velg firmwaren du lastet ned i den mappen du har plassert firmware filen.

 

7. Koble så til USB-kabelen til PC'en og du vil se en gul merknad under ID:COM. Hvis den viser at du er tilkoblet en COM port (som var COM5 for meg), så funker alt som det skal.

 

8. Nå trykker du på Start knappen og venter til alt er ferdig.

 

9. Når alt er ferdig og når telefonen restarter seg selv, så trekk ut USB-kabelen i fra datamaskinen.

 

10. Når du er inne på telefonen igjen, så går du bare inn på Instillinger -> Programmer og sett på 'Ukjente kilder' og gå så inn på Utvikling hvor du må sette på 'USB-feilsøking'.

 

Ok, det var alt med firmwaren å gjøre. Så nå går jeg videre til kernel'en med root.

 

Part 2.

 

OBS. Om du ikke vil ha root, så hopp direkte til Part 3. Men om du gjør dette i Part 2, så du gjøre Part 3 også da.

 

1. Bare for å gjøre det MYE lettere for dem som vil ha root, så kan du installere denne insecure kernelen som inneholder root tilgang og som gir deg Superuser programmet også. Denne kernelen vil nok gi deg en varsels trekant'en under oppstart. Men du vil komme deg inn i OS'et uansett. Den laster du ned som en .tar fil, så den trenger du ikke å extracte.

 

2. Når den er lastet ned, så går du frem på samme måte som du gjorde for å installere den nye firmwaren. Du slår av telefonen og starter opp Odin menu'en ved å holde VOLUM NED knappen og Home knappen inne mens du trykker på Power knappen. Og hold de 3 knappene inne helt til du ser Odin menuen. Etter dette trykker du på VOLUM UP tasten for å fortsette.

 

3. Når du er der, så starter du bare Odin programmet igjen. Og velger så PDA og velger den filen du lastet ned på punkt 1 under kernel.

 

4. Koble så til telefonen til PC'en din via USB-kabelen. og når du får opp denne gule ID:COM greia, så er det bare å trykke Start.

 

5. La Odin gjøre seg ferdig, og trekk ut kabelen i fra PC'en når telefonen restarter. Og her vil du se denne varsels trekanten når du starter opp telefonen.

 

6. Når du er inne i telefonen igjen, så kan du bare dobbelsjekke at USB-feilsøking står på.

 

Så kommer dette med å installere XWKE7 stock kernel'en.

 

Part 3.

 

1. Her går du frem på samme måte som du gjorde for å installere den nye firmwaren. Du slår av telefonen og starter opp Odin menu'en ved å holde VOLUM NED knappen og Home knappen inne mens du trykker på Power knappen. Og hold de 3 knappene inne helt til du ser Odin menu'en. Etter dette trykker du på VOLUM UP tasten for å fortsette.

 

2. Når du er der, så starter du bare Odin programmet igjen. Og velger så PDA og velger den XWKE7 Stock Kernel filen du lastet ned lengere opp.

 

3. Koble så til telefonen til PC'en din via USB-kabelen. og når du får opp denne gule ID:COM greia, så er det bare å trykke Start.

 

4. La Odin gjøre seg ferdig, og trekk ut kabelen i fra PC'en når telefonen restarter.

 

Og når du har gjort alt dette innkludert det som er i part 2, så har du den nyeste firmwaren med root og den beste kernel'en som fungerer 100% :D .

 

Ser kanskje mye ut dette her, men er bare jeg som har forklart det i nøye detaljer på hvordan du går frem. Når du har gjort dette, så vil du innse hvor enkelt dette egentlig er.

Endret av Vindicator
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Blir mer og mer betenkt på SGX2 når jeg leser om alt styret med å oppdatere telefonen. Hadde tenkt å anskaffe denne, men lurer på om jeg heller skal gå for Sensation. Har hatt både Desire og Desire HD og har aldri hatt problemer med OTA-oppdateringer. Hva er poenget med Kies?? Høres ut ut som det bare er trøbbel. Så mye styr!! Er det slik Samsung er?

Eller hva sier dere som allerede har vidunderet og driver på med disse oppdateringene?

 

 

Nå har ikke jeg Galaxy S2, men jeg har hatt Galaxy S siden i høst.

 

Jeg har opplevd to problemer, det ene er Kies som er et møkkaprogram, det andre er filsystemet på telefonen som gir den lagproblemer.. (Jeg vet ikke om dette også gjelder Galaxy S2, men håper da ikke det)

 

Jeg valgte meget tidlig å bruke Odin for oppdateringer, og jeg konkluderte ganske tidlig med at en standard-ROM fra Samsung ikke duger, så jeg har byttet til en annen ROM med lagfix. Da stiger ytelsen vesentlig.

 

Uansett, Kies er i bunn og grunn det eneste å være misfornøyd med, Odin funker derimot bra, og er et enkelt lite program.

 

Jeg har også hatt Galaxy S siden i høst og hadde heller ikke der problemer med Kies eller filsystem,alt gled kjapt og greit hos meg.

 

Og S2 har et helt annet filsystem enn GS og det er ikke /bør heller ikke være problemer her med Kies,men de som nå strever så er det ikke kommet noen ny oppdat. på Kies ennå. Det er uoff. software som de nå flasher via Odin,men det kommer sikkert ganske snart til Kies. Vær tålmodig folkens ;-)

Lenke til kommentar

Du kan bruke NoLED som varsler på skjermen med små ikoner men opplevde det som litt bob bob mtp. at låsetasten ikke funker ved bruk av NoLED når man har fått en notification - må bruke home-tasten for å aktivere skjermen og så låse opp.

Har lest at det var mulig å aktivere touchknappene for varsling.

 

 

 

Lenke til kommentar

Change of topic her fra min side. Tok et par prøvefilmer idag med SGSIIen, den ene i HD og den andre i 720x480. Den ene filmen ser ut til å være FullHD på telefonen. Lagret på PC med Kies og lasta opp til Youtube. Der fikk jeg derimot kun 480p som det høyeste alternativet på oppløsning på begge videoene.

 

Filmene her:

HD:

720:

 

 

Telefon, Kies, PC eller Youtube sin feil?

 

EDIT: Blæææh, etter noen stunder dukket 1080p opp så da er jo posten min void. Lar den stå til skrekk og advarsel :p

Endret av wafler
Lenke til kommentar
]Ok, takker :-)

 

Hvilke trenger man av disse da? Generic XEU eller XWKE7 Stock Kernel?

 

Grunnen til jeg spør er at jeg kan ikke laste ned så mye herfra, og pga kvote på nedlasning og treg nedlasning(er på båt og satelitt internett)

 

XWKE7

 

Firmware info

PDA:XWKE7

PHONE: XXKE4

CSC:XEUKD1 (XEU)

Build date: 18/05/2011

 

Generic XEU: http://www.multiupload.com/IBRBHDUDXI

md5: F388DB98FC83861C2F22E607AE940DBB

 

XWKE7 Stock Kernel: http://www.multiupload.com/HMN4GUKBPS

md5: 3BC006663F23432D2219DFA45D7AAD13

Password is: intratech@XDA

 

Ikke for å være frekk eller noe, men jeg vil anbefale deg å ikke gjøre det på denne måten men heller vente en dag eller to til oppdateringen er tilgjengelig via KIES i Norge.

 

Det virker som om at du er altfor usikker rundt hva du skal gjøre og at du ikke helt vet hvorfor du skal legge inn for eksempen root, men bare gjøre det fordi du har sett mye snakk om det.

 

Om du nå likevel velger å gjøre dette så må du laste ned begge de filene.

 

Generic XEU; er selve oppdateringen

 

XWKE7 Stock Kernel: er original kernel. Denne legges inn helt til slutt for å få bort advarsel under oppstart og overskriver XWKDD_insecure som du må bruke for å få root.

 

Om du ikke skal ha root men bare oppdatere telefonen bruker du kun Generic XEU sammen med Odin. Skal du ha root trenger du i tillegg superoneclick, XWKDD_insecure og XWKE7 Stock Kernel.

Takker for forklaringen.

Usikker, ja. Det er derfor jeg spør :whistle:

 

Grunnen til root, er at jeg ønsker å bruke programer som trenger root, bl.a. Titanium Pro back up programet.

 

Har ikke "problem" med å lese, og få til ting etterhvert.

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Du kan faktisk gjøre alt med kun Odin. Jeg skal finne linken som faktisk gir deg root og ny kernel i samme fil. Så vent litt mens jeg finner linken.

 

jeg kjører nå stock kernel da, og har allerede lagt inn den CRT og batteri modden...

 

så TOO LATE :w00t:

Sjekk min redigerte post nå da. Jeg la inn en skikkelig detaljert fremgangsmåte for alt det der :D

 

Burde hjelpe andre som ikke får brukt Kies til å oppdatere firmwaren enda da.

Lenke til kommentar

Hvor kommer den nye firmware fra som dere lenker til her? Antagelig ikke fra Samsung. Virker som de lfeste stoler blind på denne nedlastede filen. Hvem har laget den, hva har de laget den av og ikke minst kan den skape trøbbel for en senere offisiell oppdatering direkte fra Samsung.

 

Odin har jeg forstått er selve verktøyet som brukes for å flashe mobiltelefonen.

 

 

Lenke til kommentar

Hvor kommer den nye firmware fra som dere lenker til her? Antagelig ikke fra Samsung. Virker som de lfeste stoler blind på denne nedlastede filen. Hvem har laget den, hva har de laget den av og ikke minst kan den skape trøbbel for en senere offisiell oppdatering direkte fra Samsung.

 

Odin har jeg forstått er selve verktøyet som brukes for å flashe mobiltelefonen.

Odin er faktisk det vektøyet Samsung bruker offisielt selv for å installere Android på mobilene sine blant annet.

 

Jeg vet ikke hvor disse filene kommer i fra, men jeg vil tro at dem kommer i fra noen som har fått tilgang til disse firmwarene før dem kommer ut på Kies.

Lenke til kommentar

noen av dere som har et hardcover rundt telefonen? hvordan er tykkelsen og følelsen av å holde i den. Blir det mer kvalitet eller mer plastikk?

 

Har TPU cover. Personlig syns jeg det økte kvalitetsfølelsen enormt. Var på en bursdag tidligere i kveld. Telefonen ble samtale emne siden det var en del folk der som er glad i data/duppeditter. "Alle" ville se hvor tynn telefonen var uten TPU casen. Tror ikke det var en eneste en som ikke mente at den virket billig uten TPU casen. Flere skulle kjøpe S2 i nærmeste fremtid og ba meg holde av TPU case til dem :)

Bør vel også nevne at ingen så at det var TPU case på telefonen før jeg sa det.

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Hvor kommer den nye firmware fra som dere lenker til her? Antagelig ikke fra Samsung. Virker som de lfeste stoler blind på denne nedlastede filen. Hvem har laget den, hva har de laget den av og ikke minst kan den skape trøbbel for en senere offisiell oppdatering direkte fra Samsung.

 

Odin har jeg forstått er selve verktøyet som brukes for å flashe mobiltelefonen.

Odin er faktisk det vektøyet Samsung bruker offisielt selv for å installere Android på mobilene sine blant annet.

 

Jeg vet ikke hvor disse filene kommer i fra, men jeg vil tro at dem kommer i fra noen som har fått tilgang til disse firmwarene før dem kommer ut på Kies.

 

Ikke veldig betryggende...

Lenke til kommentar

Hvor kommer den nye firmware fra som dere lenker til her? Antagelig ikke fra Samsung. Virker som de lfeste stoler blind på denne nedlastede filen. Hvem har laget den, hva har de laget den av og ikke minst kan den skape trøbbel for en senere offisiell oppdatering direkte fra Samsung.

 

Odin har jeg forstått er selve verktøyet som brukes for å flashe mobiltelefonen.

Odin er faktisk det vektøyet Samsung bruker offisielt selv for å installere Android på mobilene sine blant annet.

 

Jeg vet ikke hvor disse filene kommer i fra, men jeg vil tro at dem kommer i fra noen som har fått tilgang til disse firmwarene før dem kommer ut på Kies.

 

Ikke veldig betryggende...

Er nok betryggende til at jeg har installert det og kan bekrefte at alt funker som det skal. Disse firmwarene er tatt i fra XDA-Developers sin side hvor ALLE er seriøse om ting som dette.

Lenke til kommentar

Du kan faktisk gjøre alt med kun Odin. Jeg skal finne linken som faktisk gir deg root og ny kernel i samme fil. Så vent litt mens jeg finner linken.

 

jeg kjører nå stock kernel da, og har allerede lagt inn den CRT og batteri modden...

 

så TOO LATE :w00t:

 

Om du har tid kan du svare på det jeg lurer på her?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1344178&view=findpost&p=17783114

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...