Gå til innhold

Android-liga med kundeløfte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gode nyheter må jeg innrømme! Håper bare ikke at de bruker så lang tid per oppdatering at det kun blir 2 stk på 18 mnd...

Det betyr da ikke så mye, eneste som betyr noe er at når den 18'ende måneden går ut så har eg den nyeste software på min mobil.

 

Google bør heller ta tak i sms-problemene med Android..

Hmmm... Har ingen sms problemer med min android. Så det synest eg de bør la ligge og prioritere et problem heller.

Lenke til kommentar

SMS-problemene jeg erfarer med Android 2.2 på HTCDZ er av en annen art. Her slettes hele sms-loggen. Dette skjedde 2 ganger like etter at jeg kjøpte telefonen i desember. Jeg lastet da ned Handcent SMS i håp om at det skulle bli bedre. Det ble det helt frem til i forrige uke. Da var loggen tom og backup-tjenesten jeg hadde lasta ned var ikke satt på auto. Vips var 2-3000 smser borte. I tillegg sliter telefonen mye med bokstav/tegn og stor/liten bokstav. Dette gjelder kun ved bruk av tastaturet.

Lenke til kommentar

SMS-problemene jeg erfarer med Android 2.2 på HTCDZ er av en annen art. Her slettes hele sms-loggen. Dette skjedde 2 ganger like etter at jeg kjøpte telefonen i desember. Jeg lastet da ned Handcent SMS i håp om at det skulle bli bedre. Det ble det helt frem til i forrige uke. Da var loggen tom og backup-tjenesten jeg hadde lasta ned var ikke satt på auto. Vips var 2-3000 smser borte. I tillegg sliter telefonen mye med bokstav/tegn og stor/liten bokstav. Dette gjelder kun ved bruk av tastaturet.

 

Det ble vel fikset i 1.84 otaen om jeg ikke husker helt feil. Det er iallefall borte i 2.3.3 som kommer ut i sånn q2 engang (snart altså). Du burde kanskje roote telefonen din hvis du vil slippe alt det der. CyanogenMod 7 + DesireZ er bare konge.

Lenke til kommentar

Gode nyheter må jeg innrømme! Håper bare ikke at de bruker så lang tid per oppdatering at det kun blir 2 stk på 18 mnd...

Det betyr da ikke så mye, eneste som betyr noe er at når den 18'ende måneden går ut så har eg den nyeste software på min mobil.

 

Hvis da produsenten bruker lang tid på å klargjøre en oppdatering, kan det bety at du ikke sitter med nyeste oppdatering når de 18 månedene har gått ut. Du har kanskje nylig fått oppgradert til en eldre versjon..

Lenke til kommentar

Gode nyheter må jeg innrømme! Håper bare ikke at de bruker så lang tid per oppdatering at det kun blir 2 stk på 18 mnd...

Det betyr da ikke så mye, eneste som betyr noe er at når den 18'ende måneden går ut så har eg den nyeste software på min mobil.

 

Hvis da produsenten bruker lang tid på å klargjøre en oppdatering, kan det bety at du ikke sitter med nyeste oppdatering når de 18 månedene har gått ut. Du har kanskje nylig fått oppgradert til en eldre versjon..

Eg skriver jo at eg vil ha den nyeste når "garantien" går ut. Da er jo din neste setning en ikke aktuell problemstilling.

Lenke til kommentar

Eg skriver jo at eg vil ha den nyeste når "garantien" går ut. Da er jo din neste setning en ikke aktuell problemstilling.

 

Garantien sier vel bare at det vil bli utviklet oppdateringer i 18 mnd etter lansering (vil jeg tro) Hvis da det kommer en ny versjon av Android 1 mnd før de 18 mnd, så vil dermed ikke produsenten ha tid til å klargjøre den til din telefon og derfor vil heller ikke telefonen bli prioritert/utviklet.

 

Går iallefall ut i fra dette, om det viser seg at det er feil er det jo fantastisk! =)

 

 

EDIT: Dobbelt så mye er ikke dobbelt så bra!

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Eg skriver jo at eg vil ha den nyeste når "garantien" går ut. Da er jo din neste setning en ikke aktuell problemstilling.

 

Garantien sier vel bare at det vil bli utviklet oppdateringer i 18 mnd etter lansering (vil jeg tro) Hvis da det kommer en ny versjon av Android 1 mnd før de 18 mnd, så vil dermed ikke produsenten ha tid til å klargjøre den til din telefon og derfor vil heller ikke telefonen bli prioritert/utviklet.

 

Går iallefall ut i fra dette, om det viser seg at det er feil er det jo fantastisk! =)

 

Ja nå har ikke eg uttalt meg så veldig mye om hva eg tror garantien går ut på.

 

Eg skreiv bare som svar til ditt innlegg der du bekymrer deg for tiden under de 18 månedene. Selvsagt håper eg og at alle oppdateringer kommer så fort som mulig, men det viktigste for meg er at mobilen "varer" så lenge som mulig, da eg er blitt noget eldre enn 14 og ikke bytter mobil ettersom hvilken vindretning vi har :p

 

Vil at min skal ha nyest mulig software hele tiden. Da er dette en god nyhet. Og eg vil tro at dette initiativet bunner litt i den siste tids overskrifter om hvor trege produsentene er å oppdatere.

 

Nå vil uansett neppe android komme med 17 oppdateringer i uken fremover heller, så problemet slik det har vært f.eks med SE og HTC Desire der det går vinter og vår før oppdateringene kommer vil være mindre fremover vil eg tro.

 

Har lest denne nyheten flere steder og det nevnes at løftet gjelder kun dersom telefonens hardware er kompatibel med nyere Android versjoner, noe som vil utelukke low-end modeller. Kan det stemme?

Det sier seg da selv. De kan jo ikke lage software som hardware ikke kan støtte....

Lenke til kommentar

Har lest denne nyheten flere steder og det nevnes at løftet gjelder kun dersom telefonens hardware er kompatibel med nyere Android versjoner, noe som vil utelukke low-end modeller. Kan det stemme?

Det sier seg da selv. De kan jo ikke lage software som hardware ikke kan støtte....

Jo, ved å deaktivere de funksjonene som ikke er støttet.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...