Gå til innhold

Sniktitt: Rage (Mac, PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser fram til Rage. Settingen er kanskje ikke spesielt original, men er resten kvalitet fra ende til annen gjør det kanskje ikke noe? Hvis bilkjøringselementet er mindre enn man skulle tro, gjør ikke det meg noe, siden jeg ikke er så interessert i bilkjøring. Skjønner fortsatt ikke helt hvor åpent/fritt spillet er.. Er det f.eks. lagt opp som Borderlands, med store "sentrale" områder og flere nærliggende mindre områder hvor man kan bevege som man vil og legge opp en liste med oppdrag som man tar i ro og mak? Eller blir man mer holdt i hånda og mer eller mindre sendt fra sted til sted?

 

Synd med multiplayer-delen. Det er riktignok litt interessant med to vidt forskjellige moduser, men det hjelper liksom ikke når ingen av dem høres noe interessante ut for min del.. Men det går kanskje an å håpe at de har noe mer opp i ermet etterhvert.

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

Sitat: "Det er ingen hemmelighet at dette antageligvis er det største og mest kreative steget de Texas-baserte utviklerne har tatt på en stund. Kanskje noen gang. Nå har du blant annet oppdragsgivere å forholde deg til, i tillegg til ting som ulike typer ammunisjon og et inventarsystem. Det er langt ifra et rollespill, men inspirasjonen er glassklar."

 

Eh.. - S.T.A.L.K.E.R?

Lenke til kommentar

"Mye tyder likevel på at dette kan bli et formidabelt skytespill om man går inn i det med et åpent sinn og er bevisst på at dette i bunn og grunn vil være et dypt skytespill i en (fantastisk gjennomført) setting."

 

Hvorfor er "Fantastisk gjennomført" skrevet i parantes?

 

Her har det rett og slett bare skjedd en glipp under en omskriving. Det stod tidligere postapokalyptisk før setting.

Lenke til kommentar

Dere ser ut til å være ett av få spillnettsteder som i forfriskende høy grad har beina plantet på jorden i forhold til Rage. Jeg tror det blir et bunnsolid og høyglanspolert skytespill, men litt krydder betyr ikke nødvendigvis revolusjon. Akkurat nå framstår egentlig Rage sin lette sjangerblanding som industristandard, snarere enn dristig. Skal man gi ut korridorskytere nå, må de være tungt skriptede, pseudo-militære affærer som skaper illusjonen av å ikke foregå i en korridor, med fokus på RPG-liknende permanent progresjon online. Med et hvilket som helst annet grunndesign må man gjøre "nye" ting, f.eks. de som Id pøser på med i Rage - postapokalyptisk setting, kjøring, rpg-dilldall som inventory, "quests", opplåsbare evner, også videre.

Lenke til kommentar

Vi foretok et intervju med spillets produsent som langt på nær bekrefter spekulasjonene dine. Han ble blant annet litt irritert da jeg spurte om hvorfor de hoppet på postapokalypse-toget, da settingen i aller høyeste grad er ment å være sekundær. Dette er et skytespill på id-vis, også har de forsøkt å pakke det inn i et mer markedsaktuell format.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...