Gå til innhold

Du kan forme det neste Fable (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg deltok i undersøkelsen, men det må mer til enn et spørreskjema for å få serien på rett spor igjen. Jeg likte Fable III meget godt, men det var slett ikke perfekt.

 

- Det sosiale aspektet ved spillet trenger en skikkelig oppussing. Det holder ikke lenger å bare prompe på NPC-ene. Et dialogsystem type Zelda eller The Elder Scrolls kombinert med Fable III's interaksjoner hadde ikke vært å forakte.

 

- Det er flott at man kan gifte seg med nesten hvem som helst i Albion, men jeg savner samtidig å kunne stifte bekjentskap med interessante personligheter. For min del hadde jeg likt det bedre om det eksisterende konseptet hadde blitt droppet til fordel for f. eks 10 forskjellige ekteskapskandidater der alle hadde en spennende historie å fortelle.

 

- Fable III la mindre vekt på utforskning og hemmeligheter enn Fable II. I Fable II fantes det for eksempel bygninger som åpnet opp sidequests dersom man kjøpte dem. Jeg husker også at jeg kom over en hemmelig hule ved å hoppe over et av gelenderne på tårnet til trollmannen. Slike overraskelser var det lite av i Fable III, så jeg håper at Lionhead fokuserer mer på slike ting i Fable IV.

 

- Fable III var fullt av glitcher og merkelige UI-valg, men her regner jeg med at Lionhead er klar over hva de gjorde feil.

 

Gameplaymessig synes jeg at de har gjort mye riktig: Guild Sanctuary, weapon/location morping, hunden, brødsmulesporet og ikke minst alle valgmulighetene. Kampsystemet for avstandsvåpen trenger strammere kontroller, men ellers synes jeg at det er underholdende å slåss mot hobbes, hollow men og banditter. Om de kan fikse på ankepunktene mine og samtidig diske opp med en underholdende historie så tror jeg at Fable IV kan bli et kjempebra spill.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Får håper gamere har mer vett i skallen en molyneux. Den karen burde ikke få lov å touche et spill til i sitt liv etter fiaskoen Fable III. Et flott RPG spill kjørt i grusen for å hente inn gamere som ikke klarer å håndtere de simpleste RPG elementer. Sørgelig og skammelig samtidig.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

helt enig lavizh.....de bør få ut fingern å få spillet ut til PC før dem begynner med neste spill i serien....da sjefdevelopern lover at fable 3 skulle komme ut på PC

 

syns det er helt på trynet at spillprodusentene får lov til å drive på som dem gjør med å lansere såkalte Multiplatform spill som egentlig ender opp med å være singelplatform pga dem utsetter PC versjonen med enten 6 mnd eller relaser den full av bugs og uspillbar

 

begynner å bli lei av at produsentene utsetter PC spilltitler som lanseres til konsoll også. Så ender man med at PC delen ikke blir sluppet lenge etter når venner og kjente har spillt seg lei på konsollversjonen

 

Når skal dem skjønne at å lage spillene først til PC og så "dumme" spillet ned til konsoll er en bedre metode og da ender både PC og konsoll-folka opp fornøyde

 

 

TLDR: ser heller at dem utsetter release av et spill til de har alle platfomene produsenten annonserer at de skal lansere et spill til enn at det lanserer en platform tidlig for så at de andre platformene blir forskyvet(verste fall ikke lansert i det hele og det store. Noe som jeg begynner å frykte med tanke på spill som for eksempel Assassins Creed Brotherhood og Fable III til PC)

Endret av Ra1dMaX
Lenke til kommentar

Jeg var fornøyd med både Fable 1 og 2, men 3ern derimot var en gedigen skuffelse. Rollespillelementene er så godt som borte, og det er stort sett bare "følg brodsmølene fra a til å og buttonmash ned motstanderne".

Det jeg ønsker å se i Fable 4 er:

1. Høyere/flere vanskelighetsgrad(er) - Kan vel knapt huske å ha spillt et enklere spill enn Fable 3.

2. Reinnfør rollespillelementer, dvs dialog, skilltrees, loot, osv.

3. Mindre ting som holder deg i handa, som feks brødsmulene.. Et annet eksempel er "demon-dørene". I tidligere Fable spill skapte de en fin utfordring, mens i Fable 3 forteller de deg så godt som direkte hva som kreves.. Vær så snill, la spilleren tenke selv i enkelte situasjoner.

Endret av eivindg1
Lenke til kommentar

Hei. Dette er mitt første innlegg på gamer.no. Jeg synes at gamer.no har et utrolig bra forum, derfor ville jeg bli medlem :p

 

Og så over til poenget mitt... Hovedgrunnen til at jeg spilte gjennom Fable 3 er den fantastiske humoren. Resten synes jeg ikke var så veldig bra... Likte mye bedre eneren med tanke på rollespill elementene.

 

Jeg er enig med Leflus om forbedringsmulighetene, men jeg håper de holder på humoren :)

Lenke til kommentar

Hvis "accessability", ordet de så fint brukte i steden for "enkelt for nybegynnere og utrolig irriterende for vanlige folk" kommer høyt opp, dør jeg.

 

Hvis Moleynux fortsatt har det for seg at gamere heller vil bruke halvannet minutt på å løpe frem og tilbake i et rom for å save, enn bare å få opp en pause-meny og gjøre det derfra, mister jeg håpet for Fable totalt. For ikke å snakke om hvordan det fører til nesten ingen klær da menyer mangler fullstendig, dårligere muligheter for å velge hvordan de skal sitte sammen, og generelt gjør alt mye mer komplisert, men samtidig mer simpelt. Litt som Vista, i grunn.

Lenke til kommentar

I likehet med BionicPanda spilte jeg vel først og fremst gjennom 3'ern for humorens skyld. De legger riktignok til en del gimmicks jeg kan sette pris på, men manglene ellers ødelegger altfor mye.

Det var det originale Fable som fikk meg hekta på RPGer i første omgang, så franchisen har fremdeles en spesiell plass hos meg, men kjenner tålmodigheten med Lionhead er i ferd med å bli ganske tynnslitt.

Lenke til kommentar

Rimelig talentløs survey. De kunne klart seg med å ha 3-5 punkter fra f.eks. sterkt uenig til veldig enig og la deg bruke dem flere ganger. Det er ganske mange av punktene på den listen som kvalifiserer til absolutt "least important" for min del, et par ting er middels viktig, mens noe er viktig og burde definere Fable-serien.

 

Også stiller de litt feil spørsmål. I den undersøkelsen kan jeg ikke poengtere at klær og rustninger som noe utelukkende kosmetisk er en dårlig idé.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg syns 3'ern var relativt halveis. Veldig mangel på interessante våpen,klær og utfordring. selvfølgelig kult at våpene shape'a seg etter bruk, men hadde du hadt pinnen fra eneren tror jeg jaggu du hadde klart deg helt fint. Syns forøverig det var kjipt at skaperen av det nye map systemet dems ikke var selv kritisk nok til å tenkte "hm, for no dritt jeg har lagd" også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...