Gå til innhold

Anmeldelse: Bayonetta (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin anmeldelse, men tror ikke at jeg kommer til å investere i den før det blir billigere, har ikke noe hastverk for å spille det. Hadde vært greit å vite hvordan ps3 versjonen er til sammenligning kanskje? Hørt at det kan være frustrende mye loading i forhold til xbox 360 versjonen. Har begge consoler men foretrekker de fleste spill på ps3 allikevel så hadde vært greit å vite hvor store de problemene faktisk er.

Lenke til kommentar

Fin anmeldelse, men tror ikke at jeg kommer til å investere i den før det blir billigere, har ikke noe hastverk for å spille det. Hadde vært greit å vite hvordan ps3 versjonen er til sammenligning kanskje? Hørt at det kan være frustrende mye loading i forhold til xbox 360 versjonen. Har begge consoler men foretrekker de fleste spill på ps3 allikevel så hadde vært greit å vite hvor store de problemene faktisk er.

 

I love Bayonetta -- just look at my review of the 360 version for proof. But Bayonetta on the PS3 is a whole different beast.

 

The PS3 version has a lot of problems, primary among them being the excessive slowdown and loading. During certain scenes of high action, Bayonetta can slow down dramatically, enough to affect the gameplay experience. I can usually tolerate that sort of issue to an extent, but the loading problems are simply unacceptable.

 

Fra en av anmelderne til IGN.com, flere mener også at kontrollene er mye svakere på PS3.

Porten er faktisk så dårlig at SEGA som sto for portingen beklaget den dårlige jobben i et intervju med Famitsu så vidt jeg husker.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Finfin anmeldelse! Jeg har aldri vært noen fan av denne sjangeren, med de siste avsnittene på side 1 gjorde meg oppriktig interessert i dette. Har sett noen videoer også, og det ser ut til å være et vannvittig tempo, med en musikk som passer godt inn på en litt.. rar måte. Får vel prøve det hos en venn før jeg gjør meg opp noen mening, men et godt innblikk var det! :)

Lenke til kommentar

PlayStation 3-versjonen av Bayonetta er en port av Xbox 360-versjonen, meg bekjent, noe som kan forklare de tilsynelatende absurde forskjellene i ytelse.

 

Seriøst? Makan til latskap og lyst på easy-money...

Da blir det definitivt ikke et kjøpt for meg...Har nok av annet å spille på ps3'en og en wii på toppen av det hele... De utviklerne får ikke en krone av meg..

Lenke til kommentar

Jeg har lest mye forskjellig i head-to-head tester av multiplatformspill, men dette var rimelig ekstremt:

 

Bayonetta kicks off with a level called the Falling Clock Tower, a name which only provides a very basic description of the sheer visual majesty to which you are witness. If you've played it in the 360 demo, you'll know that it's very, very special (though it's even better in the full game). It is also completely missing from the respective PS3 sampler, and looking at the final release, it is not difficult to see why. Frame-rate is often running at half the speed of the 360 version and the performance impact, combined with the sheer amount of stuff going on, essentially makes the PS3 version more confusing than playable: you're starved of visual feedback.

 

While the Falling Clock Tower is one of the worst-performing sections of the PS3 code, it doesn't end there. Throughout the game the gap in performance is colossal, and pretty much unprecedented.

 

 

 

Wow. Rart at noe slikt passerer QA.

Endret av Alpha
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot litt venting i loading screen så lenge det går glatt ellers.Jeg skal uansett kjöpe det selv om anmelderne sier negativt på ps3'n,demon var helt konge,trur jeg har spilt demon 30+ ellerno for og mestre både bodyblows og guns og sword för selve spillet kommer så jeg mer en forberedt enne og väre helt nybegynner uten og testet ut komboer osv.

 

Skal se om jeg kan få kjöpt det idag,det og darksiders. Siden releasen er imorra,så har de spillet inne idag,pga de må prise det og legge det som inventar.

Lenke til kommentar

Nå kjører vel spillet jevnt over på under halvparten av frameraten til 360-versjonen så det er ikke akkurat små forskjeller vi snakker om her. Og loading fordi du har satt spillet på pause?! Spillet kan vel fortsatt være noenlunde greit sammenlignet med det andre som er der ute så om du bare har en PS3 er det vel ikke så mye annet å gjøre. Men teit at det er en mye bedre versjon der ute til 360 som i tillegg koster det samme.

Lenke til kommentar

Anmelderen nevnte ingenting om poengsystemet i spillet, det er rart siden det (imo uanz) er en ganske stor del av combatsystemet. Men går bra, kan forklare det jeg.

 

Du får en medalje etter hver kamp. Denne medaljen er enten i stein, bronse, sølv, gull, platina eller ren platina (stein er dårligst, ren platina er best). Kvaliteten på medaljen du får er bestemt ut i fra hvor bra du gjorde det i kampen. Dette bestemmes av tre faktorer: combopoints, tid og hvor mye skade du tok. Du får en medalje i hver av disse tingene, og medaljen du får for kampen har snittkvaliteten på de tre (med unntak av ren platina, som du bare får hvis du får platinamedaljer i alle tre kategorier). Kvaliteten på medaljen du får på slutten av hvert nivå er snittet av alle medaljene fra alle kampene på levelen.

Hvis du har dødd (og valgt continue) får du et rødt hodeskalle på sluttskjermen til nivået. Har du brukt et item får du en halv hodeskalle. Jeg vet ikke nøyaktig hvor mye disse trekker ned kvaliteten på medaljen du får, men de trekker ned _mye_.

 

Angående anmelder sitt syn på helsesystemet...

Jeg vet ikke om du døde noen gang (det virker som du gjorde det et par ganger), men du fikk med deg at når du dør, så kan du velge å fortsette? Da starter du rett før kampen du døde i med full helse. Velger du å gjøre dette har det ingenting å si for gameplayet, bare sluttresultatet for nivået. Så det er jo ikke noe problem så lenge du ikke bryr deg om sluttresultatet. Og hvis du gjør det burde du ikke bruke items uansett.

Mister du helse i en kamp trekker dette ned kvaliteten på medaljen du får. Bruker du items/dør trekker dette også ned kvaliteten på medaljen du får. Gjør du det bra får du mer poeng, gjør du det dårlig får du mindre, klarer du det ikke finnes det både Easy og Very Easy som du kan bytte til. Jeg ser ikke hvorfor det skal være et problem at helsesystemet ikke fører til at spilleren aldri dør.

 

Fakta om Witch Time:

Fungerer ikke mot noen type slemminger. Det er vel to eller tre som du ikke møter før sent i spillet. Disse ligner mye, men er ikke "helt like" på slemminger du har møtt før.

Det fungerer heller ikke når det av en eller annen grunn er aktivt på omgivelsene rundt deg. Du kan ikke aktivere det dobbelt. (Eksempel: Kampen i ch1 rett etter cutscenen hvor du sitter i bilen med Enzo).

Det fungerer ikke i det hele tatt på den høyeste vanskelighetsgraden (Non-Stop Infinite Climax).

Kan aktiveres uten å dodge angrep i siste liten med Bracelet Of Time.

 

Ting anmelderen ikke har nevnt noe om:

Magien Bayonetta kan bruke i combat (blant annet torture combos).

Det store, fine utvalget av forskjellige våpen.

Det veldig enkle crafting systemet som man kan lage items (inkl. hp pots!) med.

Poengsystemet.

De forskjellige vanskelighetsgradene.

 

(Beklager dårlig oppbygning på posten).

tl;dr: Hei. Jeg har rundet spillet på Normal og Hard og synes denne anmeldelsen er mangelfull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...