Gå til innhold

Demo: Left 4 Dead 2 (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Left 4 Dead var et billig eksperiment for å se om det fremdeles var en interesse for spill som i stor grad baserte seg på co-op - Left 4 Dead 2 er satsingen de kunne tillate seg etter at det første L4D ble en sleeper hit. Om nå L4D2 har like lite innhold som det første spillet (jeg håper inderlig ikke det er tilfelle) tar jeg feil, og Valve har bare tatt en EA.

Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt helt enig i at det er veldig lite nytt. De nye våpenene er sikkert morsomme, men det virker ikke som om det gjør så stor forskjell, er vel bare mer eller mindre alternativer til de gamle våpenene. Meleévåpen er jo nytt da, men er jo ikke en enorm nyhet.

 

Personlig velger jeg å se på det som en stor map pack, er jo veldig mye nytt innhold, mye mer enn en kan forvente at et selskap skal kunne utgi gratis.

Lenke til kommentar

Valve skal ha ros for dette. Prøvde nettopp demoen på xbox over internett, og det er utrolig vanskelig! Vanskeligsgraden har steget et par hakk, ja. Jeg var selv først tvilsom til L4D2, og tenkte på det som "melking", men nå er jeg totalt uenig.

 

Til forskjell fra forrige spills 6 hovedvåpen, har vi nå de gamle og de nye våpnene. Man kan velge om man vil bruke pistol eller nærkampsvåpen, og valget er faktisk ikke så lett; av nærkampvåpnene var det steikepanna som jeg syntes, i demoen, var best. Pistolen gikk lett over de andre. Det å gjennopplive spillere er jo fantastisk, der ligger de dau, og du kommer med strømapparet og gir nytt mot.

 

Husker selv jeg ble utrolig lei av våpnene i 1-ern etterhvert, men her har du et helt arsenal. Leter du godt nok finner du kansje en Deagle, som jeg gjor. Tenk deg, den kraftige pistolen med evig skudd :).

 

Hovedgrunnene, synes jeg, til å kjøpe spillet, er: Stort våpenarsenal, nye bosser ( irriterende når det kommer tank og hunter samtidig ) , fantastisk co-oop, og deilige baner.

 

Og når det i tillegg kommer mer innhold til begge spillene; hvorfor skal man klage? :)

Endret av PcAj
Lenke til kommentar

Left 4 Dead var et billig eksperiment for å se om det fremdeles var en interesse for spill som i stor grad baserte seg på co-op - Left 4 Dead 2 er satsingen de kunne tillate seg etter at det første L4D ble en sleeper hit. Om nå L4D2 har like lite innhold som det første spillet (jeg håper inderlig ikke det er tilfelle) tar jeg feil, og Valve har bare tatt en EA.

 

Det er overraskende mye innhold faktisk. Lassevis av våpen, både meleevåpen og skytevåpen. 5 kampanjer, et litt vanskeligere spill (fler zombier per kampanje som i tillegg tåler mer), et lengre spill med 5 fulle kampanjer, 4 nye overlevende som utvikler seg i forhold til hverandre. Det er fortsatt ingen historie i Left 4 Dead 2, men man vil finne en utvikling av forholdet de fire i mellom om man går fra første til siste kampanje. Fler nye items som adrenalinsprøyter og defibrilator, fler fiender - uvanlige vanlige og special infected, og nå som vi har fått dagslys har Heksa begynt å vandre rundt til fordel for å sitte rolig på ett sted. Nye måter å ha crescendoevents på. Ikke lenger bare å befinne seg innenfor ett område i en gitt tidsramme, men nå må man blandt annet løpe over en bro før den kollapser eller komme seg til en alarm for å slå den av før man blir overkjørt av zombier - den man finner i demoen.

 

Ny AI Director som bestemmer været, hvordan banen skal se ut og selvfølgelig som før hvor items og hyppigheten på special infected og hvor de kommer. Har også lest at Director bestemmer tiden på dagen, men jeg vet ikke om dette stemmer.

Det er også laget en ny spillmodus kalt "Scavenger", hvor de overlevende må finne besninkanner og fylle en genereator før tiden går ut eller livet deres blir borte. Ser utrolig intens ut.

 

Mulig AltF4 blir sur på meg nå, men jeg syns det var unødvendig å lage et helt nytt Left 4 Dead med tanke på hvor lite innhold det var i spillet som faktisk var nytt.

 

 

Syns videoen beskriver hva jeg syns om LFD2.

Nå skal jeg slutte å disse LFD2 smile.gif

 

Med tanke på at de som ha laget den filmen nok vet like lite som oss om hva som faktisk er i Left 4 Dead 2 så ser jeg ikke helt hvor matnyttig den er. Og hvis de i tilfellet vet akkurat mengden på nyheter og ting som har blitt forbedret i forhold til det første spillet så snakker de i tilfellet mot bedre vitende.

Anser det jeg vet om spillet som forholdsvis håndfast, og det er en ganske lang liste med utvidelser.

 

Og for å kommentere artikkelen: Left 4 Dead 2 har vært ute til salg ganske lenge på Steam.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Men hey, man får jo til å med granatkaster i fullversjonen... B)

 

Som nevnt, det er ikke mulig å lage det L4D2 er ved og modde L4D...

L4D2 fremstår som et nytt, finpusset spill som byr på mye nytt over L4D...

 

Et lass med nye skytevåpen inkl. Desert Eagle

Et lass med MORSOMME melee våpen inkl MOTORSAG

100% nye baner med nye tema og kontakt med "verden utenfor"

ca 7-9? nye uncommons og spesial infected.

Ny director 2.0 som lager helvette for oss.

Flere spill-moduser, enda en ny vanskelighetsgrad over expert

Nye spillkarakterer, nye dialoger, ny musikk, nye infected..

 

Det eneste som ER likt er, spillmekanismen, 4 overlevende som må kjempe seg frem. Idiot Boter, og irriterende server matchint (ping)...

 

Det måtte bli et eget spill, nedturen og grunnen til at "vi" syter er at den kommer for tett på L4D1 (1år) som er for nærme for et coop...

Lenke til kommentar

Ærlig talt likte jeg en'ern bedre. Har ikke samme feelingen som det jeg forventer når jeg ser en zombie film eller, i denne settingen, et spill.

 

Bruker som oftest å være mørke, mer ulm enn det jeg har på følelsen L4D2 gir. Ikke full av farger og .. ja, lyden har forandret seg litt til det mer forvirrende. Kan ikke helt sette fingeren på det enda.

Endret av Colossus
Lenke til kommentar

Til tross for at jeg er en ihugga zombie fantast, så spillt jeg aldri L4D1. Men siden demoen til l4d2 kom ut bestemte jeg meg til for at hey, let's give it a go...

 

Og det var faktisk overraskende morro. Selv med et kort lite brett er det alltid spennende å traske avgårde som en av de overlevende og ha nye metoder og preferanser og ta ut de døde på. Og jeg mistenker at siden jeg aldri tok i det første spillet, er det kanskje også lettere for meg å akseptere en 2?

Lenke til kommentar

Demoen var mildt sagt ekstremt skuffende og gørrkjedelig. Mer av det samme men uten den småcreepy stemningen... Her handler kun å løpe og å plaffe ned, strategi er mer fraværende enn i eneren.

 

Det er dog noen små nyheter som bare understreker hvor ensformig det første L4D egentlig er og at det var sårt behov for å oppdatere det første spillet i stede for å slenge en altfor lik og uinteressant "oppfølger".

 

F U Valve!

Det er utrolig trist å se gårsdagens beste spillutvikler og distribusjonssystem forsøke å rævkjøre folk gang på gang siden tidlig i fjor.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva folk sutrer over :blink:

Selv synes jeg Left 4 Dead 2 var kongebra! Jeg må inrømme at jeg likte de gamle "overleverne" bedre, og samme med "settingen" I kampanjene :rolleyes: Det lille som var av horror stemning forsvant liksom i toer'n. Men ellers, er det topp! Dessuten har vi jo bare prøvd en liten demo enda.

Lenke til kommentar

Spilt det i et par dager nå og elsker det...testet både X360 og Pc versjonen og begge ser og er skikkelig bra synes jeg.

 

Men å spille dette på konsoll ble egentlig bare å vifte med våpnet rundt på skjermen da en umulig kan sikte seg inn på fks hode. Det er kun flaks eller om zombiene er rett opp i tryne ditt du kan sikte deg inn...om du i det hele tatt har tid.

 

Så nei dette er et pc spill for min del da ting skjer så fort at en i min bok MÅ ha presisjonen og farten en får med mus og tastatur.

Lenke til kommentar

Har begynt å laste ned, men vet no nesten ikke om det er noe vits, da de kommer til å finne flere bugs de vil fixe så man må laste ned filer om igjen flere ganger før release... (skjedde på demoen) :rolleyes:

Neida..

 

Angående den fraværende creapy stemningen... Ikke tro alle kampanjene i 2'ern foregår i dagslys... Denne er nok den eneste... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...