Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal også ha Løvenes Konge og Star Wars-filmene på bluray. Fikk akkurat LotR-settet med de utvidede versjonene i posten.

 

Har selv vært hos NAV, jeg hater de enda som pesten. Skulle gjerne likt å se hva sol skjedde om jeg behandlet unga på jobben slik NAV behandler sine brukere. Eller forresten, jeg er glad i jobben min. Vil ikke miste den.

 

Jeg er veldig glad for at vi har et slikt system i Norge, og jeg forstår også godt at de har et strengt regelverk. Problemet er rasstappene som sitter der som ansikt utad, det er de som burde strammes opp.

 

Regelverket er ikke strengt, det er blant de minst byråkratiske og mest generøse i Europa. Man kan godt være misfornøyd, men lykke til med å finne noe bedre et annet sted. Nordmenn må rett og slett skru ned forventningene til det offentlige betydelig, for det er ikke noe sted i verden det fungerer slik som de forventer.

 

Når det gjelder holdningen til de ansatte så har du nok helt rett, spesielt hvis dette er snakk om et lokalkontor. Problemet er at man blir utrolig blasert og mannevond av å jobbe i NAV, for man må konstant nikke og smile til voksne folk som oppfører seg som bortskjemte drittunger. Du er jo åpenbart en veloppdragen fyr, men du må ha i bakhodet at den saksbehandleren du møter kanskje har taklet hundre idioter før du kom. Jeg blir skjelt ut når jeg foreslår til brukere som ikke har krav på ytelser at de skal gå på sosialen hvis de mangler penger, og fra folk som mener at de har krav på en ytelse bare fordi de vet om noen innvandrere som får noe ("jeg er jo norsk!"). Det er selvfølgelig synd når det går utover sympatiske mennesker som bare skal ha behandlet en helt kurant sak, men hva skal man gjøre?

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...