Gå til innhold

Nye sider knyttes til Diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Som ledd i at vi er blitt nytt mediehus, arbeides det med å samle artikkeldiskusjonen på Diskusjon.no. Som flere av dere sikkert har merket har det kommet en bråte nye tråder, eksempelvis tilknyttet Mobilen.no.

 

Beklageligvis fikk vi ikke gitt dere beskjed i forkant. Vi har ikke nøyaktig dato for når resten av sidene kommer, og beklager de ulempene det medfører (siste 24 timer som kan bli overfylt i en kortere periode).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er heller ikke fornøyd med hvordan dette plutselig blir gjort uten rådføring eller varsling.

 

Siterer en e-post jeg sendte internt tidligere idag og legger til noen ekstra ord.

Først og fremst er jeg enig i at det er brukervennlig å bruke en i stedet for to brukere for å diskutere alle artiklene til en side, men la meg få presisere at jeg ikke ser det store behovet for å diskutere så altfor mange gamle saker tre år etter de er publisert. Da finner jeg det langt mer interessant å lese kommentarene som folk skrev for tre år siden, tildels sammenlignbart med hvordan du selv ønsker at dine barn skal kunne lese alle de tankene faren dems en gang hadde når de blir voksne.

 

La meg ta et eksempel; for noen uker siden søkte jeg på Google etter noe jeg hadde lest for noen år tilbake. Google brakte meg til Gamer.no. Jeg ønsket i den anledning å se kommentarene folk skrev den gangen, men det lot seg da ikke gjøre siden artikkelen var fra før splittelsen.

 

Det at jeg ikke kunne kommentere artikkelen var ikke det som plaget meg, det som plaget meg var at jeg deretter ble nødt til å finne den samme saken på Spillverket og dermed lese kommentarene på Diskusjon.no.

 

Hvordan jeg mener det burde bli gjort? Vel, personlig er jeg for en sammenslåing av foraene - så kunne vi heller fått det på den måten. Selv om man slår sammen foraene betyr jo ikke det at man automatisk skal hindre brukere fra å fortsatt bruke det opprinnelige Innlegg.no om det er slik de ønsker det - det er da vel mulig å få både og i dette tilfellet - mener jeg.

 

I tillegg ser jeg deg stadig skrive om 90-9-1 forholdet Dotten. Hvor det er noe slikt som at 90% bare leser innhold, 9% bidrar og 1% bidrar svært aktivt. Det må da være langt viktigere tenker jeg å derfor legge til rette for den store majoriteten som kun leser innholdet og ikke er spesielt interresert i hvorvidt en artikkel fortsatt er åpen for diskusjon tre år etterpå eller ei. Og som jeg har vært inne på tidligere finner jeg det svært lite sannsynlig at selv noen blant de resterende 10% er veldig ivrige etter å kommentere den store majoriteten av eldre nyheter.

 

Jeg sier ikke at jeg synes man ikke skal kunne kommentere eldre artikler, men finner det rett og slett meningsløst å opprette tusenvis av "tomme tråder" uten de opprinnelige kommentarene, da er det slik jeg ser det nesten like greit å ikke gjøre det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kan dere skjule disse artiklene fra siste 24 timer ihvertfall?

 

At siste 24 timer unnlater å hente inn artikler akkurat fra de kategoriene i prosessen, ville vært fint ja. Det får være opp til drift, dette kom litt brått på oss admins, derfor dere ikke ble underrettet i forkant. Kanskje de gjør det litt annerledes for de kommende sidene, det får resurser og annet avgjøre.

 

Vi er i det store og hele fornøyd med at enda mer diskusjon samles hos oss, og selv om vi gjerne skulle sett innleggene også funnet sted over her, anses det som mer brukervennlig at man kan diskutere også gamle artikler med sin Diskusjon.no-konto og ikke bare de nye.

Lenke til kommentar

Eg bruker "Siste 24 timer" ofte, og funksjonen har vært ødelagt siden i går formiddag. Håpløst. Enda mer irriterende er at prosessen nå har startet igjen nå som eg trodde den var ferdig.

 

Eg ser verdien i å inkludere mobilen.no i diskusjonsforumet, men eg ser overhode ikke verdien i å opprette TOMME tråder for 3-4 års(eller eldre) gamle artikler. Hadde i det minste trådene hatt noe innhold så hadde det vært en ting, men de er faktisk TOMME. Bortkastet bruk av bytes.

Lenke til kommentar

Verdien er vel subjektiv. Vi kunne selvsagt satt en fradato for å sile ut de eldste sakene. Men når de en gang er på plass så spiller det jo ingen rolle hvor mange tråder det er. Det er en midlertidig pine dette. Men jeg skulle ønske vi kunne varslet om det på forhånd.

 

Geir :)

Det hadde nok vært like irriterende uansett, så ikke ta så tungt på det :)

 

For min del blir det nok mer fokus på "mine" underforumer så lenge.

Lenke til kommentar

Hvordan jeg mener det burde bli gjort? Vel, personlig er jeg for en sammenslåing av foraene - så kunne vi heller fått det på den måten. Selv om man slår sammen foraene betyr jo ikke det at man automatisk skal hindre brukere fra å fortsatt bruke det opprinnelige Innlegg.no om det er slik de ønsker det - det er da vel mulig å få både og i dette tilfellet - mener jeg.

 

 

Man skal være forsiktig med å ta for gitt at bidragsytere aksepterer at deres bidrag flyttes rundt etter våre ønsker. De er gitt i den tro de blir vist på Innlegg.no, ikke Diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Godt poeng, men de har samtidig akseptert at det kan vises gjennom mobilen.no. Da kunne man i det minste lenket og embeddet den tidligere diskusjonen i artiklene og lenket til den gamle diskusjonstråden i starten av den. Det jeg er svært frustrert over er at de tidligere bidragene til artikkeldiskusjonene nå er vanskelige å finne.

 

Hva med brukeren som kommer tilbake til en artikkel og er forundret over hvor alle de gode kommentarene tok veien? Skal ikke han bli tatt minst like godt vare på som de som av en eller annen grunn ønsker å kommenter saker som er noen måneder gammel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...