Gå til innhold

Nye sider knyttes til Diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt poeng, men de har samtidig akseptert at det kan vises gjennom mobilen.no. Da kunne man i det minste lenket og embeddet den tidligere diskusjonen i artiklene og lenket til den gamle diskusjonstråden i starten av den. Det jeg er svært frustrert over er at de tidligere bidragene til artikkeldiskusjonene nå er vanskelige å finne.

 

Mine forpliktelser er overfor brukerne av Diskusjon.no. Det er de jeg er opptatt av skal få mulighet til å kommentere. Ideelt sett alt på hele Internett, men vi får starte i det små ^_^

 

 

Hva med brukeren som kommer tilbake til en artikkel og er forundret over hvor alle de gode kommentarene tok veien? Skal ikke han bli tatt minst like godt vare på som de som av en eller annen grunn ønsker å kommenter saker som er noen måneder gammel?

 

Jeg håper nå og tror de ikke forsvinner fra Innlegg.no. Jeg hadde heller ikke sett negativt på om det kom en løsning for å få det over, innhold er som sagt det vi er interessert i og lever av. Men jeg er skeptisk til å ta oss for mye til rette, at vi skal ta og bruke bidrag akkurat til hva som passer oss tror jeg ikke vil bli godt mottatt.

 

Det er litt rot på forumet i et par dager, det er beklagelig og burde - i etterpåklokskapens ånd - være unngått. Derimot ser jeg det ikke som meningsløst at våre brukere får mulighet til å kommentere nyheter - de være seg fra 2005 eller 2011 :)

Lenke til kommentar

Det går bare nedover for hele nettverket, fullt av ikke-nyheter og generell dritt. Før i tiden (typ 2004, da jeg registrerte meg på forumet) var det faktisk interessante ting å lese, nå er det sjelden jeg så mye som gidder å sjekke forsiden til hardware.no.

Sitter med samme følelsen selv. Og dette får meg til å lure.

 

Var denne fusjonen kun tilsiktet å skvise ut konkurranse, eller hadde den noe vettugt for seg? Det virker som kvantitet går foran kvalitet. Det har det således gjort en stund, men etter at noen smarte herrer en sen fredagskveld på puben bestemte seg for at en sammenslåing vitterlig var en god idé har det blir helt ekstremt.

 

Håper ikke dette blir standarden for det nye nettverket. Om så, vil det få en kort varighet.

Lenke til kommentar
Hva med brukeren som kommer tilbake til en artikkel og er forundret over hvor alle de gode kommentarene tok veien? Skal ikke han bli tatt minst like godt vare på som de som av en eller annen grunn ønsker å kommenter saker som er noen måneder gammel?

Jeg håper nå og tror de ikke forsvinner fra Innlegg.no. Jeg hadde heller ikke sett negativt på om det kom en løsning for å få det over, innhold er som sagt det vi er interessert i og lever av. Men jeg er skeptisk til å ta oss for mye til rette, at vi skal ta og bruke bidrag akkurat til hva som passer oss tror jeg ikke vil bli godt mottatt.

 

Det er litt rot på forumet i et par dager, det er beklagelig og burde - i etterpåklokskapens ånd - være unngått. Derimot ser jeg det ikke som meningsløst at våre brukere får mulighet til å kommentere nyheter - de være seg fra 2005 eller 2011 :)

Problemet er tilgjengeligheten. Det er lite brukervennlig å "be" en leser om å finne ut av alt dette selv. Du kan ikke automatisk ta utgangspunkt i at enhver leser av de redaksjonelle sidene klarer å skille så godt mellom Diskusjon.no og Innlegg.no.

 

Det er ikke sikkert at Ola Nordmann skjønner dette om en måned, det eneste han var interessert i å se var om det var noen kommentarer på den gamle artikkelen han leser eller om de som var der tidligere fortsatt er der. Noe de nå ikke er.

 

Jeg vil ikke si at det er å ta seg for mye til rette å i det minste lenke til og embedde den opprinnelige diskusjonstråden når folk i utgangspunktet har akseptert å kommentere en av Mobilen.no sine artikler på deres sider. Som en bruker som aller mest leser er denne måten å opprette en hel haug med tomme og intetsigende tråder for gamle artikler helt feil vei å gå. Det virker ikke så gjennomtenkt.

 

Hvis jeg får valget mellom å lese innlegg eller å skrive ett faller valget definitivt på førstnevnte.

Lenke til kommentar

Sitter med samme følelsen selv. Og dette får meg til å lure.

 

Var denne fusjonen kun tilsiktet å skvise ut konkurranse, eller hadde den noe vettugt for seg? Det virker som kvantitet går foran kvalitet. Det har det således gjort en stund, men etter at noen smarte herrer en sen fredagskveld på puben bestemte seg for at en sammenslåing vitterlig var en god idé har det blir helt ekstremt.

 

Håper ikke dette blir standarden for det nye nettverket. Om så, vil det få en kort varighet.

 

Merkelig, jeg har opplevd flere i det siste som kommer bort til meg og nevner at de har merket bedre kvalitet etter sammenslåingen, og at det begynner å minne mer om gamle dager.

 

Nå har jeg ikke hatt tiden til å lese så mye selv i det siste, annet enn noen gode artikler av Dahl (som var veldig bra), men akkurat nå virker ting veldig positivt. Mye positiv stemning i kulissene, blitt kjent med flere nye mennesker som imponerer meg.

 

For forumets del, som for meg er det vesentlige, er det bare bra å knytte til seg ytterligere aktører. Forhåpentligvis kommer det noen positive og humørfylte bidrag til å veie opp for de mer negative og deprimerende. Det kan bli litt mange halvtomme kopper til tider på norske fora, og litt mindre livets lyse sider. :)

Lenke til kommentar

Disse artiklene fra mobilen ødelegger:

"Siste 24 timer" blir spammet ned fordi hver side inneholder 10-20 % artikler fra mobilen og "Ubesvarte tråder" er et kapittel for seg selv. Regner med diskusjon.no har oversikt over hvor mange som benytter de to linkene til å navigere seg videre inn på forumet (regner med det er en stor del av de innloggede brukerene). Dette ødelegger forumet/diskusjon.no for disse brukerene.

Lenke til kommentar

Som ledd i at vi er blitt nytt mediehus, arbeides det med å samle artikkeldiskusjonen på Diskusjon.no. Som flere av dere sikkert har merket har det kommet en bråte nye tråder, eksempelvis tilknyttet Mobilen.no.

 

Beklageligvis fikk vi ikke gitt dere beskjed i forkant. Vi har ikke nøyaktig dato for når resten av sidene kommer, og beklager de ulempene det medfører (siste 24 timer som kan bli overfylt i en kortere periode).

ere gjøre en stor bommert her. Hvorfor legge ut link til artiker som er 2-6 år gamle? Innholdet er totalt uinteressant (hvis det overhodet noensinne har vært inetressant). Artiklene det linkes til er fulle av feil i dagens verden. Her skulle det vært en grense for hvor gamle de kunne være, f.eks 3 måneder. Alt eldre er bullshit!

 

I tillegg at vi spammes ned. Hvorf,or ikke ta forummedlemmene seriøst?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det siste spørsmålet tipper jeg forumets ledelse stiller seg også, det er jo nevnt i tråden at de ikke fikk beskjed om det her.

 

Ofte tas sånne beslutninger om overføring av artikkelarkiv osv av driftere med nesa langt nedi driftland og som ikke vet hva et forum er. Men jeg veit ikke hva som har skjedd her :).

 

Synes uansett det er temmelig plagsomt, og det kunne fint vært løst ved å skjule aktuellt forum i hele helgen og så startet opp på mandag eller noe.

Lenke til kommentar

Eller rett og slett plassert disse nye artiklene (som jo er fra 2008) i en egen kategori. Samt fjernet de fra "Ubesvarte tråder". Det skulle ikke være noe problem.

 

Må si det er en god ordning. Her fletter man sammen Mobilen.no med Diskusjon.no, og det ender med at gammelt boss blir lagt inn i dette forumet. Yeya..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...