Gå til innhold

Ny Android til sommeren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skjønner jeg lite.

 

Android er bygd på Linux, ikke sant? Hva hadde skjedd om Linux hadde oppført seg på samme måte? "Nei, for å bruke Linux 2.6.39 så må du ha en 5 Ghz, 16x prosessorkjerne og tre LED-skjermer".

 

For hvert steg Android har tatt, så har de økt systemkravene, fra 1.6, til 2.1 til 2.2 og ihvertfall til 3.0. Android virker ikke engang til mobiler! Har Google sett på utviklingen til Pads og tenkt "Pads? Nice! Drit i mobilene, vi går for pads".

 

Dette er ikke Androids feil eller Googles feil, men gamle mobiler blir glemt. Jeg sitter fortsatt med HTC Hero 2.1, og jo, den virker, ingen problemer annet at den er treig (selv jeg innrømmer det, og jeg er ganske tolerant til slike ting), men Hero kommer aldri til å få 2.2 OTA-oppdatering. Jeg kan oppdatere den selv, men da mister jeg Sense. Og å fikle med mobilen min gjør jeg ikke med mindre jeg har en til...

 

La oss si at 2.4 kom ut, kunne jeg ha oppdatert? Klart, men da måtte jeg ha nedstrippa den så mye for det er ikke nok Mhz i Hero. Akkurat som gamle PCer må nøye seg med Win95 eller Linux med noe light X-greie.

 

Så, har Google lagd Android 3.0 til pads og i etterkant strippe det ned sånn at den passer til mobiler?

 

 

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg lite.

 

Android er bygd på Linux, ikke sant? Hva hadde skjedd om Linux hadde oppført seg på samme måte? "Nei, for å bruke Linux 2.6.39 så må du ha en 5 Ghz, 16x prosessorkjerne og tre LED-skjermer".

 

For hvert steg Android har tatt, så har de økt systemkravene, fra 1.6, til 2.1 til 2.2 og ihvertfall til 3.0. Android virker ikke engang til mobiler! Har Google sett på utviklingen til Pads og tenkt "Pads? Nice! Drit i mobilene, vi går for pads".

 

Dette er ikke Androids feil eller Googles feil, men gamle mobiler blir glemt. Jeg sitter fortsatt med HTC Hero 2.1, og jo, den virker, ingen problemer annet at den er treig (selv jeg innrømmer det, og jeg er ganske tolerant til slike ting), men Hero kommer aldri til å få 2.2 OTA-oppdatering. Jeg kan oppdatere den selv, men da mister jeg Sense. Og å fikle med mobilen min gjør jeg ikke med mindre jeg har en til...

 

La oss si at 2.4 kom ut, kunne jeg ha oppdatert? Klart, men da måtte jeg ha nedstrippa den så mye for det er ikke nok Mhz i Hero. Akkurat som gamle PCer må nøye seg med Win95 eller Linux med noe light X-greie.

 

Så, har Google lagd Android 3.0 til pads og i etterkant strippe det ned sånn at den passer til mobiler?

 

Beklager, men jeg skjønner lite av det du sier her.

 

Har ennå til gode å høre om at en ny android oppdatering setter større krav til HW. (Selv om det stadig går rykter om det før lansering av nye versjoner). Så lenge man ikke tillater flash skulle 2.3 fungere helt fint selv på de aller svakeste android telefonene. Fakstisk vil det mest sannsynlig til å gi bedre ytelse enn eldre android versjoner. Når nye oppdateringer ikke kommer til en telefon er det langt mer sannsynlig at det er telefonprodusenten som ikke tar seg bryet med å tilpasse oppdateringene til sin telefon.

 

3.0 ser ut til å bli rettet mot tablets, er vel rimelig åpenbart at man ikke kan kjøre samme OSet på tablets og telefoner. Nå ryktes det at google skal sette store krav til HW med 3.0, ikke usannsynlig, men vil annbefale deg å vente til google faktisk sier noe selv.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg lite.

 

Android er bygd på Linux, ikke sant? Hva hadde skjedd om Linux hadde oppført seg på samme måte? "Nei, for å bruke Linux 2.6.39 så må du ha en 5 Ghz, 16x prosessorkjerne og tre LED-skjermer".

 

For hvert steg Android har tatt, så har de økt systemkravene, fra 1.6, til 2.1 til 2.2 og ihvertfall til 3.0. Android virker ikke engang til mobiler! Har Google sett på utviklingen til Pads og tenkt "Pads? Nice! Drit i mobilene, vi går for pads".

 

Dette er ikke Androids feil eller Googles feil, men gamle mobiler blir glemt. Jeg sitter fortsatt med HTC Hero 2.1, og jo, den virker, ingen problemer annet at den er treig (selv jeg innrømmer det, og jeg er ganske tolerant til slike ting), men Hero kommer aldri til å få 2.2 OTA-oppdatering. Jeg kan oppdatere den selv, men da mister jeg Sense. Og å fikle med mobilen min gjør jeg ikke med mindre jeg har en til...

 

La oss si at 2.4 kom ut, kunne jeg ha oppdatert? Klart, men da måtte jeg ha nedstrippa den så mye for det er ikke nok Mhz i Hero. Akkurat som gamle PCer må nøye seg med Win95 eller Linux med noe light X-greie.

 

Så, har Google lagd Android 3.0 til pads og i etterkant strippe det ned sånn at den passer til mobiler?

 

problemet er vel at HTC, samsung og andre, er mer opptatt av å selge (flere) nye telefoner med nyere versjoner av Android, istedetfor å lage oppdateringer til allerede solgte telefoner.

Da må folk (folk flest) kjøpe ny telefon for å få siste versjon av android, som har flere funksjoner, er raskere osv...

 

"Gamle" HTC Magic kjører fint android 2.2, men for å få det til må du legge det inn selv (xda-developers etc), for Magic får vel neppe flere oppdateringer fra HTC, de er opptatt med å legge sense oppå android 2.3, til nyere telefoner.

Lenke til kommentar

For hvert steg Android har tatt, så har de økt systemkravene, fra 1.6, til 2.1 til 2.2 og ihvertfall til 3.0. Android virker ikke engang til mobiler! Har Google sett på utviklingen til Pads og tenkt "Pads? Nice! Drit i mobilene, vi går for pads".

 

Kanskje de har tenkt, og eller forutser at mobilene også blir kraftigere?

Lenke til kommentar

Hei alle sammen, lurer på om noen har oppdatert mobilen sin samsung galaxy s i9000 fra andriod 2.2 til android 2.3 ?

 

Jeg prøvde å installere den fra samsung kies men jeg får opp en melding om at den nyeste version er allerede installert ?

 

send meg en melding på hotmail om du har oppdatert samsung galaxy s

 

[email protected]

Samsung har ikke fått den enda. Enten så må du flashe en rom, slik som jeg gjorde, eller bare vente

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...