Gå til innhold

Neste generasjon av faner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg ville kjøpt meg en litt større skjerm :>

 

Hvem orker virkelig å bruke tid på å organisere tabs man kun skal bruke en gang? bruker man sidene ofte har man bookmarks og bruker man de hver dag bruker man bookmarks bar. Når jeg skal gjøre dette i Chrome drar jeg bare taben ut av hele Chrome som danner en ny instance av Chrome, eventuelt bare trekker tabsne rundt på chrome slik at jeg får de slik jeg vil, om jeg absolutt må (noe som faktisk er raskere en denne TABS teh next generation). Det jeg ikke trenger er å gå bort ifra siden jeg leser på for å komme til et gui element hvor jeg skal arangere 5 sider som om det var 500 bilder i bildesamlingen min.

Lenke til kommentar

Akkurat dette med skjerm er litt interessant. Det er rart at programvareutviklerene ikke begynner å tilpasse seg den økte bruken av widescreen skjermer.

 

Dog selv ville jeg heller hatt et bedre utvalg av skikkelige 4:3 eller 5:4 skjermer, de har en mye mer behagelig oppløsning for tekstlesning og arbeid. Men i en verden der den idiotiske forbruker (som skal se film) bestemmer så er vel det lite trolig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Enig med anotherzen.

Men det jeg lurer på er hvor mye ram dette bruker, tomshardware testet browsere og hvor mye ram de brukte med 40 tabs oppe og hvis jeg husker rett så var firefox oppe i nesten 1 gb. Nå er ikke dette noe problem på pcn min men mange netbooks har kun 1gb ram kansje 2 å da blir ramen fort spist opp.

Lenke til kommentar

Dette er noe jeg har ventet på hvertfall. Når du får nok faner oppe i nettlesern blir det bare rot og hvis du da skal finne igjen en fane av hundre så tar det litt tid. Spesielt søkefunksjonen er etterlengtet. Så hvis du da kan sortere fanene mens du åpner dem med ting du skal lese osv så ser jeg absolutt behoved for Tab candy

Lenke til kommentar

er sikkert noen som liker å ha en million tabs opene påengang, men ville det ikke være lettere med en rullgardin-løsning på gruperte tabs istede for et helt eget interface? jeg liker bedre speeddail som i chrome og opera bedre. er ikke så fryktlig mange nettsider jeg besøker fast vær dag uansett =)

Lenke til kommentar

Opera visual tabs løser problemet med å navigere mellom mange tabs lett for da kan du fort se hvilken side som er hva. Og trenger man en ny gruppe med tabs kan man f.eks. åpne et nytt vindu istedenfor.

 

Men klart, det er mange andre ideer i den videoen som er smart, som å kunne dele tabs med venner. Jeg savner et produkt som lar meg surfe med andre, nå blir det typisk: åpne den og den siden, trykk på den knappen, scroll litt ned bla bla bla..

 

Med synkronisert surfing vil jeg kunne trykke en link og samme sider åpner seg i min venns nettleser.

Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg tabs veldig mye, spesielt til "midlertige oppgaver" som kameraeksemplet illustrer ganske godt (skal kjøpe kamera, innhenter masse info om dette, etterpå er det ikek så interessant å ha det som bookmarks), bedre organsiering av tabs er veldig nyttig. Nå vet jeg ikke om akkurat denne måten er den beste, men ett skritt i riktig retning.

 

AtW

Lenke til kommentar

Interessant utvikling.

 

Mozilla har funnet folk med gode ideer. Tenk på hva denne kreative karen kan komme opp med i fremtiden, når han forsøker å gjøre så mye utav en funksjon som Tabs.

 

Tror virkelig Mozilla sitter på en vinneridé her.

Lenke til kommentar

Over engineered. Alt du trenger er en add-on som heter "Tree style tab". Den gjør ALT dette i en velkjent Explorer/Treestyle stil. Intuitivt, velkjent og effektivt.

Synes utvikleren er inne på rett spor jeg. Vi har ventet på flere enkle og intuitive løsninger.

 

Se på Iphone sin måte å bla i bilder på, ved å dra fingeren over skjermen.

 

Jeg er lei av den kjedelige gammeldagse Bookmarks-funksjonen, og har nå forhåpninger om at Mozilla vil gjøre noe for den også i framtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...