Gå til innhold

Test: Apple Iphone 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra dere testet det med å holde telefonen og deknings problemene. Går ellers ut fra at de buggene som er på 3GS telefoner som kjører IOS4 ikke eksisterer på iPhone4 i nevneverdig grad (telefonen henger seg av og til ved samtaler som avsluttes)? Vel vel.. Eneste den mangler nå er widgets og å droppe iTunes.. Første finner vel Apple opp i IOS5 og det siste kommer aldri til å skje :(... Venter på jailbreak..

Lenke til kommentar

Realmadridfan: Vi bruker ikke en pris som Ludo har satt på gråimporterte telefoner. Testen er skrevet i forhold til det Iphone vil koste ved normalt salg i Norge. Dette salget tar til mot slutten av juli, og da vil telefonen koste 5500, slik det også står både i innledningen og slutten av testen :)

 

zaqqoZeq: I første omgang vil vi ikke kjøre noen hard stresstest på telefonen. Den vil bli brukt til testing av ymse ting i påvente av offisiell norsk lansering. Hva som kan skje på sikt er jeg mer usikker på.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Hmm.... hvis denne får en sekser, da lurer jeg på hva Galaxy S får?

Det er kanskje med terningkast som med signalstyrke-angivelse på mobiltelefoner - en sekser (og "five bars") dekker et stort spenn ...

 

edit: Og man skal heller ikke glemme at produktreklame/markedsføring/salg og produktomtale på mange måter lever i et symbiotisk forhold. Begge parter har interesse av at det stadig vekk selges nye gadgets ... og da er det vel bedre å gi inntrykk av at alle produktene er "like gode" enn å gi inntrykk av at de er "like dårlige". Give it a positive spin ...

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
Det føles ikke naturlig å holde hele telefonen i jerngrep under bruk. Upraktisk var det også å holde så store deler av telefonen klemt mellom hendene som vi måtte for å oppleve signaltap.

Vi har ikke opplevd å bli brutt under samtaler på grunn av fenomenet, og vi konkluderer dermed med at dette ikke er noe stort praktisk hinder i det daglige

 

Dekningen ser altså ikke ut til å skille seg nevneverdig fra andre telefoner.

 

Som jeg tenkte... Alt dette maset og tullet med at telefonen mister all dekning er ganske overdrevet... Det meste interessante er at de som har mast mest om dette er brukere som aldri har testet en iPhone 4, og heller aldri har vurdert å skaffe seg en...

Lenke til kommentar

Hmm.... hvis denne får en sekser, da lurer jeg på hva Galaxy S får? Flash støtte, bedre batteritid (i følge samsungs hjemmeside, 100timer musikkavspilling) og bedre skjerm. I tillegg lavere pris. 7?

Støtte for flash er ikke nødvendigvis noe som gir høyere karakter. Dessuten burde du vite at terningkast ikke baseres utelukkende på tall og spesifikasjoner.

Lenke til kommentar

alle telefoner vill miste dekning om man tildekker antenne. sånn er det bare. det jeg ikke forstår er hvordan telefonen kan være perfekt (en 6'er) når man ikke får bytte batteri eller minnekort på den. og det virker ikke som om dere faktisk gjore en grundig test på batteriet. bare antar at den klarer ca 2-3 dager med hyppig bruk.

 

sist jeg testa en iphone var vell den første 3g versjonen. dengang fikk jeg ikke lov til å laste ned en video fra servern min over til en kamerat sin telefon via nettlesern. fikk bare en feilmelding opp om at jeg ikke fikk lov.

 

har man muligheter til å legge inn musikk film og programmer via pc uten å bruke itunes? hvis ikke syntes jeg IVERTFALLIKKE at den fortjener 6'er. jeg har bare aldri likt apple, mest pga måten jeg oppfatter de behandler kundene sine på. virker veldig som diktatur..

Endret av kjeLL//
  • Liker 2
Lenke til kommentar

alle telefoner vill miste dekning om man tildekker antenne. sånn er det bare. det jeg ikke forstår er hvordan telefonen kan være perfekt (en 6'er) når man ikke får bytte batteri eller minnekort på den. og det virker ikke som om dere faktisk gjore en grundig test på batteriet. bare antar at den klarer ca 2-3 dager med hyppig bruk.

 

sist jeg testa en iphone var vell den første 3g versjonen. dengang fikk jeg ikke lov til å laste ned en video fra servern min over til en kamerat sin telefon via nettlesern. fikk bare en feilmelding opp om at jeg ikke fikk lov.

 

har man muligheter til å legge inn musikk film og programmer via pc uten å bruke itunes? hvis ikke syntes jeg IVERTFALLIKKE at den fortjener 6'er. jeg har bare aldri likt apple, mest pga måten jeg oppfatter de behandler kundene sine på. virker veldig som diktatur..

 

ingen telefoner er perfekte.. Ingen mobiler vil få 6er vist den skal være best på alt..

 

At du ikke liker Itunes, gjør ikke at den ikke fortjener 6er..

 

Sony Ericsson C905 fikk 6er.. Listen over alt den ikke kan gjøre er uendelig lang..

 

EDIT: Jeg syntes testen var veldig bra..

 

Må si jeg har savnet videoer i testene. :thumbup:

 

Artig t-skjorte Finn :p

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

jeg hadde ikke gitt den heller en 6'er om man ikke kunne bytte batteri eller minnekort. eller brukt sonicstage for å legge over musikk....

 

Har du testet telefonen?

 

Jeg har ikke, men ut i fra denne testen og Phonearena sin test. så sitter jeg igjen med ett inntrykk at den er virkelig bra og fortjener en toppkarakter..

 

EDIT: leste feil.. du mener C905 ja..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

jeg nekter ikke på at det er en fin fin telefon med masse funksjoner. det er de kunstige restreksjonene jeg ikke liker. og dermed mener jeg den ikke fortjener en topp-karakter.

 

edit: snakka egentlig om begge i den nest siste posten..

Endret av kjeLL//
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...