Gå til innhold

OLPC-tablet til 500 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

484Kr står det i valutakalkulatoren min.

 

Er enig med Lacim en del, men når en person som er så viktig for prosjektet sier at det ikke er prisgrensen som er problemet, er det ikke DA trolig?

Så inmari irriterende at designerene har problemer, men hvorfor ikke bare lage en utgave som ikke er perfekt for oss som sikler etter slike duppeditter?

Lenke til kommentar

Jeg tenker: Finner du en billigere og bedre dings til bruk som digital fotoramme som ett mulig bruksområde for en slik dings. 75 dollar slår vel støvlene av en hver fotoramme som finnes på det norske markedet i dag vel?

 

Forventer selvsagt at skjermen blir så bra som han antyder i videoklippet, og at en ser bort fra digitale fotorammer som en kan anse som møkkaprodukt.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig synes jeg dette begynner å bli ganske dust, OLPC... heller OTPC.

Dette er mye mer et leketøy enn en praktisk maskin.

 

Kan de ikke heller bruke pengene på skoler/lærere/papir og rekvisitta. Kanskje et annet prosjekt "One Unbrakeable Everlasting Calculator Per Child".

 

Jeg skjønner hva disse folkene er ute etter å gjøre og kudos skal de ha, men de biter over et altfor stort stykke, start enklere!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

mulig jeg stokker om litt på hendelser her, men var det ikke slik at etter den forrige forsøket på OLPC så endte det med at det ble for dyrt for fattige land, men skapte en enorm etterspørsel etter netbooks som så ble tilpasset forbrukere i vesten?

Lenke til kommentar

til nå har det virket som et eneste stort rot. når de har bestemt seg for noe så må de gjøre tingen ferdig før neste generasjon det virker som de ikke har tid til det. dette er også noe man stengt tatt ikke skal tjene penger på selv om det virker som det er et av målene samme med å hjelpe de fattige

Lenke til kommentar

Alle disse "billigproduktene" hw.no har skrevet om i løpet av årene har enten ikke blitt lansert når alt kommer til stykket, eller fått en betydelig høyere pris.

 

hw.no skriver 500kr, butikkpris blir 3-4 ganger mer. Samme gamle leksa.

 

Dere har tydeligvis fullstendig misforstått hva dette prosjektet handler om.

 

Det har aldri vært snakk om å tilby den vestlige verden disse maskinene til denne prisen. Poenget er å lage en maskin som er så billig som mulig i innkjøp for landene disse maskinene er beregnet på, slik at så mange som mulig i nyere generasjoner kan få muligheten til å (til dels) være med på den rivende utviklingen innen IT.

Lenke til kommentar
OLPC-tablet kan være klar allerede i desember 2010.
De nye planene går ut på å ha en fungerende prototype klar i desember 2010

I overskriften står det at den skal være "klar" i desember 2010, mens i videoen sier han at den ikke er klar slik de ønsker den før i 2012, men at en prototype blir klar innen utgangen av året.

 

Kan dere prøve å roe ned sensasjonsoverskriftene deres litt? Takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...