Gå til innhold

HTC Hero med Android 2.1 og Sense i april?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De så jo ikke veldig fint ut, hvorfor kan ikke HTC gjøre mulighet for og laste ned firmware uten sense om man ønsker dette, og da kunne oppgradere på likt som google oppgradere android... (og da sense for de som ønsker dette).

 

Ellers er det jo tåpelig og endre bakgrunnen på alle programmer visning. Synes det vises fint nok i dag, med svart bakrunn, her er det liksom ring rundt alle programmer, virker som unødig bruk av ressurser.

 

Skal også sies at HTC har snakket om denne oppgraderingen av hero helt siden oktober, snart et halvt år siden det. (kan se at sense var kult før, men føler det på mange måter har spilt sin rolle, etter at platformene har blitt bedre. Ser egentlig ikke fordelen med dette lenger)

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar

De så jo ikke veldig fint ut, hvorfor kan ikke HTC gjøre mulighet for og laste ned firmware uten sense om man ønsker dette, og da kunne oppgradere på likt som google oppgradere android... (og da sense for de som ønsker dette).

 

Godt poeng, men det er nok lettare sagt enn gjort i og med at Sense har vorte det store varemerket for nokre av modellane dei leverar. Ser ein på andre Android-modellar frå andre leverandørar (Samsung f eks) slit dei også med å oppdatere programvara si. Dette også utan å ha Sense-liknande system som dei må bygge oppå...

 

Slik situasjonen er i dag er det sjølvsagt ingen problem å skaffe seg opp til fleire forskjellige versjonar av 2.1 til Hero, men det er begrensa kor langt slike ROMs verkeleg kan optimaliserast (dei må gjerne portast først frå ein annan modell også), og desse utviklarane er også sjølvsagt heilt avhengig av nye offisielle releasar for å kunne stable på beina eit solid modda system der alt fungerar tilfredstillande.

 

For kvar dag som går utan offisiell patch til Hero gir det i alle fall meg større grunn til å handle direkte frå Google neste gong. (Les: Nexus One/Two.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hadde et lite håp selv om det er nte gang de har utsatt, men nå forstår eg at HTC vil bare du skal kjøpe ny telefon, tror neste telefon enten blir google sin variant, som google selv oppdatere, eller iPhone, tror ikke jeg vil gå for HTC lenger, kunne jo bare sagt at det ikke kommer oppdatering, eller ikke si noe i det hele om oppdateringer... i stedet for og lokke oss til og vente.. Nei, veldig skuffa eier av HTC Hero nå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Personlig føler jeg HTC er veldig oppskrytt i Android-miljøet, ikke minst Sense-skallet. Det virker som om HTC mer eller mindre blåser i kundene etter at du har kjøpt mobilen. Oppgradering av Hero? Eller Magic? Jeg regner ikke Sense til Magic som veldig stort, da den fortsatt kjører Android 1.5, og Sense kan jeg ærlig talt klare meg veldig fint uten. Samsung har på sin side fått Spica opp på 2.1, og Apple følger opp alle sine iPhone modeller.

 

Jeg opplever Bluetooth som mer eller mindre ubrukelig på Magic. Det eneste den støtter er handsfree, og selv det fungerer dårligere enn på alle andre telefoner jeg har hatt, inkl. "billigmobiler". Overføre filer kan man bare glemme. Kameraet på Magic er også helt elendig.

 

Jeg vurderer sterkt Xperia X10i. Den kjører 1.6, men SE har lagt inn sin egen implementasjon av bluetooth. Jeg har langt mer tillit til SE enn til både HTC og Google når det kommer til Bluetooth - ikke minst fordi bluetooth er oppfunnet av Ericsson... Jeg er rimelig sikker på at bt-støtten i x10i er mer grundig enn i selv A2.2. Derfor ser jeg ikke på 1.6 i X10i som så stort minus, spesielt ikke siden oppgradering er lovet. Vi får bare håpe SE ikke er som HTC.

 

Drømmen hadde vært en X10 MIDI Pro - en størrelse mellom mikroskopiske mini og overdimensjonerte x10i - med fulltastatur, siste Androidversjon og SEs kamera, bluetooth og batteri.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...