Gå til innhold

Blir påvirket av Call of Duty


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele "skyte noobs i hodet"-greien høres ut som en vandrehistorie, selv etter amerikansk standard.

 

Ellers var det en kommentar på den aktuelle bloggsiden som holdt et litt høyere nivå enn småprat om skytevåpen og generell "omg teh gamer kids getz a lifez"-remjing:

 

Puzzon 28 Jan 2010 at 5:10 am link comment

 

This isn’t a new or unique phenomenon. Dirty Harry drove the sales of .44 magnum revolvers (and arguably still does) Westerns drove the sale of single action revolvers long after they were less effective for law enforcement and home defense use. Etc etc. Pop culture has been connected to gun sales since the dime novels.

 

Of course the games draw out a few idiots as well, as did the movies, but if they can get a few people to take an interest in picking up shooting how are we the worse for it?

 

The shooting sports has far too much of a nose in the air attitude to newcomers. If someone takes an interest in shooting because of a game, perhaps we would be better served by educating them rather than mocking them.

 

I remember when I was 12 and my dad took me out to my first competitive shooting event. The attitude of the other shooters toward me as a new shooter put me off from competitive shooting events for another 20 years.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Zealuu: helt enig.

 

Nå er det jo nok av åndssvake mennesker her på jorda, men som våpeninteressert tror jeg at det er positivt på lang sikt at Call of duty har ett relativt realistisk utvalg av våpen. Alle gode interesser starter ett sted.

 

Om dette betyr at miljøet rundt praktisk skyting blir litt større i norge, så thumbs up fra meg ;)

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
... og jeg kjøpte 250g champignoner etter å ha spilt Mario Bros...

Etter å ha spilt Mario Kart 64 så kan jeg ikke kjøre bil uten å ha bananer med meg. :cry:

 

Bananer er oppskrytt, hadde en fjomp som lå klistrert i akterstussen min her om dagen, tok ut et bananskall og kastet ut av vinduet. Guess what, ingen ting skjedde.

 

Lurer på hvor man får kjøpt bilsøkende skilpadde skall :hmm:

Lenke til kommentar

Og jeg blir like skuffa hver gang jeg bryter meg inn i en parkert van og ikke finner radiostyrte biler rigga med sprengstoff...

 

Tror nok et par av disse personene ville fått seg et sjokk hvis de fikk hendene i et ordentlig våpen. Ser for meg en spinkel, kvisete fjortiss dra av 20 stk 7,62x54 med en G3 eller FAL på auto...stående...uten hørselvern :D

Lenke til kommentar

Jeg synes det var en skremmende artig artikkel. :)

 

Det er litt drøyt å si "påvirket". Alle som er litt "enkelt" blir lett påvirket.

Det er 2 viktige ting, til disse personene, som har sviktet: Oppdragelse og Utdanning. :closedeyes: Tør jeg gjette at de "ikke har" høyere utdanning, og dårlig betalt jobb?

 

Jeg er forøvrig en fan av COD 2, MW. ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Tror nok et par av disse personene ville fått seg et sjokk hvis de fikk hendene i et ordentlig våpen. Ser for meg en spinkel, kvisete fjortiss dra av 20 stk 7,62x54 med en G3 eller FAL på auto...stående...uten hørselvern :D

 

Spinkel gamer kid, here you go. (4:16 i filmen) Klippet slutter med at han griner forresten.

 

http://www.youtube.com/watch?v=g3x6C-54J2g :D

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
Og jeg blir like skuffa hver gang jeg bryter meg inn i en parkert van og ikke finner radiostyrte biler rigga med sprengstoff...

 

Tror nok et par av disse personene ville fått seg et sjokk hvis de fikk hendene i et ordentlig våpen. Ser for meg en spinkel, kvisete fjortiss dra av 20 stk 7,62x54 med en G3 eller FAL på auto...stående...uten hørselvern :D

 

Trist hvist du ikke har prøvd det, det var faktisk det kuleste under skyting i forsvaret som vi gjorde.

 

Pappskiva ser ut som en sveitserost etterpå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

IMO er det de som er våpeninteressert i virkeligheten som er problemet. Vanlige personer som IKKE spiller skytespill eller er i militæret/etc burde ikke vite hva en ACR er. Mange harmløse interesser, men spør du meg er de de som henger seg opp i ekte våpen som er de farlige, ikke de som løper rundt med dem på en tv...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...