Gå til innhold

PS3-hack bekreftet (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AlecTBM: Ja, det kan nok stemme. Som vi skrev i går påstår hackeren selv at teoretisk sett, er det umulig å tette igjen dette hullet uten å bytte ut komponenter fysisk i PS3-en. Til sammenligning har jo jo Microsoft sett seg nødt til å endre DVD-spiller i Xbox 360 blant annet for å forhindre piratkopiering ... Dog, uten noe særlig hell.

Hille: Ja, det er nok mange misforståelser rundt omkring. Og som forhåpentligvis kommer fram i artikkelen, betyr dette på ingen måte at piratkopierte spill er det neste. I tillegg vil jeg understreke at vår forklaring er nokså overfladisk og fordummet. Selve "hacken" er jo uhyre komplisert, og antageligvis ville det blitt noen faktafeil om vi skulle forklart den i dybde med så få referanser/kilder. Derfor er lenken du referer til også lagt ved i artikkelen :)

Endret av The Stig
Lenke til kommentar
AlecTBM: Ja, det kan nok stemme. Som vi skrev i går påstår hackeren selv at teoretisk sett, er det umulig å tette igjen dette hullet uten å bytte ut komponenter fysisk i PS3-en. Til sammenligning har jo jo Microsoft sett seg nødt til å endre DVD-spiller i Xbox 360 blant annet for å forhindre piratkopiering ... Dog, uten noe særlig hell.

Hille: Ja, det er nok mange misforståelser rundt omkring. Og som forhåpentligvis kommer fram i artikkelen, betyr dette på ingen måte at piratkopierte spill er det neste. I tillegg vil jeg understreke at vår forklaring er nokså overfladisk og fordummet. Selve "hacken" er jo uhyre komplisert, og antageligvis ville det blitt noen faktafeil om vi skulle forklart den i dybde med så få referanser/kilder. Derfor er lenken du referer til også lagt ved i artikkelen :)

 

Ah, visste ikke at du hadde lenka til den. Får ikke opp artikkelen på jobb, da alt som har med spill blir blokka :}

Lenke til kommentar
Eneste negative der var vell egentlig piratkopiering ;)

Og installering av andre OS er allerede støttet

 

vel, slim utgaven har da ikke støtte for OS... :p

Noe jeg håper denne hacken fører til :D da blir d ubuntu på min slim :)

Ja stemmer naturligvis det, glemte helt av den store tabben til sony

 

Nordmoen: Kanskje vi får tilgang til GPU'en nå ;)

Lenke til kommentar
Poenget mitt var det at noen kommer nok til å reverse enginere SDK'en også

 

 

Men herre - uten dokumentasjon skal man skrive ett nytt SDK?

Da har man for mye tid på hendene, for det å skrive Sonys orginale SDK tok nok noen manneår, og det å skulle reverse engineere OSet og spillene til PS3 for å skrive ett nytt SDK?

 

Beklager at jeg er skeptisk.

 

 

Han har tilgang til alt av hardware, CPU-en er av PowerPc arkitektur og skjermkort driver finnes allerede, hva mer trenger du?

 

En SDK, for å gjøre det praktisk mulig å skrive programmer.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...