Gå til innhold

Test: Enermax Aurora Micro Wireless


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir for stort. Da kan man like greit dra frem vanlig tastatur og mus.

diNovo Mini derimot er helt genial. Ser bra ut, veier ingenting, fungerer utmerket og tar seg definitivt bedre ut på stuebordet enn et fat av et tastatur.

Det koster mye mer, men så er det også det perfekte produktet for en mediepc man gjerne vil surfe litt på nettet med. diNovo Mini har også ÆØÅ.

Lenke til kommentar

Jeg vil sammenligne dette tastaturet med en karikaturen av en blondine. Pen å se på, men lite praktisk.

 

Det er spesielt layouten jeg tenker på. At det ikke er norsk layout er et problem, men ikke det største. Det største problemet er at layouten ikke er standard. Piltastene er klemt inn nede til høyre og har ikke riktig avstand til resten av tastene. Det gjør at vi som har øynene på skjermen når vi skriver får store problemer med å finne tastene. Det samme problemet gjelder F-tastene, ctrl, shift, home, delete, end osv.

 

I tillegg er materialvalget et problem. Håndbak-plata og tastene bør ikke være av et så varmeledende stoff som aluminium. Høy varmeledning gir kalde og trege fingre. Ikke bare på Østlandet når det er kaldvær, men faktisk nesten året rundt i hele landet.

 

Ofte er et vell av funksjonsknapper mer i veien og til forvirring, enn til hjelp. Hvem bruker noe mer enn halvparten av de?

Lenke til kommentar
Jeg vil sammenligne dette tastaturet med en karikaturen av en blondine. Pen å se på, men lite praktisk.

 

Det er spesielt layouten jeg tenker på. At det ikke er norsk layout er et problem, men ikke det største. Det største problemet er at layouten ikke er standard. Piltastene er klemt inn nede til høyre og har ikke riktig avstand til resten av tastene. Det gjør at vi som har øynene på skjermen når vi skriver får store problemer med å finne tastene. Det samme problemet gjelder F-tastene, ctrl, shift, home, delete, end osv.

 

I tillegg er materialvalget et problem. Håndbak-plata og tastene bør ikke være av et så varmeledende stoff som aluminium. Høy varmeledning gir kalde og trege fingre. Ikke bare på Østlandet når det er kaldvær, men faktisk nesten året rundt i hele landet.

 

Ofte er et vell av funksjonsknapper mer i veien og til forvirring, enn til hjelp. Hvem bruker noe mer enn halvparten av de?

Siemen1, nå er det ganske mange praktiske ting du kan finne på med blondiner da...

 

Utformingen er nok ikke helt bra som du skriver men også den blå fargen er vel ikke helt det peneste jeg sett.

Lenke til kommentar

Interessant produkt, men holder meg til DiNovo Edge. Den er god nok for mitt bruk og ser meget bra ut!

 

Må nesten få gå litt offtopic: Er det nyttårs fest hos leverandørene siden de sender dere (HW.no) så mange varer å teste? Ble positivt overrasket over mange tester allerede så tidlig på året :)

Lenke til kommentar
Prisen er ikke spesielt ille, men Microsofts tastatur for slik bruk er nå betydelig rimeligere, og kanskje like godt.

 

Å sammeligne dette med et IR basert tastatur, som i realiteten er ubrukelig (prøv å bruke museerstatningen på det) er helt håpløst. Mircosoft sin løsning krever også "spesielle" drivere. Da hjelper det ikke at prisen er lav.

 

Nå syntes jeg heller ikke tastaturet var så mye å skryte av, og det finnes en lang rekke løsninger (tastaturer) som etter min mening knuser dette. Keysonic har noen "løse" bærbartastatur med pekeplate, Logitech har DiNovo Mini med flere, Microsoft har et middels priset et og et rådyrt et (Wireless Entertainment Desktop 8000, som jeg kjøpte for 699 hos Elkjøp).

 

Det siste har det meste, unntatt pekeplate.

 

Men nå har jo den "nye prisguiden" gjort det umulig å finne alternativene på en grei måte.

Lenke til kommentar
men blant tastaturer er ikke akkurat det stedet vi hadde forventet å se Enermax med det første.

Ehm... Jeg har hatt et Enermax tastatur i noen år allerede... Skriver dette innlegget på det faktisk. Riktignok standard størrelse på det jeg har da. Forøvrig veldig digg tastatur å skrive på. Og så har det innebygd usb-hub :)

Lenke til kommentar

At man kan bli vant til skriving tror jeg på, men den blir aldri noen skikkelig erstatning på keyboard(selv om det mest antakelig ikke noen gang har vært meningen heller), men synes fortsatt at dedikerte taster hadde vært bedre:) Man blir vant til alt så er vel ikke noe argument det ;)

 

Det med museflaten så lurer jeg på hvilke problemer du har på den?

 

Jeg bor med en kompis som også har en slik og problemene vi har er at det er umulig å flytte pekeren bare littegrann og at noen ganger hvis man skal litt opp og bare såvidt toucher flaten så flyr den opp som f.. :p (sitter på en laptop med en slik plate nå uten problemer så er ikke inkompetanse det står på :p )

 

har ikke tenkt på å ta ut batteriet men har venta litt iblant, dog er det jæ.. irriterende siden jeg skal bruke musa der og da og ikke 20 sek senere. Da er det nesten lettere å reise seg opp og trykke selv! (vi har dansk versjon btw)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...